Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:24:26 GMT

مصائب اسیران زن فلسطینی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۲۷۰۳

مصائب اسیران زن فلسطینی

غزه-ایرنا-حضور اسیران زن فلسطینی در دو زندان «الدامون» و «هشارون» رژیم صهیونیستی همچون زخمی برای فلسطینیان و آزادگان جهان است؛ زخمی که فقط می تواند با آزادی دختران و مادران سرزمین مقدس التیام یابد.

به گزارش ایرنا، تجاوز به حقوق ده ها زن در بند رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در حالی که دادگاه های رژیم صهیونیستی آنها را به پرداخت جریمه مالی یا زندان محکوم کرده، با شدیدترین نوع از شکنجه و توهین نیز روبرو می شوند و در درمان و رسیدگی به وضعیت پزشکی آنان نیز به شدت اهمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**روح و جسم زندانیان زن فلسطینی زیر شکنجه صهیونیست ها
اسیران زن فلسطینی در نامه ای به یکی از نهادهای فلسطینی درباره بدرفتاری زندانبانان مرد و زن اسرائیلی و تجاوزهای روزمره به حقوق شان نوشته اند. این اسرا که به تازگی از زندان هشارون به الدامون منتقل شده اند، حرف های ناگفته زیادی را در این نامه داشتند که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.
«ریاض الاشقر» سخنگوی مرکز اسرای فلسطینی به خبرنگار ایرنا از انتقال زندانیان با اتوبوس یا مینی بوس هایی غیراستاندارد به دادگاه ها یا مراکز درمانی سخن گفت که گاهی اسرای فلسطینی 12 ساعت متوالی در آنها جا به جا می شوند؛ مساله ای که به فرسایش جسمی و روحی آنها و خستگی و تشدید وضعیت بد پزشکی شان منجر می شود.
وی افزود: زندانبان های زن صهیونیست به همراه چندین زندانبان مرد، در ساعات پایانی شب و نیمه های شب، بی آنکه اطلاع دهند به صورت ناگهانی به سلول های زندانیان زن یورش می برند، گاه آنها را مورد ضرب و شتم و توهین قرار می دهند و در بازرسی وسایل شخصی شان به بهانه کشف اشیای ممنوعه، لباس ها را پاره می کنند یا آن وسایل را زیر لگد خورد می کنند.
الاشقر، همچنین خبر داد که صهیونیست ها اخیرا اسیران زن فلسطینی را به بخش جدید زندان الدامون منتقل کرده اند و در شرایط سختی نگهداری می کنند. معمولا از دادن مستلزمات کافی به آنها مانند پتو، بالش و وسایلی مانند پوشش های حجاب یا دفتر و قلم که برای آنها فرستاده می شود، خودداری می کنند. دائم آنها را تحقیر می کنند، در رفت و آمدهایشان مورد بازرسی زندانبان های مرد قرار می گیرند و همه حرکاتشان در راهروها، میدان ها و اماکن دیگر زندان با صدها دوربین مداربسته، رصد می شود که این تجاوز آشکار به حقوقشان است.
این مسئول فلسطینی ادامه داد: اشغالگران علاوه بر اینها به زندانیان زن اجازه نمی دهند تا مدت ها و گاه چند ماه نزدیکان خود را ملاقات کنند؛ اوضاعی که در کنار فشار به آنها و خانواده هایشان جهت پرداخت جریمه های مالی، این زنان را به شدت افسرده و در حال انفجار هستند.
سخنگوی مرکز اسرای فلسطینی اظهار داشت: دادگاه های رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از 12 سال پیش تاکنون، حکم هایی در حق زندانیان زن صادر کرده که برای انتقام گرفتن است. صهیونیست ها برای 8 زن حکم زندان بیش از 10 سال بریده اند و اتهام آنها فقط چاقو کشیدن در برابر سربازان اشغالگر اسرائیلی بوده است.
وی اضافه کرد: «صلاح دویات» 21 ساله از قدس که در حین بازداشت به شدت زخمی شد و «شاتیلا سلیمان ابوعیاده» 25 ساله از سرزمین های اشغالی دو نفری بودند که به تحمل بیشترین مدت زندان محکوم شده اند و باید 16 سال را در بند صهیونیست ها به سر ببرند.
الاشقر با بیان اینکه دادگاه های اسرائیلی همچنان در حق زنان حکم های زندان صادر می کنند، گفت که بیش از 50 زن و دختر هنوز زندانی اند و در حق شان سال ها زندان بریده شده است. «خالده جرار» از رام الله و «فداء خلیل» از الخلیل دو نفری هستند که بعد از آزادی دوباره برایشان حکم صادر شد و به زندان بازگشتند.

**اشغالگران، زنان فلسطینی در بند را به کام مرگ می کشند
«اسراء الجعابیص» دختر فلسطینی زندانی یکی از کسانی است که به علت سوختگی شدید در حین بازداشت، وخیم ترین وضعیت پزشکی را داشته و به عمل جراحی فوری نیاز دارد. تاکنون 8 انگشت او را قطع کرده اند اما هنوز اسرائیلی ها انجام اقدامات لازم برای عمل جراحی او را به تاخیر می اندازند.
«نسرین عبد الله ابوکمیل» 44 ساله نیز که از اهالی غزه است از شرایط حادی رنج می برد و دچار سرگیجه های مستمر، رعشه های مداوم بدنی، ضعف عضلات قلب است و باید اعصاب دست او زیر تیغ جراح عمل شود، اما محکوم به 6 سال زندان است و تاکنون 3 سال را پشت سر گذاشته است.
«فاطمه طقاطقه» 15 ساله هم که از اهالی «بیت فجار» در استان بیت لحم بود، در اسفند ماه سال 95 (ماه مارس 2017) با گلوله نظامیان اسرائیلی به شدت زخمی شد به خیال آنکه اشغالگران گمان کردند او می خواهد علیه شهرک نشینان صهیونیست عملیات کند. ولی مقام های رژیم صهیونیستی با وجود وخامت حال وی از آزاد کردن این دختر نوجوان خودداری کردند، تا سرانجام فاطمه در اردیبهشت ماه سال 96 (ماه مه 2017) به شهادت رسید.
مرکز اسرای فلسطینی از سازمان ها و نهادهای حمایت از زنان و حقوق بشر خواست تا منصافانه برخورد کنند و به جنایات رژیم صهیونیستی در حق زنان فلسطینی زندانی نیز بپردازند که رنج ها و مصائب آنان پایان ندارد.
موسسه «مهجة القدس» نیز از نهادهای ذیربط به ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا به سرعت به وضعیت بد زندانیان زن فلسطینی رسیدگی کنند و جلوی رنج و عذاب آنان توسط صهیونیست ها را بگیرند.
خاورم**387**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • السنوار بر این باور است که پیروز نهایی جنگ غزه خواهد بود
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد