Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد با اقبال خوبی رو به رو نشد و عملا سردی هوای این روز‌های مشهد بر روی این نمایشگاه هم تاثیر گذاشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، نمایشگاه کتاب هرساله برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه کتاب‌ها و عناوین جدید در حوزه نشر برگزار می‌شود تا ضمن ارائه آثار جدید به نوعی ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز باشد و مخاطبان، به راحتی کتب مورد نظر خود را بیابند و دیگر نیازی نباشد تا کتاب‌های خود را در سطح شهر جست‌وجو کنند؛ بلکه با سرزدن به نمایشگاه کتاب که هرساله باید مامن و پناهگاه اهالی فرهنگ و هنر، فرهیختگان و دانشجویان باشد به راحتی و با تخفیفات ویژه این ایام، کتاب‌های خود را بدون هیچ دغدغه‌ای تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایشگاه کتاب از آن جایی که نشان دهنده سطح علمی فرهیختگان هر کشوری بوده و استقبال شدن یا نشدن آن به  منزله رغبت یا نبود تمایل مردم آن جامعه به مطالعه و علم‌آموزی است، باید بسیار مورد توجه برگزارکنندگان قرار گیرد تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود و مسئولان با تمام تلاش در راستای اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و برگزاری آن در زمان مناسب زمینه‌ساز استقبال گسترده مردم باشند، اما متاسفانه به نظر می‌رسد امسال بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد با اقبال خوبی رو به رو نشده است و عملا سردی هوای این روزهای مشهد بر روی این نمایشگاه هم تاثیر گذاشته و شور و حال خاصی در نمایشگاه بیستم کتاب مشهد دیده نمی شود.

 

موسسات کنکوری نمایشگاه کتاب مشهد را تسخیر کرده اند

ساجده مقدس، دانشجوی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، می گوید: امسال نمایشگاه کتاب مشهد از لحاظ تعداد بازدید کنندگان به نظر می رسد که با افت شدیدی رو به رو شده است.

مقدس ادامه می دهد: کتاب های درسی در سالن «عطار» نمایشگاه بین المللی مشهد عرضه شده است که بیشتر در این سالن کتاب های دانش آموزان دیده می شود و کمتر شاهد عرضه کتب دانشگاهی هستیم.

این دانشجوی دانشگاه امام رضا(ع) می افزاید: بیشتر دانشجویان پشت کنکوری که می خواهند وارد دانشگاه شوند، از این نمایشگاه استقبال کردند؛ البته دلیل این موضوع هم مشخص است چون موسسات کنکوری امسال نمایشگاه کتاب را به نوعی تسخیر کرده اند.

وی با انتقاد از پراکنده بودن محل های عرضه  کتب دانشگاهی اظهار می کند: انتشارات کتب دانشگاهی امسال در نمایشگاه کتاب مشهد به صورت پراکنده بودند و ما برای پیدا کردن یک کتاب باید کل سالن های این نمایشگاه را می گشتیم تا بتوانیم کتاب مورد نظر خود را پیدا کنیم، بهتر بود انتشارات مربوط به دانشگاه در کنار یکدیگر باشند.

دانشجویان توان خرید کتاب را مثل گذشته ندارند/ اساتید دانشگاه، دانشجویان را جزوخوان کردند!

کاظم، آرمان پور مسئول غرفه‌ی انتشارات دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشجو می‌گوید: استقبال از نمایشگاه کتاب امسال مشهد خیلی ضعیف بوده است.

آرمان پور به دلایل بی توجهی دانشجویان از نمایشگاه کتاب مشهد اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه دانشجویان در فضای دانشگاه‌ها جزوه محور شده اند و عملا در دانشگاه‌ها به جای اینکه اساتید، دانشجویان را به سمت کتاب خواندن هدایت کنند، بیشتر دانشجویان را جزونویس می‌کنند.  
مسئول غرفه‌ انتشارات دانشگاه تهران ادامه می‌دهد: بالا رفتن قیمت کتاب‌ها هم باعث شده است که دانشجویان توان خرید کتاب را مثل گذشته نداشته باشند و تقریبا دانشجویان به خرید دو سه کتاب بسنده می‌کنند و قطعا بن ۱۰۰ هزار تومانی که با مکافات زیاد فقط ۲۰ درصد تخفیف به دانشجویان می‌دهد؛ جوابگوی دانشجو نیست.

وی با انتقاد از تبلیغات نمایشگاه در مشهد می‌گوید: در شهر مشهد وقتی شما به سمت نمایشگاه حرکت می‌کنید، تبلیغات نمایشگاه کتاب را می‌بینید؛ اما در داخل شهر و نقاط مختلف شهر مشهد خبری از تبلیغات کتاب نیست و این مسئله هم یکی از ضعف‌های نمایشگاه امسال مشهد است که باعث شده مخاطب کمتر شود.

آرمان پور با انتقاد از فعالیت گسترده‌ موسسات کنکوری در نمایشگاه کتاب مشهد اظهار می‌کند: متاسفانه شاهد حضور موسسات کنکوری هستیم که حتی در این نمایشگاه یک جلد کتاب هم نیاورده اند و فقط در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که ثبت نام کنکوری کنند.  

مردم توان خرید کتاب را ندارند/ مخاطبین در نمایشگاه کتاب مشهد کاملا سردرگم هستند

سید بهمن فاطمی، مسئول غرفه‌ انتشارات فرازه هم با خبرنگار ما گفتگو می‌کند و بیان می‌کند: تقریبا ۸ سال است که در نمایشگاه کتاب مشهد شرکت می‌کنیم، اما امسال اتفاق بدی که در این نمایشگاه افتاده است این است که ناشران فارسی و بین الملل را در یک محل قرار دادند و این باعث شده است که مخاطبین کاملا سردرگم شوند.

فاطمی ادامه می‌دهد: قیمت کتاب کاملا بر فروش کتاب تاثیر داشته است و مردم واقعا توان خرید کتاب را مثل قبل ندارند.

مسئول غرفه‌ انتشارات فرازه با انتقاد از قرار گرفتن موسسات کنکوری در کنار انتشارات دانشگاهی بیان می‌کند: قطعا این دو موضوع دارای مخاطب مختلفی هستند؛ اما قرار گرفتن این موسسات در کنار انتشارات دانشگاهی واقعا باعث شده است که مخاطبین نتوانند به صورت درست از کتاب‌ها استفاده کنند.

حال باید دید مسئولان ارشاد در سال های آینده فکری به حال موسسات کنکوری که از ظرفیت عظیم نمایشگاه کتاب می خواهند صرفا برای ثبت نام دانش آموزان در کلاس های خود استفاده کنند، می کنند یا خیر؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت

رئیس دانشگاه شاهد گفت: حدود ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد در سال تحصیلی جاری جذب شدند.

چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: امسال حدود ۵۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه شاهد جذب شده و این تعداد برای سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه جذب اساتید در این دانشگاه گفت: جذب اساتید در دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه جذب انجام می‌شود و مراحل جذب بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یا شکایتی از اساتید از سوی دانشجویان صورت گرفته و چه برخوردی در این خصوص انجام شده گفت: از بین ۳۴۴ استادی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، تنها شکایت از یک استاد از سوی دانشجویان داشتیم که این استاد را خودم شخصا خواستم و صبحت کردم که شروع آن هم یکی از دانشجویان بود که این استاد علیه حجاب در کلاس صحبت کرده بود که به این استاد خاطی گفته شد و تذکر لازم دادیم که تاکنون تکرار نشده است.

چلداوی اضافه کرد: شکایت از اساتید در دانشگاه شاهد بسیار معدود است و اگر موردی هم اتفاق بیفتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است