Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي چاراويماق از اجراي طرح توليد علوفه هاي پاييزه ديم در اين شهرستان خبر داد و گفت: به منظور ترويج کشت ديم پاييزه، دو هکتار از اراضي شهرستان به اين منظور اختصاص يافت.

ناصر نوروزي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با کشت دو نوع گياه خلر و ماشک در اين طرح کيفيت و راندمان توليد محصول افزايش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: خلر و ماشک از جمله محصولات علوفه اي است که پس از برداشت محصول به عنوان کشت دوم انجام و کشت اين گياهان باعث تثبيت ازت خاک نيز مي شود.
نوروزي به اهميت و مزاياي رعايت تناوب و لزوم بررسي و مصرف گياهان اشاره کرد و گفت: ارقام جديد جهت اجرايي شدن هر چه بهتر تناوب در مزارع شهرستان و بهبود حاصلخيزي خاک و بهبود معيشت کشاورزان و دامداران در حال کشت است.
نوروزي اظهار اميدواري کرد که در سال هاي آتي نيز مزارع نمايشي گياهان علوفه اي ديم جهت برگزاري روز مزرعه، بازديد و نهايتاً ترويج حرکت از تک محصولي به سمت چند محصولي اجرا شود.
چاراويماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزي داراي 72 هزار هکتار اراضي کشاورزي است و سالانه بيش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعي و باغي توليد مي کند .
محصولات عمده بخش کشاورزي چاراويماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغي و فرآورده هاي لبني، عسل، چغندرقند، دانه هاي روغني، انواع صيفي جات و پوست است.
اين شهرستان از مهم‌ ترين مراکز توليد گندم و جو در آذربايجان شرقي به شمار مي ‌رود.
چاراويماق يکي از شهرستان هاي الگوي اقتصاد مقاومتي، داراي دو بخش به نام‌ هاي مرکزي شامل دهستان‌ هاي چاراويماق مرکزي، چاراويماق جنوب ‌غربي، ورقه و قوري‌ چاي شرقي و شاديان شامل دهستان‌ هاي چاراويماق شرقي و چاراويماق جنوب‌ شرقي، يک نقطه شهري به نام قره ‌آغاج و 248 آبادي است.
اين شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعيت در 150 کيلومتري جنوب شرقي تبريز مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/9880
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های ۱۹ گانه استان آذربایجان شرقی است، بخشی از جنگل‌های ارسباران با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری نایاب که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده در بخش هوراند اهر واقع شده است. این منطقه یکی از جاذبه‌های دیدنی استان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر رونقی خاص به گردشگری منطقه داده است.  با این وجود در این شهر زیبا و تاریخی هتل یا مسافرخانه ای دیده نمی شود. 

 

متن شهروند خبرنگار ما:

 

با سلام و خسته نباشید به خدمت شما و عزیزان گرامی؛ اهر شهری است زیبا و توریستی است اما به علت نبود مسافرخانه در شهر اهر ارسباران ( قره داغ ) مسافران سرگردان می‌شوند، این شهر باید چند تا مسافر خانه یا هتل داشته باشد.
با تشکر از صفحه شهروند خبرنگار و مسئولین محترم.

دیگر خبرها

  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی