Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@16:00:26 GMT

صنعت پتروشیمی محور صادرات غیر‌نفتی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۱۰۵۳

نفر ادامه داد: خوشبختانه بخش خصوصی عهده دار اصلی صادرات و مباحث تخصصی این صنعت هستند و این امر کمک زیادی به پیشرفت و استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها کرده است و با حمایت‌های دولت و مجلس و نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی روند صادرات محصولات پتروشیمی تداوم خواهد یافت.وی تصریح کرد: کشور دارای توانمندی‌های بسیاری است که با سیاست‌های دورشدن اقتصاد از صنعت تک محصولی توانسته تا حدی کنترل فراز و نشیب‌های صنایع صادراتی مختلف را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل کنفدراسیون صادرات ایران افزود: هرچند که بیشترین صادرات جامعه ما به محصولات پتروشیمی معطوف می‌شود اما با این حال کشور دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی است. از‌این‌رو اکنون باید از تمام پتانسیل محصولات دارای قابلیت صادرات، استفاده شود.

نفر مطرح کرد: دولت با فراهم‌آوری کانال مطمئنی برای دریافت وجوه و حفظ دریچه‌های فروش محصولات پتروشیمی، شرایط مساعدی را برای تداوم معاملات به وجود می‌آورد و این امر روند صادرات را شتاب خواهد بخشید.وی افزود: کشور در تمام سال‌ها ضمن استمرار تجارت به گسترش بازار‌های هدف نیز پرداخته، از‌این‌رو کشورهایی نظیرچین و هند خواهان خرید محصولات مختلف پتروشیمی ایران هستند وباید به این نکته اشاره کرد که کشور‌های زیادی با اصرار و پیگیری‌های دیپلماسی سعی در اخذ معافیت خرید نفت و محصولات پتروشیمی دارند؛ در واقع این مذاکره‌ها حاکی از اهمیت حضور در بازار و اقتصاد جهان است.دبیر کل کنفدراسیون صادرات ایران تصریح کرد: گرچه کشور توان ایستادگی در برابر تحریم‌ها را دارد اما این موضوع به سهم خود در سازوکار‌های رایج گذشته اثرگذار است. بر‌این‌اساس سیاست‌های جدید کشور باید متمرکز بر حفظ بازار، تقویت دیپلماسی و آینده‌نگری باشد. نفر تشریح کرد آینده‌نگری و برنامه‌ریزی‌های مدون درخصوص آینده بازارهای صادراتی بسیار حائز اهمیت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری عدیوی با اشاره به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران اعلام کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت با هدف معرفی اقلام فناورانه راهبردی و گلوگاهی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و برگزاری نشست‌های کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

به‌گفته وی، از ۳۰۷ کالای راهبردی شناسایی‌شده در شرکت ملی نفت ایران، ۲۵ قرارداد با استفاده از مصوبه تولید بار اول به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو امضا شده است. همچنین هفت پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و ۳۵ میلیون یورو در مرحله نهایی‌سازی تشریفات امضای قرارداد است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ قلم کالا و تجهیزات در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در مرحله شناسایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که به‌طور قطع حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کار را تسهیل می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، چند تفاهم‌نامه و قرارداد تولید بار اول و نیز سازوکارهای افزایش استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در فرایند بومی‌سازی و ساخت بار اول محصولات راهبردی و تقویت زنجیره تأمین در پروژه‌های صنعت نفت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد «تولید بار اول» محصولات در صنعت نفت ایران گفت: در این رویکرد، اقلام و تجهیزات راهبردی صنعت نفت شناسایی، ظرفیت سازندگان داخلی بررسی، و امکان‌سنجیِ ساخت داخلیِ تجهیز مدنظر انجام می‌شود، سپس مجوزهای لازم اخذ و برای بومی‌سازی تجهیزات اقدام خواهد شد تا وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور قطع شود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 6099694 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین