Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هات‌گرام و تلگرام طلایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه نسخه‌ای از تلگرام پیاده سازی شده‌اند،  گفت: تا پایان آذر ماه این پیام‌رسان‌ها از تلگرام جدا می‌شوند و در صورت عدم دریافت مجوزهای لازم غیر قانونی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مهندس حمید فتاحی در نشست خبری امشب با بیان اینکه هات‌گرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماه جاری از تلگرام جدا می شوند؛ گفت: این پیام رسان‌ها در میان پیام رسان های داخلی قرار می‌گیرند و اگر تاییدیه‌های لازم را دریافت نکنند جزو پیام‌رسان‌های غیر قانونی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان پیام‌رسان‌های داخلی ابعاد مختلفی یافته‌اند، خاطرنشان کرد: در سند مصوب شورای عالی فضای مجازی همه ابعاد پیام‌رسان‌ها ابعاد فنی، اجتماعی، کسب و کارها و حقوقی و حریم خصوصی دیده شده است و توجه به این پارامترها می‌تواند اغنای کاربران را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این صورت نیاز به فیلتر کردن پیام‌رسان‌های خارجی و هدایت آنها به سمت پیام رسان های داخلی نیست.

فتاحی با تاکید بر اینکه آنچه که امروز در مورد پیام رسان ها رخ داده بیشتر سیاسی است، ادامه داد: این رویدادی با حضور نخبگان و دانشگاهیان در این حوزه برگزار می شود اتفاق مناسبی است چرا که در حوزه ای وارد می شوید که تلاش دارد با جلب ایده های خلاقانه کاربران را جذب کند.

معاون وزیر ارتباطات با تا کید بر اینکه این امر در پیام رسان تلگرام رخ داده است، اظهار کرد: دوره ای که در آن زندگی می کنم دوره ایده‌های خلاقانه و تضمین حریم خصوصی کار بران است و اگر در این سطح حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

فتاحی تاکید کرد: در صورت این رویداد به درستی احرایی شود دستاورد های چند میلیاردی به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اغنای کاربران در شبکه های اجتماعی، اضافه کرد: در حال حاضر پیام رسان های داخلی از اقبال خوبی برخوردار شده است به گونه ای که نرم افزار کافه بازار از یک زیست بوم اقتصادی مناسبی بر خوردار شده است.

وی با اشاره توسعه پیام رسان های هات گرام و تلگرام طلایی گفت: این دو پیام رسان از سوی شرکت های دانش بنیان با توسعه نسخه ای از تلگرام پیاده سازی شده است و در حال حاضر 35 میلیون نفر آنها را نصب کرده‌اند.

وی مساله اصلی پیام رسان های داخلی را تضمین امنیت آنها دانست و تاکید کرد: از این رو باید در رویداد پیام اورد به این سوالات پرداخته شود تا چالش های ما در این حوزه مرتفع شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هات گرام تلگرام طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض

وزرای کشورهای عربی و اروپایی در نشست اخیر خود در ریاض بر لزوم توقف جنگ در نوار غزه و در پیش گرفتن اقدامات لازم برای اجرای راه حل 2 دولتی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای ضمن پرداختن به جزئیات نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره اجرای راه حل ۲ دولتی شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی درباره لزوم توقف جنگ در نوار غزه و گرفتن اقدامات لازم برای اجرای راه حل ۲ دولتی توافق کردند.

ریاض، پایتخت عربستان روز دوشنبه میزبان نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای عربی و نمایندگان تعدادی از کشورهای اروپایی و نیز کمیته وزارتی مکلف از سوی سران کشورهای عربی اسلامی برای بررسی تحولات موجود در نوار غزه بود.

شرکت کنندگان در این نشست ضمن اعلام حمایت خود از تلاش‌ها برای رسیدن به یک آتش‌بس فوری در غزه، آزادسازی اسرا و گروگان‌ها، توقف جنگ و تمام اقدامات غیرقانونی یک جانبه در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، حل بحران انسانی موجود در این منطقه را خواستار شده و بر اهمیت انتقال به یک روند سیاسی شامل راه‌حلی برای اختلافات 2 طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کردند.

در این نشست موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشورهایی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند و زمان و چگونگی این اقدام مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین شرکت کنندگان درباره آینده کشور فلسطین تاکید کردند لازم است حمایت‌ها از تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین افزایش یافته و از دولت جدید فلسطین حمایت شود و وجود دولتی یکپارچه در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و غزه اهمیت دارد.

در همین رابطه شرکت‌کنندگان در این نشست بر اهمیت در پیش گرفتن رویکردی فراگیر، قابل اعتماد و بی‌بازگشت برای راه‌حل ۲دولتی طبق قوانین بین‌المللی و استانداردهای توافق شده از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت در این رابطه و طرح صلح عربی تاکید کردند.

آنها ظهار کردند: این روند می‌تواند در منطقه صلح عادلانه‌ای که حقوق ملت فلسطین را تامین کند، برقرار کند.

در این نشست مشترک به ریاست «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، علاوه بر همتای نروژی او، نمایندگان کشورهای بحرین، پرتغال، فرانسه، الجزایر، اردن، آلمان، امارات، اسپانیا، ایرلند، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، اسلوونی، فلسطین، قطر، مصر و انگلیس و همچنین نمایندگانی از اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب حضور داشتند.

عربستان روز دوشنبه میزبان دیدارها و نشست‌هایی بود که در درجه اول بر حل مساله فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه متمرکز بود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که نتیجه آن شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی بوده که بیشتر آنها زن و کودک هستند و همینطور فاجعه انسانی و ویرانی گسترده‌ای در این منطقه رقم خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس