Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه ۲۱۳ شهید کشاورز استان روز پنجشنبه در بیرجند خبر داد و گفت: سخنرانان این اجلاسیه حجت‌الاسلام ماندگاری، رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس سازمان بسیج  مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است. ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دکتر زین‌العابدین جویبان صبح امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری اجلاسیه شهدای کشاورز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز امنیت، اقتدار و آرامش کشور را مدیون حرکت شهدا و رزمندگان می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا ثابت کردند که حرکت عاشورایی امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و امروز نیز در جبهه‌های مقاومت با عنوان مدافعان حرم ادامه دارد.

اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون آذرماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شوداجلاسیه شهدای بانوان در خراسان جنوبی برگزار می‌شوداجلاسیه شهدای اساتید و دانشجویان خراسان جنوبی برگزار می‌شوداجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شوداجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی در شهرستان درمیان برگزار می‌شودبیرجند| اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به اهداف برگزاری اجلاسیه‌های شهدا اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری اجلاسیه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

جویبان از برگزاری اجلاسیه شهدای کشاورز استان در روز پنجشنبه ساعت 8 صبح در محل حسینیه جماران بیرجند خبر داد و تصریح کرد: سخنرانان این اجلاسیه حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان بسیج  مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خاصی در راستای اجلاسیه شهدای کشاورز برگزار شده است خاطرنشان کرد: 213 شهید کشاورز در خراسان جنوبی وجود دارد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: 3 کتابچه شهید کشاورز، کتاب شهدای کشاورزی و کلیپ‌های مختلفی در راستای برگزاری اجلاسیه کشاورز تهیه شده است.

جویبان از اعزام گروه‌های جهادی کشاورزی به مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌ها به صورت تخصصی و علمی راه‌های علمی سازی را به کشاورزان مناطق محروم ارائه دادند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این است که با کمک شهردار بلواری تحت عنوان بلوار کشاورز در استان تداعی شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان بیرجند 86 خانواده شهید کشاورز داریم که در این اجلاسیه از آنان دعوت شده است.

جویبان اظهار داشت: با توجه به اینکه 213 شهید کشاورز و دامدار و یا تحصیل کرده کشاورزی در استان داریم در حال شناسایی فرزندان آنها هستیم که اگر در حوزه کشاورزی تحصیل کردند یا فعال هستند در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز یا علمی سازی کشاورزی از ظرفیت این فرزندان شهدا استفاده کنیم.

 بازسازی کشور بعد از جنگ تحمیلی از اقدامات جهادسازندگی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: جهادسازندگی رکن سوم جنگ بود و به نوعی ماشین مهندسی جنگ را عهده داشته است.

مهدی سورگی با بیان اینکه بسیج سازندگی در خط مقدم جلوتر از رزمندگان ما کارهای خوبی را انجام داد بیان کرد: این حضور جهادسازندگی در جبهه‌ها در بحث احداث پل‌ها و ساخت راه‌ها در پشت جبهه بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه جهادسازندگی اقدامات خوبی را در خط مقدم و پشت جبهه داشته است خاطرنشان کرد: بحث بازسازی کشور در آن زمان نیز از اقدامات جهادسازندگی بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاهی مشابه جهاد سازندگی در بحث توسعه امور روستایی نداریم گفت: جهادسازندگی در دهه اول انقلاب یک نهاد دولتی بود که متولی روستا بود.

سورگی اظهار داشت: بسیج سازندگی در بحث دفاع مقدس اقدام ویژه‌ای انجام داد که بارها مورد مدح مقام معظم رهبری قرار گرفت همچنین کشاورزان نقش ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند و پس از آن نیز نقش ویژه‌ای دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر علیرغم خشکسالی و کمبود آب در استان در سال گذشته 10 نمونه کشوری در سطح کشور در خراسان جنوبی داشته‌ایم که این نشان می‌دهد کشاورزان ما هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن نقش ارزنده‌ای در اقتصاد کشور دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بدنه جهاد کشاورزی 309 جانباز داریم که در روز جانباز از آنان تقدیر می‌شود گفت: بیشترین آمار جذب فرزندان شهدا مربوط به جهاد کشاورزی است که در این راستا 38 فرزند شهید و 39 فرزند جانباز جذب شدند.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد