Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@17:04:57 GMT

زنده‌گیری یک تمساح سرگردان در منطقه سرباز +عکس

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۹۸۵۹

زنده‌گیری یک تمساح سرگردان در منطقه سرباز +عکس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، از زنده‌گیری یک سر تمساح سرگردان در منطقه سرباز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده یک سر تمساح سرگردان در منطقه کشاری و خشک شدن برکه زیست تمساح، محیط‌بانان شهرستان سرباز در منطقه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: محیط‌بانان پس از بررسی وضعیت آبی برکه زیست تمساح، با کمک همیاران و دوستداران حیات وحش منطقه کشاری اقدام به زنده‌گیری و انتقال تمساح به دریاچه پشت سد پیشین کردند.

پورمردان خاطرنشان کرد: برکه کشاری یکی از فعال‌ترین زیستگاه‌های تمساح پوزه کوتاه است که متاسفانه براثر کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چند ساله اخیر به طور کامل خشک شده است. لازم به ذکر است که مردم منطقه کشاری در جهت حفاظت از تمساح ها، همکاری خوبی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست دارند.

گفتنی است، گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه (نام علمی: Crocodylus palustris) نوعی کروکودیل بومی شبه قاره هند و مناطق اطراف است که در کشور‌های هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند.

گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور بوده، زیستگاه اصلی این تمساح در ایران منطقه حفاظت شده گاندو می‌باشد که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر آن در شهرستان سرباز قرار دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زنده گیری تمساح گاندو سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران