Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امروز سه‌شنبه ششم آذرماه مراسم غبارروبی امامزاده سیدمحمدکججانی(ع) تبریز با حضور مرتضی صفری، مدیرکل صداوسیمای استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولین و خادمین برگزار شد.

براساس این گزارش مرتضی صفری، مدیر کل صدا وسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، در این مراسم گفت: امامزادگان مناسب‌ترین مکان فرهنگی برای تربیت نسل آینده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی شک هجمه دشمن در پی ناکامی‌های متعددش در جبهه سخت به سمت رویکردهای فرهنگی و جنگ نرم سوق داده شده و انتظار می رود تا فرزندان کشورمان به عنوان مظلوم ترین قشر و نسل در معرض خطر، در برابر این هجمه ها مصونیت پیدا کنند.

صفری، با تاکید بر اینکه رویش‌های انقلاب اسلامی در قامت جوانان مدافع حرم نمود پیدا کرده است افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب هم اکنون در حال به دستگیری سکان اداره امور اجرایی کشورند و وجود امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، بهترین نقش را در تربیت این نسل و نسل های آینده ایفا می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود قول استفاده از فضای معنوی این امامزاده برای تولید و پخش برنامه های تولیدی معنوی و مذهبی جهت پخش در شبکه استانی را داد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، نیز اظهار کرد: سعادت در این دینا و آخرت با محبت به اهل بیت(ع) و فرزندانشان محقق می شود که در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌های مختلف فرهنگی را در طول سال تبیین و ابلاغ می کند تا مردم هرچه بهتر با اهل بیت (ع) آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری افزود: از جمله برنامه‌های این سازمان، طرح آرامش بهاری بود که نوروز امسال با هدف معرفت افزایی و بصیرت افزایی بین جوانان و نوجوانان با حضور روحانیون و کارشناسان متخصص در امامزاده های سراسر کشور برگزار شد که خوشبختانه در این استان نیز با استقبال گرم مردم مواجه شد.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار بقاع و آستان مقدس امامزادگان، این اماکن مذهبی را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

مطلع نخست آئین غبارروبی سیدمحمد(ع) کججانی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید بود و آئین غبارروبی در فضايي آكنده از عطر صلوات تمامی قسمت‌های داخلی مرقد مطهر نظير كف، سقف و ديواره‌ها غبارروبی و با گلاب ناب شست ‌وشو داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی غبارروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت