Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ميلوش زِمان، رئيس جمهوري چک در سفر به فلسطين‌اشغالي بار ديگر بر تمايل خود براي انتقال سفارتخانه اين‌کشور از تل‌آويو به قدس تأکيد کرد.
به گزارش پارس‌تودي؛ رئيس جمهوري چک روز دوشنبه در پارلمان رژيم اسرائيل (کنست) قول داد، براي انتقال سفارت چک به قدس تلاش کند اما در عين حال اذعان کرد اختيارات او در اين زمينه توسط دولت چک که در اين مسئله تابع جهت‌گيري اتحاديه اروپاست، محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دسامبر 2017 دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، قدس را به عنوان پايتخت رژيم اسرائيل به رسميت شناخت و 14 مه گذشته سفارت آمريکا را از تل‌آويو به قدس منتقل کرد.
پس از آمريکا، چند کشور آمريکاي‌لاتين نيز انتقال سفارتخانه خود را به قدس اعلام کردند. پاراگوئه از جمله اين کشورها بود اما چند ماه بعد بازگشت نمايندگي ديپلماتيک خود را به تل‌آويو اعلام کرد.
دوم نوامبر 2018 «ژاير بولسونارو» رئيس جمهوري منتخب برزيل که به علت انديشه‌هاي سياسي‌اش اغلب از او به «ترامپ آمريکاي جنوبي» نام برده مي‌شود، در صفحه توئيتر خود از تصميمش براي انتقال سفارت برزيل در اسرائيل از تل‌آويو به قدس خبر داد.
به رغم اين اقدامات اما قدس در سطح جهاني به عنوان پايتخت اسرائيل پذيرفته نشده است. مجمع عمومي سازمان ملل در 21 دسامبر 2017 با 128 رأي موافق، 9 رأي مخالف و 35 رأي ممتنع، قطعنامه‌اي را عليه اقدام يکجانبه ترامپ در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و انتقال سفارت آمريکا به اين شهر به تصويب رساند.
کليدواژه اسرائيل جمهوري چک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903161

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو