Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به وجود رودخانه‌ها در استان خوزستان؛ گردشگری آبی در آینده به شدت رونق می‌گیرد و به همین جهت احتمال خطر غرق شدگی و نیاز به استفاده از جت اسکی به وجود می‌آید. ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، علی خدادادی امروز در حاشیه دوره آموزشی جت اسکی K38 در منطقه ساحلی دزفول اظهار داشت: این برای هلال‌ احمر خوزستان افتخار است که بتواند در امداد و نجات در حوزه‌های مختلف پیشرو باشد و این پیشرو بودن می‌تواند زمینه ساز توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در حوزه امداد و نجات نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این امر از سویی دیگر موجب توجه دیگران به هلال احمر و بالارفتن سطح انتظارات و توقعات از این مجموعه امدادی و عام المنفعه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خوزستان با اشاره به ضرورت مراقبت و حفاظت از تجهیزات امدادی و کسب تخصص‌ها و مهارت‌های مورد نیاز نگهداری آن‌ها توسط امدادگران بیان کرد: به دلیل شرایط سخت، مهم‌ترین نکته در زمینه تجهیزات امدادی، مراقبت و حفظ و نگهداری از آن‌ها و کسب تخصص‌های لازم در زمینه نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات امدادی است.

وی با بیان اینکه آموزش در زمینه استفاده از تجهیزات امدادی باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: امدادگرانی که قصد استفاده از جت اسکی را دارند باید حتما از سلامت کامل جسمی برخوردار  باشند و ارائه گواهینامه دوره جت اسکی نیز باید مشروط و منوط به ارائه گواهی سلامت جسمانی باشد.

خدادی عنوان کرد: علاوه بر سلامت جسمانی، امدادگرانی که قصد استفاده از جت اسکی را در عملیات امدادی آبی دارند باید حتما آموزش‌های نظری و عملی لازم به ویژه کمک های اولیه را گذرانده باشند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود رودخانه‌ها در استان خوزستان؛ گردشگری آبی در آینده به شدت رونق می‌گیرد و به همین جهت احتمال خطر غرق شدگی و نیاز به استفاده از جت اسکی به وجود می‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ایمنی و تخصص امدادگران در زمینه استفاده از جت اسکی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ تصریح کرد: امدادگرانی که از جت اسکی استفاده می‌کنند باید حتما با زبان انگلیسی آشنا باشند چون هلال احمر نهادی بین المللی  است و حضور در عرصه‌های بین المللی یکی از ملزومات اصلی جمعیت هلال ‌احمر است.

همچنین در این دوره صادق سلامت اظهار داشت: 20 نجاتگر هلال احمر استان خوزستان در نخستین دوره عملی اصول حیات بخشی و امداد و نجات جت اسکی K38 در منطقه ساحلی دز در دزفول شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری انجمن جت اسکی کشور و با حضور مربیان تیم ملی برگزار شد، افزود: 20 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر خوزستان از شهرستان‌های شوشتر، دزفول و خرمشهر، نحوه عملی و اصول حیات بخشی و امداد و نجات با جت اسکی در آب‌های آزاد را فراگرفتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: به دلیل وجود آب‌ها و سواحل فراوان سالانه حوادث و سوانح زیادی در این مناطق رخ می‌دهد که مهم‌ترین آن غرق شدگی به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا به ویژه در آب‌های آزاد است.

وی ادامه داد: جریان آب کارون در شوشتر و دز در دزفول از نوع گردابی و نیازمند مهارت بسیار بالای شنا است و بیشترین آمار غرق شدگی را در این نوع آب‌ها داریم.

سلامات گفت: جمعیت هلال‌احمر خوزستان به منظور کاهش آمار تلفات حوادث آبی و افزایش سرعت امداد رسانی اقدام به تکمیل بخش امداد و نجات ساحلی و دریایی کرده و این مسئله برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت : امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبار‌های استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استاندارد‌ها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه