Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:23:11 GMT

اصفهان قطب انجمن های ادبی کشور می شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۹۱۸۱

اصفهان قطب انجمن های ادبی کشور می شود

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: اصفهان با ۳۰ انجمن شناسه دار، دومین استان کشور از نظر تعداد انجمن ها بوده و می تواند به یک قطب فعالیت جمعی انجمن های ادبی تبدیل شود. ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از انجمن ادبی استان اصفهان؛ نخستین نشست هم اندیشی انجمن های ادبی استان اصفهان با حضور مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دبیر کل مجامع ادبی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان و دبیران انجمن های ادبی اصفهان و جمعی از شاعران و فعالان ادبی  در  سیتی سنتر اصفهان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این نشست برکاهش نقش دولت و استفاده از انجمن های ادبی بعنوان بهترین واسطه بین دولت و ملت یاد کرد و افزود: اصفهان با 30 انجمن شناسه دار، دومین استان کشور از نظر تعداد انجمن ها بوده و می تواند به یک قطب فعالیت جمعی انجمن های ادبی تبدیل شود.

مهدی قزلی سه ویژگی انجمن های ادبی را فعالیت داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیردولتی و غیرسیاسی عنوان کرد که صرفا بر محور عشق و علاقه دانست و افزود: ثبت درخواست انجمن ها با ورود به سامانه امکان پذیر است و نیازی به بروکراتیک اداری ندارد.

 وی با اشاره به ثبت یک هزار و 153 انجمن در این سامانه گفت: خلاقیت محوری، بومی بودن و فعالیت های مشارکتی و جمعی برای طرح های مطروحه در انجمن های ادبی را بعنوان اولویت هایی که موثر در جلب حمایت از انجمن ها هستند.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان افزود: بعد از 40 سال انجمن های ادبی وارد بودجه کشور شده است.

بداهه‌سرایی حلقه ادبی مجاز برای کودکان یمنادبیات داستانی امروز چقدر تحت تأثیر کتاب‌های ترجمه است؟نفرات برتر جشنواره ادبی یوسف استان قزوین معرفی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سابقه دیرینه اصفهان در فرهنگ و هنر و ادبیات و وجود فرهیختگان فراوان در اصفهان، از تاثیر انشا و نگارش زیبا سخن راند و ریشه ادبیات را از بدو خلقت بشر و اینکه قدرت تشخیص انسان نیاز به مفاهمه دارد، دانست.

حجت الاسلام انصاری ادبیات را نشانه انسانیت و از نیازهای اصل بشر دانست و افزود: سه ضلع شعر و نوشته خوب در راستای نیازهای جامعه، انجمن های ادبی به ترغیب و حمایت علامندان حوزه ادبیات کمک کنند و ضلع دیگر که مخاطبان این حوزه هستند،باید مورد توجه قرار گیرند.

دبیر انجمن های ادبی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی انجمن های ادبی استان افزود: در تلاش هستیم که آنها را زیر یک چتر بیاوریم که در این راستا همکاری مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد با مدیران بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران عامل موفقیت و پویایی انجمن های ادبی است.

محمدرضا کاکایی گفت: 117 انجمن در استان شناسایی شده اند و 67 انجمن در سایت کشوری انجمن های ادبی، ثبت نام کرده و تعدادی نیز شناسه دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «آینده می‌افتد زمین» نوشته ستاره محمدی با حضور جمعی از علاقمندان کتابخوانی و اعضای کانون ادبی زنگ داستان، فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در فرهنگسرای خلاق برگزار می شود.

در این مراسم ستاره محمدی نویسنده کتاب «آینده می‌افتد زمین»، طاهره امینی جزه کارشناس ادبی، معصومه خوانساری منتقد ادبی و اعضای کانون زنگ داستان و علاقمندان به داستان نویسی حضور دارند.

نویسنده در این کتاب دیالوگ های خوبی استفاده می‌کند و تصویرهای زیبایی را خلق می کند که گاهی کاملاً با یک خط داستانی و یک پیرنگ مواجه می‌شویم که برخی از این آثار به تنهایی یک مینیمال یا یک داستان کوتاه است.

آثار نویسنده ستاره محمدی اغلب با رویکرد اجتماعی خلق شده و نقش زنان و دختران در کتاب او پر رنگ است و مقوله هایی همچون ترس، تنهایی، عشق، فقر، بی‌عدالتی، تبعیض، ظلم، فراموشی، جنگ، مرگ بهانه‌های ساختن روایت‌های او هستند و ماهک دختر نوجوانی است که در جای جای کتاب دیده شده و نویسنده برای نوشتن، زنان و دختران، عشق به مادر و تلاشی که در جای جای داستان با ناامیدی همراه است چرا که راوی این آثار، همواره از آینده‌ای که شاید به زمین بیفتد هراس دارد.

کتاب «آینده می افتد زمین» نوشته ستاره محمدی در ۸۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات ناران در سال ۱۴۰۲ وارد بازار نشر شده است.

مراسم رونمایی از کتاب «آینده می افتد زمین» پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای خلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار برگزار می شود.

کد خبر 6100482 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • کتب ترکی بیشتر معرفی شود/ به آثار نیما یوشیج و زرین کوب علاقه‌مندم
  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • محمد علی علومی شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب