Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@12:21:00 GMT

توهین به مقدسات ادیان جایز نیست

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۱۱۷۷

توهین به مقدسات ادیان جایز نیست

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان از ضروریات دین اسلام است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسین‌ نوری‌همدانی در دیدار جمعی از علمای کنفرانس وحدت اسلامی عنوان کرد: همواره در دیدار با علمای اسلامی تاکید بر وحدت و حفظ انسجام دارم.

نوری‌همدانی افزود: وحدت بین مسلمانان باید با تکیه بر ارزش ها و حفظ اصول باشد؛ حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان از ضروریات دین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحکیم و وحدت بین مسلمین اهمیت زیادی دارد و توهین به مقدسات ادیان جایز نیست، ادامه داد:  برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گامی مهم در ایجاد وحدت است و باید قدردان تلاش برگزارکنندگان این کنفرانس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان دارای دشمنانی مشترک اند که شامل آمریکا و اسرائیل و مستکبران جهان می شود به همین دلیل یکی از اهداف مشترک بین همه مسلمانان آزادی قدس و نابودی اسرائیل است.

 نوری‌همدانی گفت: آمریکا و اسرائیل به واسطه حمایت ملت ایران از مظلومان جهان به ویژه مردم یمن و فلسطین و مستضعفان با ما دشمنی و عداوت دارند.

وی عنوان کرد: تا زمانی که غده سرطانی در جهان وجود دارد مسلمانان در آرامش نیستند و ما باید تا نابودی اسرائیل وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید شیعه اظهار کرد: در شرایط کنونی تقویت وحدت اسلامی امری لازم است تا بتوان بر مستکبران غلبه کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله العظمي نوري همداني منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ

امام خمینی(ره) در سخنانی فرمود یکی از مسائل مهم ما این بود که اسرائیل باید از بین برود. ما اسرائیل را قابل آدم نمی‌دانیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از راهبردهای مهم امام خمینی‌(ره) در طول سال‌های مبارزاتی‌شان، حمایت از فلسطین، دشمنی آشکار با اسرائیل و افشا کردن برنامه‌های پنهان صهیونیزم جهانی بود. نامگذاری آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی ایشان، راهبرد دیگری در همان راستای برنامه اسرائیل‌ستیزی و صهیونیزم‌ستیزی امام راحل بود. در واقع امام خمینی اولین عالمی بود که خط مبارزه با اسرائیل را پیش گرفت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. ایشان در قالب بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های عمومی مدام از مظومیت مردم فلسطین، لزوم حمایت از آنان و تقبیح اعمال رژیم غاصب صهیونیستی می‌پرداخت و مسلمانان و سران کشورهای اسلامی را دعوت به مبارزه‌ی عملی با آن رژیم منحوس می‌کرد. 

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

به عنوان نمونه در سخنانی فرمود «چه دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولتهای به اصطلاح اسلامی، اسرائیل غاصب این چنین جسورانه و فاتحانه به مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتی تجاوز کند، و به جای آنکه دولت‌های کشورهای اسلامی به دفاع که یک فریضه الهی و انسانی است برخیزند، این چنین نرمش نشان دهند.» (29شهریور 1361) یا ایشان در پیام برائت سال 1366، درباره مسئله فلسطین خطاب به مسلمانان چنین می‌فرماید: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میز مذاکره‌ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه‌دار کنند» و بعد درباره لزوم مبارزه علمی با رژیم منحوس اسرائیل فرمود «مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملتهای مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم - و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله در سراسر جهان، فلسطین را از چنگال [صهیونیستها] خارج کرد.»

امام خمینی‌(ره) در سخنی دیگر، یکی از اهداف انقلاب اسلامی را نابودی اسرائیل معرفی می‌کنند و بعد از لزوم متحد شدن مسلمانان علیه آن رژیم غاصب می‌گویند. کلیپی را در این باره مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • تمامی مسلمانان جهان باید همانند ایران جانانه در مقابل استکبار بایستند
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • وعده صادق بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل باعث غرور مسلمانان جهان شد
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • مقیمی: قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران سرمایه ارزشمندی برای مسلمانان جهان است
  • حملات ضد صهیونیستی ایران، برای دشمنان بی سابقه بود
  • تحقق وعده صادق عامل خوشحالی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد