Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما امير دريادار حسين خانزادي در مراسم تجديد پيمان کارکنان نیروی دریایی ارتش با امام راحل افزود: ناوشکن‌های سهند و دنا به ناوگان دریایی جنوب کشور و ناوشکن دماوند به ناوگان دریای شمال کشور اضافه خواهد شد. 
وي اظهارداشت: ناوشکن سهند که بزرگتر و پیشرفته ‌تر از جماران است در این هفته به مناسبت هفتم آذر؛ روز نیروی دریایی به ناوگان دریایی جنوب ملحق می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: 80 درصد عملیات ساخت ناوشکن دنا نیز به اتمام رسیده و این ناوشکن اکنون در حال تجهیز است و انجام ماموریت‌ ها توسط آن به سال آینده موکول می ‌شود.
وي با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت زیر دریایی نیز خودکفا شده است، گفت: به زودی و با فاصله کمی از الحاق ناوشکن سهند نسل جدیدی از زیر دریایی‌ ها به نام زیر دریایی فاتح به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌ شود.

امير دریادار خانزادی ادامه داد: نیروی دریایی همواره در بالاترین سطح هوشیاری قرار گرفته و جوانان سکان نیروی دریایی را در تمامی جوانب در دست گرفته اند.
وي با بیان اینکه در ساخت تجهیزات و تسهیلات کاملا خودکفا شده‌ایم، اظهار داشت: این نشان می ‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند و ما تحريم ها را زیر پا گذاشته‌ ایم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به ساخت ناوشکن جماران در سال 88 گفت: پس از انقلاب تجهیزات دفاعی و نظامی نیروی دریایی ارتش کاملا بومی شدند و نیروی دریایی ایران از سواحل به آب‌های آزاد رفت.
امير دريادار خانزادي با بیان اینکه ساخت شناورها و تسهیلات جنگی حد و مرز نمی شناسد، افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قدرت و همت پروژه ساخت این جنگ افزارها را دنبال خواهد کرد.
وی گفت: امروز نسل های جدید ما در صحنه حضور دارند و از تجربیات افسران گذشته استفاده و برای نابودی دشمنان لحظه شماری می کنند.

صبح امروز امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شماري از فرماندهان، معاونان و کارکنان نيروي دريائي با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنيانگذار جمهوری اسلامی ایران عهدي دوباره بستند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نيروي دريايي فرمانده ارتش تجديد ميثاق خانزادي شهرري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد

تین نیوز

سومین ناو هواپیما بر چین که با آخرین فنّاوری ساخته شده و در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی رونمایی شده بود روز چهارشنبه اول ماه می به منظور تست و آزمایش به آب انداخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: این ناو هواپیما‎بر Fujian با آخرین تجهیزات و فنّاوری جدید توسط متخصصان چینی طراحی و ساخته شده و پیشرفته تر از دو ناو هواپیما بر قبلی چین است.  

بر اساس این گزارش «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در مراسم به آب اندازی این ناو گفت: تلاش متخصصان دریایی این کشور بر این اساس است که چین به قدرت نظامی برجسته در منطقه تبدیل شود و نیروی دریایی این کشور با ناو های blue-water که قادر به مانور در دوردست های ساحلی چین است، قدرت نظامی خود را برجسته کند.

 وی دربارۀ انتخاب نام این ناو هواپیما بر گفت: قابلیت اطمینان و پایداری سیستم نیروی محرکه الکترونیکی این ناو توسط متخصصان این کشور بی نظیر می باشد و یکی از مهم ترین سخت افزار های نظامی چین به شمار می رود که در حال گسترش است.  

وی با اشاره به اینکه این ناو یک عرشه پرواز مسطح با سیستم پیشرفته پرتاب جت به می باشد، درباره انتخاب نام آن گفت این نام از استانی در چین که در مقابل تایوان به طور دموکراتیک اداره می شود، گرفته شده است.  

این کشتی بزرگ نیروی دریایی چین در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان شانگهای ساخته شده و پس از انجام آزمایشات اولیه در روز اول ماه می راهی دریا شد.  

پیش بینی می شود راه اندازی کامل این ناو هواپیما بر و آزمایش دریایی آن تا پایان ۲۰۲۴ میلادی انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی