Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که انگلیس می‌ تواند به‌صورت یکجانبه روند خروج از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» را متوقف کند.

عالی‌ ترین مرجع قضایی اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ قرار دارد، امروز و در جریان رسیدگی فوق‌ العاده به دادخواست شماری از نمایندگان حزب ملی اسکاتلند، رأیی را صادر کرد که براساس آن با وجود اجرایی شدن ماده ۵۰ معاهده لیسیون،‌ لندن امکان بازگشت به اتحادیه اروپا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده ۵۰ معاهده لیسیون -که از جمله اسناد بنیادین حقوقی اتحادیه اروپا است- به تمام کشورهای عضو امکان خروج از این نهاد بین‌المللی را می‌دهد.

براساس این ماده، اجرای چنین تصمیمی با توجه به قوانین داخلی کشورهای عضو حداکثر باید در فاصله ۲ سال از اعلان تصمیم برای خروج، اجرایی شود. متن ماده۵۰ با این حال در برابر امکان بازگشت از تصمیم خروج، سکوت اختیار کرده است.

تصمیم دیوان دادگستری در حالی صادر می‌شود که تمامی کشورهای عضو، چندی  پیش سرانجام با برنامه انگلیس در خصوص برگزیت موافقت کردند.

شماری از احزاب ملی‌ گرای اسکاتلند و ایرلند شمالی در پارلمان انگلیس نسبت به تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا برای رفت و آمد آزادانه شهروندان و وضعیت اقتصادی خود نگران هستند.

دولت محافظه کار ترزا می پیش از این با این استدلال که «هیچ تصمیمی برای لغو تصمیم خروج لندن از اتحادیه اروپا ندارد» خواستار عدم برگزاری جلسه فوق‌العاده دیوان دادگستری اروپا شده بود.

با وجود رای مثبت عالی‌ترین مرجع قضایی اروپا درباره امکان لغو مذاکرات برکگزیت، بسیاری از کارشناسان معتقدند احتمال بازگشت طرفین از این توافق عملا وجود ندارد.

این در حالیست که دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ زمان دارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انگلیس اسکاتلند ایرلند دولت اتحادیه اروپا اسکاتلند انگلیس ایرلند لندن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری

رونالدو نازاریو تیم‌های تحت مالکیت خود را می فروشد

طرفداری | باشگاه کروزیرو اعلام کرد که رونالدو نازاریو، سهم خود از این باشگاه را به قیمت ۱۰۹ میلیون یورو فروخته و دیگر مالک این تیم محسوب نمی‌شود. اسطوره فوتبال برزیل در سال ۲۰۲۱ و زمانی که تیم سابقش کروزیرو در لیگ دسته دوم برزیل حضور داشت، ۹۰ درصد سهام این تیم را خریداری و نزدیک به 78 میلیون دلار از بدهی‌های آن را پرداخت کرد. در نتیجه این اقدام نازاریو، کروزیرو از ورشکستگی نجات یافت و توانست به سطح اول فوتبال برزیل بازگردد.

به گزارش مارکا، نازاریو قصد دارد علاوه بر کروزیرو، سهامش از باشگاه رئال وایادولید را نیز به فروش برساند. رونالدو در سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد سهام وایادولید را خریداری کرد و مالک اصلی این باشگاه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد برخی اختلاف نظر‌ها باعث شده تا اسطوره فوتبال برزیل تصمیم به ترک عرصه باشگاه‌داری بگیرد. گفتنی است رئال وایادولید در حال حاضر در رتبه دوم جدول لالیگا ۲ حضور دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس