Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی و با حضور دکتر مرضیه افضلی مدیر کارآمدی و سازندگی بسیج جامعه زنان کشور به روی آنتن رفت.
افضلی با بیان اینکه تقریبا نیمی از بسیجیان کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: در کنار اکثر پایگاه های بسیج برادران در سراسر کشور، پایگاه های بسیج خواهران نیز وجود دارد و خواهران نیز همانند آقایان در بیشتر حوزه ها فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مدیریت کارآمدی و سازندگی بسیج به فعالیت های جهادی و اقتصاد مقاومتی خواهران مربوط می شود. در کنار اردوهای جهادی برادران، خواهران نیز در این اردوها شرکت دارند و البته عمده فعالیت بانوان در این اردوها، در حوزه فرهنگی، بهداشتی و همچنین اقدامات جزئی عمرانی است.
مدیر کارآمدی و سازندگی بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حضور بانوان در عرصه مقابله با جنگ نرم گفت: با توجه به این فرمایشات مقام معظم رهبری، ما بیشترین تمرکز خود را بر فعالیت فرهنگی خواهران قرار داده ایم.
افضلی همچنین مطرح کرد: افق مد نظر انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است و قرار است سرزمین ما الگوی نمونه تمدن اسلامی برای دنیا باشد. در این الگو هیچ نقطه ای از ایران اسلامی نباید دچار محرومیت اقتصادی و فرهنگی باشد و این مسئله نیازمند یک عزم و نگاه متفاوت به توسعه است. طبیعتا سازمان بسیج به تنهایی نمی تواند این مهم را محقق سازد.
این مقام مسئول تاکید کرد: پیشرفت باید با عدالت همراه باشد و نباید تنها قطب های اصلی کشور را مانند تهران مرکز توسعه قرار داد. اصل قضیه نگاه لیبرالیستی است که در برخی مسئولان ما وجود دارد.
مدیر کارآمدی و سازندگی بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بسیج متعلق به یک قشر خاص نیست ، گفت: اگر هر یک از ما به نقش خود در ایجاد تمدن اسلامی توجه کنیم، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی مانند انقلاب محقق خواهد شد.
افضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: خروج از وضعیت اقتصادی امروز در گرو تحول بزرگ فرهنگی در کشور است. ما از فرهنگ اقتصاد اسلامی فاصله گرفته ایم و با مفهوم برکت و رزق انس نداریم و بیشتر سودگرا شده ایم.
وی افزود: مسئولان باید روحیه جهادی را با اندک تفکری در خود ایجاد کنند تا آینده ایران اسلامی و انقلاب اسلامی تأمین شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسئولان روحیه جهادی بسیج زنان تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل