Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-24@04:23:28 GMT

توئیت حاشیه ساز فخاری درباره شهردار منتخب

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۰۴۵۷

توئیت حاشیه ساز فخاری درباره شهردار منتخب

«نماینده» صبح امروز اعضای شورای شهر برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار آینده تهران جلسه اضطراری تشکیل دادند.  

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر به فارس، گفت: درباره پاسخ وزارت اطلاعات به وزارت کشور در خصوص شهردار آینده تهران ابهاماتی وجود داشته و وزارت کشور حکم صادر نکرد.

وی در پاسخ به این پرسش که وارد گزینه جدید شهرداری شده‌اید، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اعضای شورا در داخل جلسه بودند الهام فخاری عضو غایب جلسه امروز در ساعت ۱۰:۱۴ در توئیتی نوشت: دکتر پیروز حناچی از امروز شهردار تهران است.

طی پیگیری‌های صورت گرفته با اعضای شورا این موضوع تکذیب شد و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تأکید کرد صدور حکم حناچی برای شهرداری تهران صحت ندارد.

دقایقی بعد فخاری توئیت خود را حذف کرد  و در ساعت ۱۱:۲۵ در توئیتی نوشت متأسفانه امروز یک متن پیش‌نویس به اشتباه از این اکانت منتشر شده که با توجه به عدم امضای حکم توسط وزیر کشور و خطای رخ داده از مخاطبان پوزش می‌خواهم.

گفته می‌شود در جلسه امروز شورای شهر گفته شده که وزارت اطلاعات به وزارت کشور نامه زده و صراحتاً اعلام نکرده که شهردار شدن حناچی بلامانع است.  

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در این باره گفت: دیروز آخرین روز از معرفی شهردار منتخب شورا به وزارت کشور بود و در این خصوص وزیر کشور نامه‌ای به شورا ارسال کرد که البته این نامه محرمانه است، اما می‌توان گفت که حکم شهردار هنوز ابلاغ نشده است و هنوز واجد شرایط تعیین‌شده نیستند.

وی بیان شد: در تبصره ۳ بند یک ماده ۸۰ قانون شوراها پس از معرفی شورا دو حالت پیش‌بینی شده است که وزیر کشور حکم را ظرف مدت ۱۰ روز صادر کند و یا اگر شهردار معرفی‌شده را واجد شرایط تعیین‌شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس کند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: آنچه در نامه وزیر کشور خطاب به رئیس شورا آمده است بیانگر آن است که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح، رد یا تأیید از وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای موازین قانونی عمل کند.

اعطا گفت: امروز شورا با وزارت کشور مکاتبه‌ای خواهد داشت و در این نامه خواهیم گفت نامه وزارت کشور وضعیت را برای ما روشن نکرده است و وضعیت برای شورا روشن نیست.

وی‌ ادامه داد: تا زمانی که این وضعیت روشن شود، سرپرست به قوت کار خود را ادامه خواهد داد و شورا نیز نظارت‌های بیشتری را انجام می‌دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بعد از ۱۰ روز اگر حکم شهردار امضا نشود و شورا پافشاری کند و مجددا حکم امضا نشد، مسیر دیگری را پیش‌بینی خواهیم کرد.

همچنین شنیده شده که وزارت کشور طی نامه‌نگاری مجدد با وزارت اطلاعات در خواست کرده که صراحتاً در خصوص شهردار آینده تهران نظر دهند. گفته می‌شود که حکم حناچی رد نشده اما تأیید هم نشده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: توییتر شورای شهر فخاری نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد

با پیگیری شورای شهر تهران و همراهی وزرات کشور، سرانجام مشکل واگن‌های وارداتی از چین حل شد و در ماه‌های آتی واگن‌های جدید وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتقاد شورای شهر تهران به‌ویژه مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران به کارشکنی‌های فردی در وزارت کشور و ایجاد مشکل برای ورود واگن‌های چینی به مترو تهران، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مشکل ایجاد شده برای واگن‌‌های وارداتی حل و فصل شده است.

بر همین اساس، فرد مسئول در وزارت کشور اقدام به امضای قراردادهای مربوط به ورود واگن‌های چینی کرده است و با توجه به وعده‌ داده شده از سوی شهرداری تهران چناچه مشکلی پیش نیاید طی ماه‌های آینده واگن‌های چینی وارد تهران خواهند شد.

وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری

به گزارش تسیم، براساس سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین در سال گذشته قرارداد 791 واگن به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد