Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@19:00:05 GMT

آخرین خبر از پرونده اسفندیار رحیم مشایی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۳۰۵۱

آخرین خبر از پرونده اسفندیار رحیم مشایی

رکنا: پرونده اسفندیار مشایی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع داده شد.

به گزارش رکنا، سیدعلی اصغر حسینی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسفندیار رحیم مشایی، اظهار کرد: پرونده موکلم به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر ارجاع شده و هنوز تاریخ دقیق رسیدگی مشخص نیست.

وی افزود: قرار بر این بوده که دادگاه در تاریخ ۲۵ دی‌ماه برگزار شود ولی احتمالاً زودتر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی گفت: چون ایشان در بازداشت هستند و قانوناً‌ باید رسیدگی به پرونده‌هایی که متهم آنها در بازداشت قرار دارد سریع‌تر و خارج از نوبت انجام شود، ریاست دادگاه مساعدت کردند و دستور دادند که وقت زودتری برای رسیدگی تعیین شود.

۳ شهریور ماه ۹۶ اولین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی -رئیس دفتر رئیس جمهور سابق- در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

۱۱ شهریورماه نیز دومین و آخرین جلسه محاکمه اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهوری در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی Judge غضنفرآبادی برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران چهارشنبه ۲۱ شهریور با اعلام جزییات حکم صادره برای مشایی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب گفت: در سه فقره عنوان اتهامی رحیم‌مشایی دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم Crime علیه امنیت ملی مطابق ماده ۶۱۰ قانون Law مجازات اسلامی به ۵ سال حبس، در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و همچنین به اتهام توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه به ۶ ماه حبس محکوم شد.

وی همچنین اظهار کرد: از آنجایی که اتهامات اسفندیار رحیم مشایی سه فقره اتهامی بود در اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی دادگاه الزاما می‌بایست در مورد هر یک از عناوین اتهامی حداکثر مجازات قانونی را مورد حکم قرار می‌داد. بدیهی است که با توجه به تعدد اتهامات و آرای صادره، مجازات اشد (۵ سال حبس) در صورت تایید از ناحیه دادگاه تجدید نظر استان قابلیت اجرا را خواهد داشت.

اسفندیار رحیم مشایی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد.

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع دیگر اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موکلم احتمالا به دلیل اقدام اخیر در خصوص آتش زدن حکم آقای بقایی دستگیر شده است.

غلامحسین اسماعیلی ۳۰ مهرماه، در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی کارشناس دادگستری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی گفته بود که این پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و تعیین شعبه شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پگاه مجذوب مرد با نفوذ شهر شد / او نمی دانست شوهرش 3 زن دیگر دارد جزئیات جدید معافیت فرزندان آزادگان و جانبازان از خدمت سربازی تجاوز به دختر دبیرستانی داخل سرویس مدرسه / آبمیوه را که خوردم فقط خنده های شیطانی اکبر را می فهمیدیم ! پیشنهاد بی شرمانه یک مرد به مادر دزد خانه اش! / فیلمی که افشا کرد! کار زشت سوسن و دخترخاله اش با زن فالگیر / از گروگانگیری تا دوستی با نامزد مشتری محمد بن سلمان: انگشتان خاشقچی را برای من بیاورید! روایت متفاوت از دختری به نام شیوا / از عشق و حال در «فرمانیه» تا اشک و آه در «قرنطینه» ایلناز با محمود همخوابی کرد تا ازدواج کنند! / آبروی دختر ترکمن رفت و او ... مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ماجرای بخششی که به یک روستا جان داد / علی پسری که شاهد سلاخی شدن پدر و مادرش با تبر بود +عکس اعدام 3 قاتل جنجالی صادق برمکی جوان مهابادی اجرا می شود / حکم قطعی شد+فیلم صحنه قتل این جوان تهرانی به دختران فامیل هم رحم نکرد +عکس بزودی / اعدام 3 قاتل صادق برمکی در مهاباد + فیلم صحنه قتل پشت پرده نامه وزارت اطلاعات درباره حناچی چه بود ؟ جزئیات مرگ مشکوک شادمهر 4ساله در بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقام اسیدی شوهر سابق یک زن ۳۵ ساله در کاشمر

منبع: رکنا

کلیدواژه: قاضی Judge جزییات جرم Crime قانون Law منزل استان تهران اسفندیار رحیم مشایی مشایی پرونده دادگاه عکس مرد فیلم ایران زن ازدواج زندگی تصاویر دختران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بیشترین آمار پرونده ها در استان مازندران مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران در نخستین نشست قضایی استان با تاکید بر اینکه عملکرد قضات باید تبلور عدالت در جامعه باشد اظهار داشت: دادگاه‌های تجدید نظر عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری هر استان است که می‌تواند در ماهیت پرونده‌ها وارد شود.

وی با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر رای دادگاه بدوی را می‌تواند نقض کند تصریح کرد: ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد و از حساسیت بالایی برخوردار است. 

رئیس دستگاه قضا در مازندران افزود: ورودی پرونده‌ها به دادگاه تجدید نظر استان مازندران بسیار زیاد است و رسیدگی نیز طاقت فرسا و سخت است و لازم است در خط مقدم پرونده‌های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشیم. 

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران اظهار کرد: بیشترین آمار پرونده در استان مازندران مباحث مالی یا مباحث مربوط به اثبات مالکیت است و خصوصا زمین‌های کشاورزی فاقد سند که طبق آمار اداره ثبت اسناد حدود 20 درصد از کل اراضی استان را شامل می‌شود.

 پوریانی افزود: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری باعث چندین برابر شدن اعتبار زمین‌ها شده و سبب کاهش ورودی پرونده‌های تصرف غیر قانونی به دادگستری می‌شود. 

پوریانی افزود: مازندران  120 هزار واحد مسکونی غیرمجاز  و 900 هزار واحد مسکونی خالی دارد که این موارد باید تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: همه قضات تجدید نظر که در مسند مدیریت هستند می‌دانند مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار بوده و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است.

وی بر رعایت اخلاقیات تاکید کرد و با بیان اینکه باید در جامعه اخلاق نهادینه و رعایت شود تا جرائم کاهش یابد تصریح کرد: استقلال دستگاه قضایی به دلیل حضور همکارانی است که جهت احقاق حق مردم تلاش می‌کنند.

 رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی  اجرا شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده و شمار دانش آموخته‌های حقوق زیاد است به همین دلیل در موارد بسیاری مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه را بر عهده داریم.

پوریانی خواهان پاسخگو و انتقاد پذیر بودن مدیر شد و گفت: در مسند قضا سختی کار بسیار بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی