Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@03:36:28 GMT

ملکه زیبایی روس مسلمان شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۶۰۴۲

ملکه زیبایی روس مسلمان شد

به گزارش ایکنا به نقل از فرارو؛ یک ملکه زیبایی روسی به دین اسلام گروید و با سلطان محمد پنجم، پادشاه مالزی، ازدواج کرد.

عروس روسی، ۲۴ سال از پادشاه، معروف به «اعلیحضرت»، کوچکتر است. او قبل از اینکه عروس سلطنتی شود، گفته بود: «معتقدم که مرد باید رئیس خانواده باشد و البته نباید از یک زن (درآمد) کمتری داشته باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه ۲۳ نوامبر تالار مجلل «بارویخا کنسرت‌هال» مسکو شاهد یک عروسی شاهانه بود. در آن روز، مراسم ازدواج اوکسانا ووئوودینا، ملکه زیبایی روسی، با سلطان محمد پنجم، پادشاه کشور مالزی، برگزار شد.

شبکه‌‎های اجتماعی در مالزی، از تصاویر و ویدئو‌های مراسم عروسی پادشاه مملو شده است. نکته قابل‌توجه آنکه سلطان محمد تا ۳۱ دسامبر آینده، از سمت خود به عنوان پادشاه مالزی، مرخصی استعلاجی گرفته است. اما در این مرخصی با ملکه زیبایی مسکو ازدواج کرد.

ووئوودینا در سال ۲۰۱۵، به عنوان ملکه زیبایی مسکو انتخاب شد.

آداب و روسم مالایی و روسی هر دو در مراسم عروسی شاهانه قابل رویت بود. در تصاویری که از این مراسم منتشر شده، می‌توان پادشاه را با لباس سنتی مالایی مشاهده کرد. در مقابل، ووئوودینا هم علاوه بر لباس عروس، لباس‌های سنتی روسی هم به تن کرد.

سلطان محمد قبلا هم ازدواج کرده بود، اما صاحب فرزند نشده بود.

رسانه‌های مالزیایی گزارش کردند که مراسم عروسی پادشاه مطابق با شریعت اسلامی برگزار شده و در آن، بدون مشروبات الکلی، فقط غذا‌های حلال سرو شده است. عروس روسی هم شش ماه پیش به دین اسلام گرویده و حتی در برخی تصاویر با حجاب اسلامی ظاهر شده است.

ووئوودینا، ۲۵ ساله، اکنون پس از عروسی با سلطان محمد، علاوه بر حفظ لقب ملکه زیبایی سابق مسکو، جایگاه بانوی اول مالزی را هم از آن خود کرده است. او، که دختر یک پزشک است، سابقا، احتمالا قبل از گرویدن به اسلام، به عنوان مدل در چین و تایلند کار کرده بود.

 عروس روسی، ۲۴ سال از پادشاه، معروف به «اعلیحضرت»، کوچکتر است. او قبل از اینکه عروس سلطنتی شود، گفته بود: «معتقدم که مرد باید رئیس خانواده باشد و البته نباید از یک زن (درآمد) کمتری داشته باشد».

 سوای پیروزی او در مسابقه ملکه زیبایی مسکو در سال ۲۰۱۵، اطلاعات بسیار کمی درباره زندگی شخصی ووئوودینا وجود دارد و هنوز معلوم نیست که پادشاه مالزی چگونه با او آشنا شده است.

به نظر می‌رسد ووئوودینا در ابتدا از شکل ظاهری خود خرسند نبوده است چرا که لاغر و قلدبلند است. او گفت: «من در مدرسه، در کلاس قدبلندترین و لاغرترین بودم و در این خصوص اندکی نگران بودم. تنها زمانی که به دانشگاه رفتم، متوجه شدم که این نقطه قوت من هست».

او افزود: «جوانان به من توجه کردند و فهمیدم که آن‌ها بیشتر از دختران چاق یا نه خیلی قدبلند، به من نگاه می‌کنند».

پادشاه مالزی، در دانشگاه آکسفورد و بعد‌ها در مدرسه تجاری اروپایی در لندن تحصیل کرده است. پس از او، برادر کوچکترش، تنگکو محمد فائز پترا، وارث قدرت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامه‌ای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس به‌عنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا می‌دهد، اجرای «عروسی خون» آغاز می‌شود: لئوناردو (گادس) دل‌باخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه می‌شوند که عروس نیز دل‌باخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمه‌نز) سوار بر اسب مراسم را ترک می‌کنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب می‌کند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در می‌آورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد می‌گرید.»

سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازی‌اش گام می‌گذارد. حاصل کار، فیلمی‌ خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریان‌ساز پست‌مدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمی‌آمیزد.

به‌رغم بومی بودنِ دست‌مایه و حتی اجرا که درک جزییات رقص‌ها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیایی‌ها ممکن می‌کند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه می‌کند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این باله‌های باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه می‌دهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصه‌ای تازه و غیر آمریکایی می‌کند.

کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • (ویدئو) شریفی مقدم: چه کسی گفته عروس باید در خانه مادرشوهر کار کند؟
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • جدل جالب المیرا شریفی‌مقدم با روانشناس بر سر کار کردن عروس در خانه مادرشوهر + ویدئو
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین