Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مراسم تقدیر از برگزیدگان پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس با حضور عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، حمید حسام و بهناز ضرابی زاده، نویسندگان برگزیده این پویش مردمی و محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری برگزار شد.

عبدالحمید قره داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر در این مراسم با اشاره به اینکه طرح معرفی برگزیدگان پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس به ابتکار همکاران ما در سوره مهر الکترونیک اجرایی شد، گفت: برنامه‌های متعددی برای انتخاب کتاب‌های برتر در موضوعات و عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود از این رو دوستان در سوره مهر بنا را بر این گذاشتند که بهترین‌های دفاع مقدس را از مخاطبان انتشارات سوره مهر نظر سنجی کنند که ۱۳۸۰ نفر از طریق اینستاگرام و وب سایت سوره مهر در این نظرسنجی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به معیار انتخاب کتاب‌هایی که برای پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس انتخاب شدند، بیان کرد: انتشار بیش از  ۲۰ بار معیار ما برای انتخاب کتاب بود.

قره داغی با بیان اینکه نویسندگانی در پویش مردمی بهترین‌های دفاع مقدس انتخاب شدند که تیراژ کتاب هایشان بالا بود،گفت: در نهایت دو کتاب «دختر شینا» و کتاب «دا» انتخاب شدند که کتاب «دا» در فاصله کمی از دختر شینا بود 

وی افزود:بهترین نویسنده مرد این پویش حمید حسام با ۵۴۰ رای و بهترین نویسنده زن آن بهناز ضرابی زاده با ۷۰۶ رای بودند.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در سال آینده کتاب‌های ناشران دیگر را در پویش انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس وارد کنیم تا ارزیابی روی کتاب‌های این حوزه داشته باشیم.

وی افزود:امسال مشکلاتی در بازار نشر از جمله مشکل کاغذ داشتیم اما انتشار کتاب‌های دفاع مقدس مانند قبل ادامه داشت و نزدیک به ۸۴ تا ۸۵ عنوان کتاب در این حوزه منتشر کردیم که از این میان ۲۵ عنوان چاپ اول و بقیه تجدید چاپ است.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم با اشاره به اینکه گاهی برخی ها که آمار کتاب ها را اعلام می کنند، کتاب های دفاع مقدس را مورد کم لطفی قرار می دهند، بیان کرد: گاهی کتابی مورد توجه مردم قرار می گیرد و از آن استقبال می شود اما ما از مخاطب عقب می مانیم.

قرآن در سوره هود می فرماید به هرکدام از سرگذشت پیامبران پرداختیم تا تثبيت قلم مخاطب شود و قلبش در راهی که در پیش گرفته است استوار شود. از ویژگی های کتاب های دفاع مقدس همین است ویژگی های ادبی دارد و در آن به تمام جنبه های انسانی پرداخته  می‌شود.

 محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه به نظریه مقاومت در کتاب های دفاع مقدس خوب پرداخته شده است، گفت: نظریه مقاومت در برابر نظریه تسلیم و وادادگی است . مردم ما هم مردم عزیزی هستند تاریخ ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی نشان می دهد مردم ما عزیز هستند و از انسان های حماسی لذت می برند.
  مومنی شریف :شعر روشنفکری نمی داند حماسه چیست

وی با بیان اینکه یکی از عیوب ادبیات ما هم در داستان هم در شعر،حماسه است، گفت:شعر روشنفکری ما اصلا نمی داند حماسه چیست. کتاب های دفاع مقدس تخیلی نیستند بلکه آنچه اتقاق افتاده به قلم ها آمده است.

رئیس حوزه هنری گفت:این اقدامات در حوزه ادبیات و دفاع مقدس  ما را امیدوار می کند و اگر یک روز ادبیات ما جهانی شود از طریق دفاع مقدس خواهد بود.

 مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در این مراسم با اشاره به اینکه ناپلئون یک جمله ای دارد  که می گوید اگر می خواهید به کشوری حمله کنید اول درباره زنان آنها تحقیق کنید، اظهار داشت: این مسئله درباره دفاع هشت ساله ما مصداق دارد بطوریکه برخی زنان هم همسرشان هم برادرشان هم پسرشان در جنگ بود.مقاومت های مردان در نبرد نسبت مستقیمی با زنان در پشت جبهه دارد. 

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری ادامه داد:تمام محاسبات دنیا در جنگ 8 ساله درست بود و ارتشبد ازهاری تمام تجهیزات ما را به دشمن اطلاع داده بود و وسایل آتش بازی هم مهیا بود اما دنیا روی یک موضوع حساب نکرده بود و آن ناگهان سرباز شدن همه ما بود. پشت این سربازها را زنان پر کردند از این رو خوشحالم سی سال است به نویسندگان دفاع مقدس خدمت می کنم.

گفتنی است؛در این مراسم از حمید حسام و بهناز ضرابی زاده تقدیر شد.

بهناز ضرابی زاده با اظهار خوشحالی خود از هفت ساله شدن «دختر شینا» گفت: دختر شینا، دختر خوب و سربلندی بود که سربلندی را برای همه ما به ارمغان آورده بود.سوره مهر با خلاقیت کارهای زیبایی را در توسعه، ترویج و نشر کتاب انجام می دهد.

در این مراسم از خبرنگاران حوزه کتاب از جمله خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید