Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صدفی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان کار خود را عملا از خرداد ماه با ۲۶ کارگروه به ریاست امام جمعه آغاز کرده است.

وی افزود: اصول، سیاست‌ها و معیارهایی که لازم بود به صورت شیوه‌نامه و شرح عمل به تصویب رسیده و به کارگروه‌ها ابلاغ شد تا برنامه‌های خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدفی یادآور شد: کارگروه‌ها شامل دو بخش شهرستانی و همچنین ارتباط مستمر با کارگروه مشابه در شهرستان‌ها ست.

رئیس ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برنامه‌های ذکر شده در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاهای با جمعیت بالا و دهستان‌ها با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شهری با توصیه استاندار به صورت ابلاغیه ارسال شده است.

صدفی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تشکیل کارگروه‌ها تا به حال برنامه، اطلاع‌رسانی، نظم و ارتباطی که کارگروه باید با مبادی ذیربط با شهرستان‌ها صورت نگرفته است.

وی گفت: تاکنون قریب به ۱۵۰ عنوان برنامه در قالب هشت مولفه پیش‌بینی شده است که برنامه‌های کارگروه‌ها در زمینه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی، نمایشگاهی، رسانه‌ای و مراسم است که البته هر کدام از مولفه‌ها چندین برنامه شامل گردهمایی‌ها همایش‌ها، میتینگ‌ها و اجتماعات را در پی دارد.

صدفی اظهار داشت: برنامه‌های اعلام شده در دو بعد تبیینی و بعد مردمی که شامل مجموعه‌های تحت عنوان تشکل‌های مردمی، مساجد تکایا و... و. است و تاکید شده تا فضای لازم را جهت مردمی بودن مراسم و پرهیز از مسائل سیاسی در تمامی برنامه‌ها رعایت شود.

رئیس ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به همزمان بودن دهه فجر با ایام فاطمیه و برگزاری برنامه‌ها مرتبط با این ایام بیان داشت: دهه فجر مقارن است با ایام فاطمیه که دو دهه می‌باشد که در جهت اجرای این برنامه‌ها نظر مراجع مختلف را جویا شدیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ایام فاطمیه را پنج روز (دو روز قبل دو روز بعد و روز شهادت) اعلام کرده‌اند و نظر برخی مراجع از جمله مکارم شیرازی و نوری همدانی سه روز (یک روز قبل، یک روز بعد و روز شهادت) را لحاظ کرده‌اند و برگزاری جشن‌های ایام دهه فجر با رعایت شئونات اسلامی بلامانع است.

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه‌های کارگروه خود بیان داشت: در کمیته فرهنگی هنری حدود ۴۰ برنامه را پیشنهاد دادیم که از جمله آن‌ها برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت، جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای ای خلیج فارس، برگزاری نمایش‌های مرتبط بادهه فجر، برگزاری شعر و خاطره ۴۰ شب نشاط و شادابی در روستاها، برگزاری میز گردها و برگزاری نمایشگاه عکس تهیه فیلم برنامه کتابخانه‌ها هستند.

همچنین سایر کارگروه‌های فرهنگ عمومی، دانشگاه باهنر، ورزش و جوانان، کارگروه قرآنی، فرهنگیان و دانش‌آموزی، همیاری و خدمت رسانی کمیته امداد، کار گروه بانوان و خانواده، کارگروه مساجد، اصناف، کودک و نوجوان، بسیج و سپاه و... و. به بیان برنامه‌های خود در این ایام پرداختند.

کد خبر 4469544

منبع: مهر

کلیدواژه: جشن انقلاب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه انصار استان همدان، گفت: مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن همدانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: اگر اخبار اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط نهادها انجام می‌شود، به هنگام نباشد جبهه دشمن دست به‌کار شده و زحمات افراد بی‌فایده می‌شود.

وی با تشریح جایگاه مهم اطلاع‌رسانی در فضای کنونی جهان درباره عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شاید روزمرگی‌ها سبب شده توجه مردم به این عملیات بزرگ کم شود، اما بزرگی این عملیات به این است که حماس به عنوان یک گروه کوچک هفت ماه است که در حال مقاومت در برابر یکی از قدرت‌های نظامی منطقه است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم غزه، درباره عملیات وعده صادق، افزود: از تمام اقصی نقاط کشور موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک شده و پادگان و پایگاه‌هایی که از آنجا اقدام به ترور فرماندهان ما کرده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

وی با بیان تاریخچه شکل‌گیری هفته عقیدتی پرداخت و عنوان کرد: رهبر گروه فرقان فردی تحصیل‌کرده بوده و حتی تفسیر قرآن دارد، اما بیماری فکری و اعتقادی او سبب شد افراد بسیاری همچون شهید مطهری به شهادت برسند.

همدانی با بیان نظرات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار برجسته و مهم شهید مطهری و همچنین لزوم مطالعه آنها گفت: 124 جلد کتاب از شهید مطهری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف به جا مانده که به دلیل قلم روان و جذابی که دارند خواندن آنها، برای هر قشری مناسب است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور، معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان نیز با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مبنای تئوری و فکری آن مستحکم است.

وی با بیان اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی 30 عنوان برنامه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی نیروهای کادر سپاه و بسیج، برگزاری همایش حکمت مطهر، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از مربیان جهادی، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی به شبهات رایج در بین دانش‌آموزان، برگزاری لیگ‌های ورزشی، شرکت در نماز جمعه، برپایی نشست‌های بصیرتی و حلقات صالحین از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری