Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه، تأکید کرد تهران و پکن به همکاری‌های معمول خود که شفاف، قانونی و مشروع هستند، ادامه خواهند داد.

یکی از خبرنگاران از گنگ شوانگ پرسید: آیا امکان دارد درباره گزارش رسانه‌های ایرانی مبنی بر واگذاری سهم شرکت فرانسوی توتال به «شرکت ملی نفت چین» (یک شرکت دولتی نفت و گاز چینی) در فاز یازدهم پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی، توضیح دهید؟ آیا این بدان معناست که شرکت ملی نفت چین (CNPC) از آمریکا (در این زمینه) معافیت تحریمی دریافت کرده است؟

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این پرسش گفت: من درباره موضوع خاصی که اشاره کردید، اطلاعی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را می توانم بگویم که چین و ایران به همکاری های معمول خود در حوزه های گوناگون ادامه می دهند. این همکاری ها شفاف، علنی، مشروع و قانونی هستند.

بر اساس گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، چند روز پیش با اشاره به خروج توتال از پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: شرکت CNPC چین برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی رسما جایگزین توتال شده، اما عملا شروع به کار نکرده است.

طبق این گزارش، وزیر نفت، افزود: باید با شرکت چینی CNPC مذاکره شود تا مشخص شود فعالیت عملیاتی و اجرایی را از چه زمانی آغاز می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا تحریم اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع سیدمحمد خاتمی از حمله پهپادی_موشکی سپاه به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

بنابر گزارش جماران، وی ضمن تایید این اقدام و تمجید از آن افزود، این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود.

سیدمحمد خاتمی که در جمع مشاوران خود سخن می گفت، افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت گرفت.

عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهادهای بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ می ماند.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش زدائی از اولویت های جمهوری اسلامی است افزود: در عملیات ایران هدف قرار نگرفتن مناطق مسکونی و اقتصادی کاملاً مراعات شد و پهپادها و بخصوص موشک های ایران از گنبد آهنین اسرائیل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق العاده پرهزینه آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی و منطقه ای برای دفاع از اسرائیل عبور کردند، نشان داده شد که جمهوری اسلامی توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.

خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با قطع جنایت های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزّه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است روی آرامش را ببیند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895911

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • حمایت قاطع سیدمحمد خاتمی از حمله پهپادی_موشکی سپاه به اسرائیل
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست