Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@06:44:29 GMT

ناوشکن «سهند» راهی اقیانوس می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۵۲۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان این نیرو با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که امروز (سه شنبه) در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امروز در آستانه سالگرد هفتم آذرماه حماسه بزرگ تاریخی هستیم که یادآور حماسه آفرینی ناو موشک انداز پیکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به این مکان مقدس آمده‌ایم تا آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن تجدید میثاق کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، افزود: امروز آمده‌ایم تا ببینیم کجا ایستاده‌ایم، چقدر در مسیر انقلاب حرکت کردیم و تا چه میزان به مقصد و اهداف انقلاب اسلامی نزدیک شده‌ایم.
امیر خانزادی در ادامه با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: همه ملت ایران به نوعی یک بسیجی هستند و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.
وی گفت: کارنامه ۴۰ ساله نیروی دریایی ارتش دارای چند دوره متفاوت است که هر کدام از این دوره‌ها حاوی اتفاقات تاریخ‌سازی است که می‌تواند مبدأ حرکت نیروی دریایی جمهوری اسلامی تلقی شود.
فرمانده نداجا افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران برای نخستین بار تصمیم گرفتند که از زیر یوغ قدرت‌های استکباری بیرون آیند و هنگامی که کشوری می‌خواهد از زیر یوغ استعمار خارج شود، قدرت‌طلبان سعی می‌کنند که مسیر انقلاب را به طرف منافع خود تغییر دهند و این سابقه در ترور‌ها و ایجاد ناامنی‌ها در آن دوران بیانگر همین موضوع است.
دریادار خانزادی یادآور شد: قدرت‌های استعماری در آن دوران برای ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی و بازگشت به منافع از دست رفته خود با تجهیز رژیم بعثی و حمایت کشور‌های مرتجع، جنگ بزرگی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند.
وی بیان کرد: دشمن در برآورد‌های خود مجموعه ارتش بعد از انقلاب را در اختیار نسل جوانی می‌دانست که هنوز تجربه جنگ و انسجام کافی برای دفاع ندارد و هنوز با آرمان‌های انقلابی ارتباط لازم را برقرار نکرده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ما بعد از دوران دفاع مقدس ناوشکن جماران را در مدت ۱۲ سال در قالب پروژه موج ساختیم و از آن عبور کردیم و امروز ناوشکن جمهوری اسلامی «سهند» را در مدت شش سال ساختیم.
امیر خانزادی با اشاره به بازسازی ناوشکن «دماوند» گفت: امروز با پیشرفت‌هایی که در حوزه ساخت ناوشکن داشته‌ایم، ساخت ناوشکن دماوند جدید ۱۸ ماه بیشتر طول نخواهد کشید که تاکنون به پیشرفت خوبی در ساخت سازه و زیرسازه این ناوشکن دست یافته‌ایم و متخصصان ما این قول را به من دادند که تا شش ماه آینده ناوشکن دماوند جدید با تمام امکانات به آب انداخته شود.
وی با اشاره به توانمندی نیروی دریایی در حوزه ساخت یگان‌های سطحی و زیرسطحی تاکید کرد: پنجشنبه آینده یک فروند زیردریایی کلاس غدیر را به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد و همچنین شنبه هفته آینده نیز شاهد الحاق ناوشکن سهند در آب‌های جنوب کشور خواهیم بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوشکن سهند پس از الحاق به نیروی دریایی در مدت زمانی کوتاه جهت اجرای ماموریت راهی اقیانوس می‌شود.
امیر دریادار خانزادی گفت: ناوشکن دنا نیز بزودی و تا شش ماه آینده به نیروی دریایی ارتش تحویل می‌شود. همچنین در کمتر از یک ماه دیگر هم اولین زیردریایی کلاس متوسط یعنی «زیردریایی فاتح» به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تهدیدات و توطئه‌های دشمن علیه ایران تاکید کرد: دشمن بداند که امروز جوانان دهه هفتادی‌ و دهه هشتادی دست به ماشه هستند و شاید به اندازه ما صبر و حوصله نداشته باشند. حتما نسل‌های بعدی از نسل‌های قبلی با تجربه تر، شجاع‌تر، قدرتمندتر و استکبارستیز‌تر هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز هیچ تحریمی بر نیروی دریایی اثرگذار نیست و ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم، به طوری که این پیشرفت‌ها نسبت به دوره‌های قبل محسوس و قابل لمس است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امیر دریادار خانزادی ناوشکن سهند اقیانوس ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی