Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: پس از حدود ۴۰ سال انتظار شهروندان ظرف هفته آینده، برای پلاک ۲۴۶ موصوف به اراضی موسوی در شهرداری بیرجند پروانه ساخت صادر می‌شود. ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید فخیم‌زاده در حاشیه بازدید از اراضی موسوی شهر بیرجند اظهار داشت: طرح تفکیکی پلاک 246 که در سال 89 تهیه شده و به دلیل مشکلات متعدد قابلیت اجرایی نداشته اوایل سال جاری توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اصلاح شد و برای طی مراحل تصویب به کمیسیون ماده 5 ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح تفکیکی 246 با مساحت 30 هکتار که 14 و نیم هکتار آن مسکونی است 888 قطعه وجود دارد.

طلسم 40 ساله مشکلات اراضی موسوی در بیرجند شکسته شدمشکل اداری در مورد اراضی موسوی بیرجند وجود ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با اشاره به مشکلات طرح فوق بیان کرد: تعدادی از قطعات این طرح در هنگام پیاده سازی، روی جداول و جوبه‌های بلوار شهید فایده قرار می‌گرفت از سوی دیگر در مرز پلاک‌های 245 و 246 مغایرت وجود داشت همچنین در 172 قطعه‌ای که در حال انتقال از بنیاد مستضعفان به اشخاص بود مساحت قطعات در طرح تفکیکی با مساحت قطعه واگذار شده مغایرت داشت.

فخیم‌زاده عنوان کرد: برای حل مشکلات موجود در طرح تهیه شده اقدامات متعددی از سوی شهرداری بیرجند انجام شد که از جمله می‌توان به برگزاری جلساتی با نمایندگان مقام قضایی، بنیاد مستضعفان، ثبت اسناد و املاک و مالکین اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا تکلیف 172 قطعه واگذار شده از سوی بنیاد مشخص شد و تصمیم گرفته شد پاسخ استعلام محضر برای این قطعات صادر شود و در مراجعات بعدی اشخاص به شهرداری بر اساس طرح تفکیکی موجود اسناد اصلاح شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند  گفت: پس از 4 ماه طرح اصلاح پلاک 246 موصوف به اراضی موسوی آماده شد.

فخیم‌زاده اظهار داشت: پس از انجام نقشه برداری از طرح، اصلاحیه این اراضی پس از 4 ماه کار شبانه روزی با درنظر گرفتن اسناد، زیرساخت‌های ایجاد شده، پروانه‌ها، پایانکارهای صادره و وضع موجود آماده شده است.

وی بیان کرد: برای اصلاح طرح تفکیکی پلاک 246، قسمتی از پلاک 245 طرح تفصیلی به مساحت 8 هکتار نیز بر اساس وضع موجود اصلاح شده است تا با کمترین تخریب در املاک و مستحدثات ساخته شده بتوان طرح تفصیلی را اجرایی کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل اصلاحی، طرح به کمیته فنی کمیسیون ماده 5 ارائه شد و پس از برگزاری جلسات متعدد تصویب شد.

فخیم‌زاده ابراز امیدواری کرد: شهروندان پس از آماده سازی معابر و ابلاغ طرح توسط استانداری به شهرداری بیرجند، در هفته آینده می‌توانند پروانه دریافت و شروع به ساخت و ساز کنند.

وی گفت: با همکاری مقام قضایی، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و اداره کل ثبت اسناد و املاک مشکل زمین‌های مرحوم موسوی برطرف شده و در حال حاضر آماده سازی معابر و شیب بندی در این اراضی در حال انجام است.

لازم به ذکر است اراضی موسوی از جمله اراضی مجاور پارک جنگلی بیرجند است که در سال 1348 در زمینی به مساحت 28 هکتار به نام آقایان مزروعی و دشتی ثبت شده و به موجب اسناد عادی در سال 1355 اراضی مذکور طی مبایعه نامه و وکالت‌نامه به سید فخر موسوی واگذار شده است.

در سال 1359 و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی رأی دادگاه انقلاب اسلامی، نیمی از اموال موسوی از جمله سه دانگ از اراضی مذکور به نفع بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی مصادره شد که این زمین‌ها بیش از 820 مالک دارد و با گذشت سالها مردم همچنان در انتظار سند برای این زمین‌ها بودند که بالاخره با پیگیری شهرداری و همکاری مقام قضایی، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و اداره کل ثبت اسناد و املاک مشکل این زمین‌های برطرف شده و طلسم 40 ساله آن شکسته شد.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با فیلم‌نامه‌های «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی، کارگردانی سیدرسول صدرعاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدرعاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‏‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه موافقت کرد.

همچنین فیلم‌نامه‌های «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • سند تفکیکی برای ۲ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان صادر شد
  • مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد