Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد الوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانال پای پل کرخه یکی از کانال های آبیاری اصلی منطقه است که حدود 18 کیلومتر آن در منطقه میشداغ واقع شده و به علت گستردگی موجب سقوط حیوانات اهلی و وحشی زیادی می شود.
وی با اشاره به گرفتار شدن هشت راس گراز در این کانال اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه پس از تماس تلفنی کارکنان حراست سد تنظیمی کرخه مبنی بر گرفتار شدن این حیوانات درون کانال پای پل کرخه نزدیک به دریچه های سد تنظیمی در محل حاضر شدند و با کمک یک خانواده دوستدار حیات وحش اقدام به نجات این جانوران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره پارک ملی کرخه افزود: هفت راس از حیوانات گرفتار شده در این کانال سالم خارج شدند ولی یک راس هنگام خروج دچار مصدومیت شد که پس از تیمار رهاسازی شد.
وی گفت: کانال های بتنی روباز معمولا باعث تلفات حیوانات بویژه پستانداران سم دار اعم از اهلی و وحشی می شوند به طوری که سالانه حداقل 10 راس آهوی میشداغ در این کانال تلف می شود.
الوندی افزود: گونه هایی چون شتر، آهوی میشداغ و گراز بدلیل نبود هیچ گونه حفاظ ایمنی در سال های اخیر در این کانال های بتنی سقوط کرده اند که ممکن است در بیشتر مواقع این سقوط ها منجر به تلف یا مصدوم شدن آنها شود.
وی خواستار ایمن سازی این کانال های بتنی شد و اظهار داشت: ایمن سازی این کانالها به دلیل آب و شیب زیاد ضروری است.
منطقه حفاظت شده کرخه حدود 14 هزار هکتار است که هفت هزار و 500 هکتار آن را پارک ملی شامل می شود.
پوشش گیاهی این پارک ملی گز، پده، کنار، توت خودرو، بید، کنارک و دیگر درختان است.
این منطقه حفاظت شده در شمال استان خوزستان محل زیست گونه های مختلف جانوری از جمله گوزن زرد ایرانی است.
7278/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان خوزستان جانوران حفاظت محیط زیست خانواده کشاورزی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم) بازی‌ توله خرس با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم) بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند