Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:31:25 GMT

لبنیات سنتی در خراسان‌شمالی بدون نرخ ثابت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۱۴۴۹

لبنیات سنتی در خراسان‌شمالی بدون نرخ ثابت

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی گفت: لبنیات سنتی در این استان نرخ ثابت ندارد.

«حسین قاسم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این‌که خراسان‌شمالی از قطب‌های تولید شیر در کشور است اما باید مردم آن لبنیات را با قیمت زیاد خریداری کنند؟ و آیا انصاف است که ارزان‌ترین نوع پنیر در بازار روز بجنورد با رقم کیلویی 20 هزار تومان فروخته شود؟ در ادامه اظهار کرد: در لبنیات صنعتی، واحد تولیدی محصول را تولید می‌کند و با یک نرخ سود مصوب و مشخص شده آن را به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت لبنیات سنتی در این استان عدم نرخ‌گذاری آن از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است و همین امر سبب شده تا هر فروشگاهی با هر رقمی که دوست دارد این محصول را به فروش برساند.

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی ادامه داد: در حقیقت اداره‌کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان این محصول را به رسمیت نمی‌شناسند و همین امر موجب شده تا از نرخ‌گذاری آن نیز ممانعت شود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته گذشته با این دستگاه مکاتبات لازم نیز انجام شده است اما هنوز پاسخی اعلام نشده است.

این مسئول با تأکید بر این‌که میزان شیر در این استان بسیار بالاست، گفت: میزان مورد نیاز کارخانه‌های لبنی برداشته می‌شود و مابقی شیر تولیدی به خارج استان صادر می‌شود در نتیجه کارگاه‌های تولید لبنیات با مقداری کمبود شیر هم مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: نبود قیمت مشخص، موجب شده تا دستگاه‌های نظارتی نیز بر روی قیمت لبنبات سنتی موجود در استان نیز نظارت نداشته باشند.

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که 16 کارگاه سنتی تولید لبنیات در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 12 کارگاه فعال هستند و روزانه هفت تا 10 تن شیر تزیرق این کارگاه می‌شود.

قاسم‌زاده یادآور شد: از سوی دیگر مقداری شیر نیز توسط خود دامدار به‌صورت مستقیم به سوپرمارکتی‌ها به فروش می‌رسانند در نتیجه این آمار نشان‌دهنده آن است که میزان مصرف شیر و لبنیات سنتی در این استان زیاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعتي لبنیات سنتی منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود