Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@03:42:00 GMT

دستگیری شکارچیان غیرمجاز خارجی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۶۹۲۵

دستگیری شکارچیان غیرمجاز خارجی در خوزستان

رویداد۲۴ احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: گزارش ورود یک گروه از اتباع خارجی (یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس) به استان پنج روز پیش دریافت شد.

وی افزود: این افراد با هدف شکار هوبره گونه ای پرنده در خطر انقراض به خوزستان آمده بودند و برای این منظور ۶ پرنده شکاری از نوع بالابان و بحری نیز با خود همراه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این پرندگان شکاری آموزش دیده هستند که از آنها برای شکار هوبره استفاده می شود.

لاهیجان زاده اضافه کرد: چهار نفر از این گروه از اتباع خارجی و ۲ نفر از آنها بومی منطقه و میزبان بودند و پیش از اینکه موفق به شکار هوبره شوند، دستگیر شده اند.

وی گفت: این ۶ نفر متخلف، دیشب توسط یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه، طی یک عملیات غافلگیرانه در خانه ای در یکی از روستاهای شهرستان حمیدیه دستگیر و تحویل مراجع انتظامی و قضایی شدند.

لاهیجان زاده تصریح کرد: جریمه پرندگان شکاری بعد از یوزپلنگ بیشترین جریمه تعیین شده و به ازای هر بهله، ۶۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با قدردانی از مردم محلی که در شناسایی و معرفی این متخلفان شکار غیرمجاز همکاری کردند، اظهار داشت: متاسفانه تعداد انگشت شماری از مردم محلی در منطقه غرب و جنوب غرب استان، از شکارچیان اتباع بیگانه میزبانی می کنند، این در حالی است که این افراد در قبال منافع شخصی خود خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و حیات وحش منطقه، به ویژه گونه های در معرض انقراض وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه های آبان، آذر و دی فصل شکار هوبره است، از مردم بومی و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش خود را به ادارات حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست و یا شماره ۱۵۴۰ اعلام کنند.

گفتنی است «هوبره» از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است. جریمه شکار هر قطعه از این پرنده ۲۰۰ میلیون ریال است. هر سال با فرا رسیدن مهرماه، آغاز فصل مهاجرت پرندگان به خوزستان، شکار غیرمجاز برای صید پرندگان (به ویژه پرندگان شکاری) بیشتر می شود. سفر اتباع خارجی با هدف شکار به خوزستان نیز از مشکلات این حوزه است.

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شکارچی غیرمجاز اتباع خارجی خوزستان هوبره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

 سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج