Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران گروه ملی فولاد ایران که تقریبا از سه هفته پیش در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پایان اعتصاب خود را تامین امنیت شغلی به راه‌اندازی تمام واحدهای تولید مجتمع منوط کرده‌اند.

در عین حال مدیریت گروه ملی فولاد ایران روز گذشته در گفتگو با ایلنا ضمن درخواست از کارگران برای پایان دادن به اعتراضات صنفی و از سرگیری فعالیت کارخانه، وعده  تامین مواد اولیه و پرداخت نیمی از مطالبات کارگران را در روزهای آینده با آزادسازی فروش محصولا ت تولیدی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران می‌گویند: وعده پرداخت معوقات مزدی که هنوز تامین منابع مالی نشده، مطالبه اصلی ما معترضان گروه ملی نیست چراکه مطالبه و خواسته اصلی ما راه‌اندازی خطوط تولیدی تمام واحدهای تولیدی گروه ملی فولاد ایران است که بیش از ۴ هزار کارگر در آن مشغول کارند.

به گفته آنها؛ گروه ملی صنعتی فولاد ایران شامل کارخانه فولادسازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، کارخانه لوله‌سازی و ماشین‌سازی و چند واحد دیگر می‌شود که فعالیت تولیدی همه این واحدها از تقریبا یک سال پیش به دلیل تامین نشدن مواد اولیه متوقف شده است.

کارگران با بیان اینکه کارگران این مجموعه بدنبال حفظ اشتغال وامنیت شغلی خود هستند افزودند:آخرین واحدی که فعالیت تولیدی داشت واحد نورد کوثر بود که آنهم حدودا دو ماه پیش در متوقف شد ودر حال حاضر کارگران کاری برای انجام دادن ندارند.

گفتنی است کارگران گروه ملی فولاد ایران صبح امروز سه شنبه (۶ آذر ماه)در ادامه اعتراضات صنفی روز های گذشته خود بصورت آرام مسیر خیابان نادری تا استانداری وچهار راه نادری تا سی متری شهر اهواز را راهپیمایی کردند.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران گروه ملی فولاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور جلوگیری از بهره کشی غیرقانونی از کارگر و سوء استفاده از آنان و همچنین، موضوع قراردادهای سفید امضا، لایحه "امنیت شغلی کارگران" که در هیات وزیران به تصویب رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه و در حاشیه جشنواره امتنان از کارگران خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع افزود:در این لایحه به دائمی شدن قراردادها، امنیت شغلی و جلوگیری از امضای قراردادهای سفید امضاء پرداخته شده است.

وی همچنین ادامه داد: اکنون تورم در کشور ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است ولی به افزایش حقوق کارگران توجه شده است و در سال جاری، نسبت به سال گذشته شاهد حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق هستیم.

وزیر کار بیان کرد: در حوزه مسکن، هم قرارگاه ملی مسکن در وزارت کار تشکیل شده است و به زودی شعبات استانی این قرارگاه نیز راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی گفت: همچنین، دولت به خدمات غیرنقدی نیز مبادرت ورزیده و در حوزه بیمه پایه درمانی، اکنون پنج دهک اول جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند؛ از سوی دیگر بیمه پایه بازنشستگان نیز در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود