Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر مجتبی زارعی و هیات همراه ، همزمان با هفته بسیج به استان زنجان سفر کرده و با مسئولین استان دیدار و گفتگو کردند . 

دکتر زارعی همچنین در آئین نکوداشت هشتمین سالگرد شهادت استاد شهید دکتر شهریاری در جمع نخبگان و استادان دانشگاه‌های زنجان سخن گفت.

 

 

 

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است

رییس جمهور گفت: باید ببینیم که آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شده است یا نه؟

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است. مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

رییس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی

وی ادامه داد: به هر دستگاهی اگر مراجعه کنیم آماری درباره عملکردشان می‌دهند. حتما هم درست می‌گویند. در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، نظام اداری همه گزارش‌ها و عملکردهایی ارائه می‌دهند. اما آیا خروجی کار به آن‌چه که انتظار داشتیم رسیده است؟ باید ببینیم توسعه‌یافتگی متناسب با نظام انقلابی در خروجی فعالیت‌های ما دیده می‌شود یا نه.

فراتر رفتن از عنوان‌ها تا استفاده از ظرفیت علمی

 رئیسی افزود: عناوینی که به مدیران می‌دهند نباید ما را دچار اشتباه کند. برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است، در حالی که من یک طلبه هستم. باید ببینیم مردم از ما چقدر رضایت دارند؟ امروز انتظار مردم از این دوره از کار و مدیریت این است که طرحی نو دراندازیم و کاری متفاوت ارائه دهیم. ظرفیت هم در کشور بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف فرمایشاتی داشتند که مخاطب این اظهارات ما هستیم، خاطرنشان کرد: صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان سمنان و دانشگاه‌های متعدد وجود دارد. ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای پژوهشی و علمی هستند. امروز از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم. استان سمنان هم از این ظرفیت برخوردار است.

رییس جمهور افزود: باید یک بازنگری در نوع بهره‌وری داشته باشیم. ببینیم آن‌چه که نتیجه و بهره‌وری از این همه امکانات است به همین میزان است یا می‌تواند بیشتر باشد؟ من معتقدم در همه حوزه‌های کشور نسبت به بهره‌وری باید تجدیدنظر کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند