Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@20:22:21 GMT

چین و هند متقاضی ذغال سنگ ایران هستند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۵۵۶۷

چین و هند متقاضی ذغال سنگ ایران هستند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز همایش "چشم‌انداز صنعت ذغال سنگ در بازار سرمایه" با حضور رئیس و دبیر انجمن ذغال سنگ ایران برگزار شد.

در این نشست محمد مجتهدزاده - رئیس انجمن ذغال سنگ ایران - از تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذغال سنگ در کشور خبر داد.

به گفته وی اکتشافاتی که تاکنون انجام شده نشان می‌دهد ایران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره احتمالی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر احتمالی ذغال سنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهدزاده همچنین از راه‌اندازی دومین کوره تولید فولاد با روش کوره‌بلند در سال آینده در زرند خبر داد که در پی آن به حدود ۳.۵ تا چهار میلیون تن ذغال سنگ کوک‌شو نیاز خواهیم داشت.

 وی افزود: دستیابی به چهار میلیون تن کنسانتره مستلزم بهره‌برداری حداقل هشت میلیون تن از معادن کشور خواهد بود.

تعیین قیمت ذغال سنگ به کجا رسید؟

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران با اشاره به لزوم قیمت‌گذاری در بخش ذغال سنگ براساس نرم‌های جهانی، اظهار کرد: جلسات تکمیلی با ذوب آهن اصفهان برای تعیین قیمت جدید ذغال سنگ برگزار خواهد شد.

انجمن ذغال سنگ ایران از اول آبان ماه ارسال ذغال سنگ به ذوب آهن اصفهان را متوقف کرده و علت آن‌را افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی در هزینه تجهیزات و ملزومات معادن، افزایش قیمت جهانی ذغال سنگ و همچنین افزایش قیمت ذغال سنگ وارداتی بر مبنای نرخ ارز نیما عنوان کرده و خواستار تعیین نرخ جدید برای ذغال سنگ شده بود. اما سه روز بعد ارسال ذغال سنگ به ذوب آهن اصفهان از سر گرفته شد و انجمن ذغال سنگ اعلام کرد مذاکرات فنی و اقتصادی بین این دو واحد صنعتی در جریان است.

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران از صادرات سه محموله به چین برای اولین بار در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر چین و هند متقاضی ذغال سنگ ایران هستند و پاکستان نیز می‌تواند از خریداران بالقوه ذغال سنگ باشد.

به گفته وی در حال حاضر ذغال سنگ دومین منبع بزرگ انرژی بعد از نفت است و حدود ۳۰ درصد از انرژی جهان را تامین می‌کند.

مجتهدزاده افزود: براساس آخرین گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ شاهد روند افزایش در استفاده ذغال سنگ در جهان باشیم، اما از سال ۲۰۵۰ در برخی نقاط جهان روند استفاده از ذغال سنگ نزولی شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ذغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها