Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمانه مدیرعامل و معاونان خانه هنرمندان ایران با اهالی رسانه ظهر سه‌شنبه ۶ آذر با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل، آسیه مزینانی معاون فرهنگی هنری، سیدعماد حسینی معاون آموزشی، مسلم برزگرزاده معاون امور مالی و مونا رحمانی مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید رجبی معمار در ابتدای نشست با اشاره به شرایط بد اقتصادی در کشور که به حوزه هنر نیز کشیده شده است، گفت: از آنجایی که خانه هنرمندان ایران بودجه رسمی و دولتی ندارد ما باید از درآمدهای ناچیز خانه هنرمندان و حمایت‌های شهرداری بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جدی‌ترین جایی که به خانه هنرمندان کمک می‌کند، شهرداری تهران است، چون پایه‌گذاری و بهسازی این خانه و پارک هنرمندان توسط شهرداری تهران صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تلاش مدیران و شورای عالی خانه هنرمندان در دوره های مختلف بر این بوده که بدون جناح بندی سیاسی این مرکز را اداره کنند و ما نیز بر این اساس تلاش کردیم تا وارد چالش‌های سیاسی نشویم. البته ما نمی‌توانیم برای هنرمندان تعیین و تکلیف کنیم.

رجبی معمار ابراز امیدواری کرد که با وجود سختی‌های اقتصادی این روزها و شرایط حاکم بر شهرداری تهران، خانه هنرمندان بتواند از حمایت‌های شهرداری تهران برخوردار شود.

وی همچنین بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ مجبور شدیم با توجه به شرایط بد اقتصادی، ۲۰ درصد هزینه‌هایی که از تئاتری‌ها نمی‌گرفتیم، دریافت کنیم وگرنه تماشاخانه ایرانشهر تعطیل می‌شد. خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایتی اندک اما موثری برای خانه هنرمندان ایران و انجمن‌های هنری اختصاص داده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به برگزاری برنامه‌های روتین این مرکز تا پایان سال، گفت: فعالیت‌های روتین خانه هنرمندان شامل برگزاری نمایشگاه‌ها، اجرای کنسرت‌ها و اکران فیلم‌ها را با توجه به وضعیت مالی نامناسبی که داشتیم، تا پایان سال داریم. همچنین سعی کردیم افتتاحیه خیلی از ایونت‌ها و برنامه‌های هنری را به روزهای جمعه انتقال دهیم تا از ظرفیت‌ بازدید روزهای جمعه بهره بگیریم.

وی در مورد برنامه‌های دهه فجر خانه هنرمندان ایران بیان کرد: برای دهه فجر چندین نمایشگاه خواهیم داشت که مهمترین آنها، سومین دوره نمایشگاه فجر صنایع دستی است. با توجه به اینکه ابراهیم حقیقی رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به عنوان دبیر مشغول است، برنامه‌ای نیز مرتبط با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز خواهیم داشت.

رجبی معمار افزود: مراسم هفتمین آیین «چراغ خاموشی نیست» نیز اسفندماه برگزار خواهیم کرد. همچنین تا پایان سال، علاوه بر برگزاری ۳۰ نمایشگاه هنری، برنامه‌های سینماتک، موسیقی و تئاتر نیز ادامه خواهد داشت.

وی در توضیح برنامه‌ای ویژه برای نکوداشت هنرمندان جوان و پیشکسوت گفت: در تمامی رخدادهایی که انجمن‌ها در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کنند، از هنرمندان پیشکسوت خود تقدیر و برنامه‌های مرتبط با این موضوع را برگزار می‌کنند، اما ما پیگیر اهدای نشان سرو به هنرمندان هستیم که بودجه و برنامه‌ریزی می‌خواهد. در عین حال آیین‌نامه این مراسم تدوین شده است و منتظر تامین بودجه هستیم تا بتوانیم این نشان را به سه تن از هنرمندان اعطا کنیم.

مسلم برزگرزاده مدیر امور مالی خانه خانه هنرمندان ایران در پاسخ به پرسشی در مورد رقم بودجه خانه گفت: بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف شهرداری تهران برای ما مصوب می‌شود اما این رقم کمتر از یک چهارم بودجه‌ای است که در خانه هنرمندان صرف می‌شود. البته تا الان نیمی از بودجه مصوب سال ۹۷ را دریافت کردیم. همچنین ۲۰۰ میلیون تومان نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم.

آسیه مزینانی معاون فرهنگی هنری خانه هنرمندان ایران درباره سازوکار فروش و تبلیغات در خانه هنرمندان گفت: بالغ بر ۸۰ درصد امکانات و خدمات خانه هنرمندان ایران برای انجمن‌ها است و از انجمن‌ها درصدهای ناچیزی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری دریافت می‌کنیم. سازوکار ما با یک گالری خصوصی تفاوت دارد که سیاست‌های دیگری را دنبال می‌کند و ما در خانه به اعضا و انجمن‌های عضو خانه هنرمندان فرصت‌های برابر می‌دهیم. هیچگاه از جانب نمایشگاه‌های هنری درآمد نداشتیم و در حوزه سازوکار فروش دچار مشکلاتی هستیم که درصدد رفع آنها هستیم.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه رویکرد تجاری به امکانات خانه هنرمندان ایران نداشتیم و نداریم و اگر اسپانسری داشته باشیم تهاتر خدمات با آنها خواهیم داشت.

رجبی معمار نیز در این ارتباط گفت: بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان، ارزش خدماتی بوده که تا الان به انجمن‌ها داده‌ایم و در نهایت ۶ میلیون تومان دریافت کرده‌ایم.

کد خبر 4469581

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم حقیقی خانه هنرمندان ایران مجید رجبی معمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری

امتداد - شرکت بیمه معلم که چند سالی است در رشته حمل و نقل کالا و بخصوص در زمینه بیمه کشتی فعالیت گسترده ای دارد، توانسته در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۹۰ درصد بودجه خود را در این رشته محقق کند

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیمای بیمه معلم در گفت و گوی اختصاصی با بیمه نویس ضمن اعلام این مطلب خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۹۰ درصد بودجه شرکت در رشته حمل و نقل محقق شده و وضعیت پرتفوی شرکت در این رشته مطلوب است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های فنی شرکت بیمه معلم ، بیمه‌های باربری ،کشتی و هواپیما است، افزود: رشته‌های بیمه‌ای شامل بیمه حمل و نقل کالا (باربری)، بیمه بدنه کشتی و بیمه بدنه هواپیما تحت پوشش بیمه باربری قرار دارد و شرکت بیمه معلم با تمام توان به فعالیت خود در این حوزه مشغول است.

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما همچنین گفت: بیمه های حمل و نقل کالا به صورت قابل اطمینانی زیان های مالی کالاهای تجاری را درصورت تحقق خطرات مرتبط با حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی مورد پوشش قرار می دهد و طبق قراردادهای موجود، بیمه گر جبران خسارت و نیز تقبل هزینه های احتمالی ناشی از حمل کالا را به عهده می گیرد.

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما در ادامه با بیان این نکته که در صنعت بیمه سهم بیمه باربری حدود ۲ درصد است، اضافه کرد: علت پایین بودن این سهم نسبت به رشته های دیگر این است که همه مردم کار تجاری یا صادرات و واردات انجام نمی دهند و تعداد کمی از افراد در این حیطه مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین شرکت های بیمه هم سهم اندکی از پرتفوی خود را به این رشته اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد:  انواع بیمه های باربری عبارتند از بیمه های وارداتی، بیمه های صادراتی، ترانزیت و بیمه های داخلی که با توجه به تخصصی بودن این رشته و لزوم برخورداری نماینده های فعال دراین زمینه، تعداد نمایندگان شرکت های بیمه که در حوزه باربری فعالیت می کنند، بسیار محدود است.

سهم بیمه معلم از بیمه تخصصی کشتی ها

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما با بیان این نکته که در حال حاضر ۳۸ درصد سهم بازار از بیمه دریایی در اختیار بیمه معلم است، افزود: بیمه معلم از سال ۲۰۰۷ به این حوزه ورود کرد و سعی شده فعالان این حوزه را جذب کنیم و افراد متخصص در این زمینه مثل کاپیتان ها، مهندسان سازه، لجستیک و… که همگی آشنا به امور بودند  به صورت تخصصی در این حوزه مشغول به همکاری با بیمه معلم هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از علت های موفقیت بیمه معلم در رشته کشتی این بوده که بیمه مرکزی پوشش های اتکائی مربوطه را به خوبی تامین کرده است.

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما شرکت بیمه معلم در ادامه گفت: در بیمه کشتی، شرکت بیمه با توجه به نوع شناور، مسئول جبران خسارت بدنه شناورها است و در بعضی از پوشش‌ها مسئولیت ناشی از تصادم و همچنین زیان همگانی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد ودر صورتی که بدنه و ماشین آلات و تاسیسات آن به علت وقوع هر یک ازخطرات بیمه شده، ‌زیان وارده به بیمه گذار را تا حداکثر مبلغی که به عنوان ارزش مورد بیمه در بیمه نامه تعیین می شود با توجه به شرایط و مقررات بیمه نامه جبران می کند.

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما همچنین اظهار داشت: با وجودی که ضریب خسارت کل صنعت در این رشته ۲۵ تا ۳۰ درصد است اما بیمه معلم توانسته با ضریب خسارت ۱۰ درصد عملکرد موفقی را در این رشته رقم زده و در کل صنعت رتبه ۱۱ را به خود اختصاص دهد.

به منظور توسعه بیمه های حمل و نقل توصیه می گردد شرکتهای تجاری ایران قراردادهای فروش خود را بر اساس ترم CIF تنظیم نمایند که شرکتهای بیمه ی ایرانی بتوانند پوشش های بیمه ای لازم را به صادرکنندگان کالا ارائه نمایند.

وی تاکید کرد: می توان گفت ترکیب پرتفوی بیمه معلم در رشته حمل و نقل کالا بسیار مطلوب است؛ به طوریکه ۳۰ درصد به بیمه باربری وارداتی، ۶۰ درصد به بیمه باربری صادراتی و مابقی به بیمه های داخلی تعلق دارد و جالب است بدانید که رشته کشتی در جایگاه چهارم در پرتفوی بیمه معلم است.

محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری ،کشتی و هواپیما شرکت بیمه معلم از انعقاد قرارداد جدید بیمه حمل و نقل کالا با  گروه کشتیرانی  جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این همکاری جدید در مراحل عملیاتی قرار دارد و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری