Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حری، فرماندار بهبهان ظرفیت سد مارون در این شهرستان را یک میلیارد و 250 متر مکعب عنوان کرد و گفت: بارش باران از آغاز سال آبی جاری تاکنون سبب افزایش 20 متری ارتفاع آب این سد شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط بارندگی های روزهای اخیر که سراسر استان را فراگرفت، ارتفاع آب سد مارون را تا 15 متر افزایش داد، اظهار داشت: 170 میلیون متر مکعب از کل ظرفیت این شد آب مرده و غیرقابل استفاده است و درحال حاضر 280 میلیون متر مکعب آب قابل بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حری، ورودی دریاچه سد مخزنی مارون در ساعت 12 روز سه شنبه 6 آذرماه سال جاری را 139.01 متر مکعب بر ثانیه عنوان و بیان کرد: هم اکنون 458.14 میلیون متر مکعب آب پشت این سد وجود دارد.

فرماندار بهبهان در ادامه افزود: حجم بارندگی های سال گذشته در این فصل بسیار ناچیز و قابل مقایسه با امسال نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان بارش باران در بهبهان در چند روز اخیر 151.5 میلیمتر ثبت شده اذعان داشت: این میزان بارندگی در چند روز اخیر در 30 سال گذشته بی سابقه بوده و این نوید بخش بهبود و رونق کشاورزی و دامپروری در این شهرستان است.

محمد حری اظهار کرد: نرم سالانه بارندگی در این شهرستان 325 میلیمتر است که از اول مهر امسال تاکنون 306.8 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی بیان داشت: سد آبخیزداری آبخروار بهبهان نیز با تحمل 150 میلیمتر بارندگی در 48 ساعت گذشته و کاهش سرعت سیلابی به حجم بیش از 8 میلیون متر مکعب این شهرستان را از خطر سیلاب نجات داد.

حری گفت: با توجه به وسعت 8 هزار هکتاری حوضه آبخیز این سد و اهمیت این سازه در حفظ شهر بهبهان از خطر سیلاب و همچنین وجود بندهای متعدد کوچک آبخیزداری و 2 بند پوزه سنگ و توگوری به حجم 2 میلیون مترمکعب در بالادست بند آبخروار در آینده نیازمند ترمیم بندهای بالادست این سد هستیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • ببینید| تست تصادف خودروی «چری» با سقوط از ارتفاع ۳۲ متری
  • (ویدیو) ارتفاع ۵ متری برف بهاری در مرز قزوین و مازندران
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • افزایش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی