Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در منطقه کشاری شهرستان سرباز خبر داد.

به گزارش میزان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر مشاهده یک سر تمساح سرگردان در منطقه کشاری و خشک شدن برکه زیست تمساح، محیط بانان شهرستان سرباز در منطقه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط بانان پس از بررسی وضعیت آبی برکه زیست تمساح با کمک همیاران و دوستداران حیات وحش منطقه کشاری اقدام به زنده گیری و انتقال تمساح به دریاچه پشت سد پیشین کردند.

وی افزود: برکه کشاری یکی از فعالترین زیستگاه‌های تمساح پوزه کوتاه است که متاسفانه براثر کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چند ساله اخیر به طور کامل خشک شده است. لازم به ذکر است که مردم منطقه کشاری در جهت حفاظت از تمساح ها، همکاری خوبی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه (نام علمی: Crocodylus palustris) نوعی کروکودیل بومی شبه قاره هند و مناطق اطراف است که در کشور‌های هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند. گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور بوده، زیستگاه اصلی این تمساح در ایران منطقه حفاظت شده گاندو می‌باشد که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر آن در شهرستان سرباز قرار دارد. بیشتر این تمساح‌ها در برکه‌های میان راسک و باهوکلات و باتلاق‌های دلگان و کلانی (در جنوب استان سیستان و بلوچستان) متمرکز هستند مشکل اصلی گاندو‌ها در سیستان و بلوچستان خشکسالی و کم‌آبی است که بیشترین تاثیر خشکسالی بر روی نوزادان گاندو‌ها که به بی‌آبی و گرما حساس‌ترند قابل مشاهده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست

دادخدا پالیک فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرعباس گفت: یک بهله پرنده شکاری پیغو توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه خود رهاسازی شد.

وی افزود: این پرنده شکاری از یک متخلف شکار و صید کشف شده بود.

پیغوی بزرگ یا باز گنجشکی شامی پرنده شکاری کوچکی از خانوادهٔ بازان است که غلب حوضه رودخانه‌ها و دشت‌های واقع در مناطق پست با آب و هوای گرم و خشک را برای سکونت ترجیح می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید