Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@01:57:00 GMT

بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۳۱۶۶

بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بابک ساعدی فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت در شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران گفت: جراحی پلاستیک صورت در سه حیطه بزرگ قرار دارد که دسته اول بازسازی بوده و در مواردی که مشکلی در ظاهر یا کارکرد صورت باشد، انجام می‌گیرد.
وی افزود: ضربه، تروما، افزایش سن، مشکلات مادرزادی و سرطان پوست از جمله مواردی است که می‌تواند سبب بروز ضایعاتی در صورت شود و در این هنگام بازسازی صورت می‌تواند انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دسته دوم جراحی‌های پلاستیک صورت را مربوط به زیباسازی دانست و عنوان کرد: درخواست برای زیبایی در غریزه بشر وجود دارد و در طول قرون مختلف تحت تأثیر فرهنگ جوامع این اقدام صورت می‌گرفته و پزشکان جهت این مسئله اقدام کرده‌اند.
ساعدی ادامه داد: زیباسازی در ناحیه تنفسی دسته سوم این جراحی‌های پلاستیک بوده که جزء شایع‌ترین جراحی‌های پلاستیک به شمار می‌رود و با توجه به نژاد ایرانی‌ها که اکثراً بینی‌های بزرگ با پوست ضخیم دارند جراحی بینی شیوع بیشتری داشته است.
وی گفت: آمار دقیقی در مورد جراحی پلاستیک بینی در کشور وجود ندارد ولی در کشورهایی همچون آمریکا کم کردن چربی و انجام ساکشن شکم و ... شایع‌تر بوده و پس از آن جراحی پلاستیک بینی قرار دارد ولی در ایران جراحی‌های بینی در صدر جراحی‌های پلاستیک صورت در ناحیه تنفسی است.


فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت گفت: همه اقدامات بازسازی و زیبایی صورت به دو طریق جراحی و بدون مداخله جراحی صورت می‌گیرد که تزریق بوتاکس، فیلر، لیزر و استفاده از امواج صوت از جمله روش‌های بدون مداخله جراحی است.
ساعدی با بیان اینکه امروزه پیشرفت‌هایی در استفاده از بوتاکس حاصل شده است گفت:‌برخی از میگرن‌ها که آغاز سردرد در نقطه پیشانی باشد برای درمان آنها و کنترل بیماری بوتاکس پیشنهاد می‌شود. همچنین امروزه برای بهبود جای زخم نیز بوتاکس صورت می‌گیرد. همچنین امروزه بر اساس برخی تحقیقات مشخص شده که تزریق بوتاکس نیز تأثیرات مثبتی در رفع دلتنگی و افسردگی دارد.
وی گفت: بوتاکس از یک باکتری که باعث مسمومیت غذایی می‌شود استخراج شده و تزریق آن باید توسط فرد متخصص و دوره‌دیده انجام گیرد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: انجام بوتاکس در افرادی که در دوران شیردهی،‌بارداری قرار داشته و یا دچار مشکلات عضلانی و عصبی هستند ممنوع بوده و دارای عوارض است. همچنین اگر این اقدام توسط افراد غیرمتخصص انجام گیرد مشکلات غیرقابل جبرانی را خواهند داشت.
وی افزود: شایع‌ترین عارضه انجام بوتاکس افتادگی پلک است که اگر فرد متخصص با استفاده از روش‌های مناسب بوتاکس را انجام دهد این عارضه احتمال آن بسیار کم خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر بابک ساعدی جراحی بینی شایع‌ترین جراحی‌ پلاستیک صورت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جراحی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

 صادق ضیاییان درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری  و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی ، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد