Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

عشق نياز به مراقبت دارد
تداوم و ماندگاري عشق و محبت ميان زوجين کار آساني نيست. عشق نياز به مراقبت دارد. د راين مقاله شما را با راهکارهايي که تداوم عشق شما را در زندگي مشترک تضمين خواهند کرد آشنا مي کنيم
نکات طلايي براي حفظ و تداوم عشق در زندگي مشترک
اول عشق مي آيد، بعد ازدواج و سپس سالها زندگي در کنار هم و روبرو شدن با يک ميدان مين از آفات رابطه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کساني هستند که بعد از گذشت ساليان سال از ازدواجشان همچنان رابطه اي سالم به دور از دروغ و خيانت با يکديگر دارند، اين زوج ها چه کاري کرده اند که ديگران از آن غافل بودند؟
واقعيت اين است که در شادترين ازدواج ها نيز گاهي پيش آمده که يک يا هر دو طرف به فکر جدايي بيفتند. اما چه مي شود که اينها فقط يک فکر باقي مي ماند و به واقعيت تبديل نمي شود؟ چکار کنيم تا ازدواجي با دوام داشته باشيم که تا پايان ادامه داشته باشد؟ هر دهه از زندگي اوقات غمگين خاص خود را دارد و ما مي خواهيم در ادامه به شما بگوييم راز زوج هاي خوشبخت در سالم نگه داشتن رابطه شان چيست.
رابطه جنسي بهتر با آب کردن چربي دور شکم
حالا که ازدواج کرديد ديگر مي توانيد راحت باشيد و باشگاه رفتن را تعطيل کنيد درست است؟ اصلا درست نيست. زوج هايي که دور کمر چاقي دارند از نظر سلامت و جاذبه جنسي به مشکل بر مي خورند. تحقيقات جديدي که در مجله پزشکي انگلستان منتشر شده نشان مي دهد اگر همسرتان چاق شود احتمال اينکه خودتان هم چاق شويد تا 37 درصد افزايش پيدا مي کند. پس اگر مي خواهيد زندگي تان دوام داشته باشد و دچار بيماري هاي مزمني مانند بيماري قلبي يا ديابت نشويد بهتر است عادات سالم غذايي را از همان ابتدا در خود تثبيت کنيد. اما دفع اضافه وزن به سادگي خوردن غذاي سالم با يکديگر نيست. خوردن غذا با هر کسي، از همسر گرفته تا همکار، ممکن است باعث شود مصرف غذايتان تا 33 درصد افزايش پيدا کند.
همين که حواستان به غذاهاي پرچرب دوران زناشويي باشد مي تواند خيلي کمکتان کند. آخر هفته ها با يکديگر به فروشگاه هاي عرضه مواد غذايي ارگانيک برويد و سعي کنيد در اين مسير با يکديگر هم قدم شويد. حتي مي توانيد با يکديگر به ورزش برويد و در طول هفته چنين برنامه هايي را با هم تنظيم کنيد.
برنامه ريزي مالي موثر در بهبود زندگي مشترک
حدود 40 درصد از افراد متاهل اعتراف کرده اند که در مورد خريدها و پول به همسر خود دروغ مي گويند و اين کار مي تواند خيلي زود باعث تيرگي روابط شود. در واقع پول دليل اصلي دعوا بين زن و شوهرها است و گفته مي شود روابط در وضعيت هاي مالي ضعيف بيشتر تمايل به آسيب ديدن دارند. بهتر است قبل از ازدواج درباره درآمد و صرف پول و قوانيني که در اين مورد داريد با هم به توافق برسيد.
اگر شما دست و دلبازيد و شريکتان با حساب و کتاب خرج مي کند ناراحت نشويد و ترشرويي نکنيد. در واقع اينکه هر دو يک فلسفه درباره پول داشته باشيد زياد هم چيز خوبي نيست. بهتر است مسائل مالي را همان ابتدا برطرف کنيد. بايد تصميم بگيريد چه کسي قبض ها را بپردازد، چه مقدار هزينه کردن معقول است و چگونه همه اينها را دنبال کنيد.
دوام زندگي مشترک و عشق با وضع قوانين خانواده
زوج ها 5 تا 10 سال ابتدايي ازدواجشان را به سر و کله زدن با هم درباره اينکه قوانين خانواده به چه شکل بايد باشد مي پردازند. افراد معمولا متوجه نمي شوند که بعد از تشکيل خانواده بايد قوانين مخصوص خود را داشته باشند و بدون توجه به طرف مقابل مي خواهند همان قوانين خانه پدري خود را اينجا هم اجرا کنند. در چنين شرايطي زن و مرد ممکن است سر کوچکترين چيزها مانند چگونگي آويزان کردن لباس ها هم با هم مشاجره کنند اما اين مشکلات کوچک مي توانند به مشکلي بزرگتر اضافه شوند، مخصوصا اگر کودکي نيز به اين خانواده اضافه شود. تحقيقات نشان داده چگونگي مديريت مسئوليت هاي والدين وقتي فرزندشان هنوز نوزاد است روي کيفيت ازددواجشان دو سال و نيم بعد تاثير مي گذارد.
شما و همسرتان ممکن است نظرات کاملا متفاوتي درباره مراقبت از کودک و دور هم بودن خانواده داشته باشيد. اگر يکي از شما کار مي کند نفر ديگر بايد شب ها در کنار بچه بماند يا بايد هر بار جاها عوض شود؟ آيا مهم است که هر شب سر ميز شام بنشينيد؟ بايد ببينيد که چطور مي توانيد در کنار هم خوشحال زندگي کنيد و در عين حال هر کسي خود بودنش را هم حفظ کند.
زناشويي موفق با رابطه جنسي رضايت بخش
با اينکه رابطه جنسي را بايد يک اولويت قرار دهيد اما نبايد حتما جاي مشخص و روتيني داشته باشد. اگر رابطه جنسي را وارد تقويمتان کنيد تبديل به يک مسئوليت مي شود، درست مانند بيرون بردن زباله ها ساعت 9! زوج هاي معمولي در سال 58 مرتبه با يکديگر رابطه جنسي دارند و بعضي نيز بيش از يک مرتبه در هفته. به تازگي يک تحقيق هشت ساله نيز نشان داده 90 درصد از زوج ها پس از تولد فرزند اول احساس رضايت کمتري از رابطه جنسي دريافت خواهند کرد، اوه!
اما مهم نيست که هفته اي پنج بار رابطه جنسي داشته باشيد يا سالي پنج بار. تا زماني که هر دو راضي و شاد باشيد همه چيز خوب است اين صميميت زناشويي است که بالاترين اهميت را دارد. صميميت همه چيز را شامل مي شود از گرفتن دست يکديگر تا رابطه جنسي.

تداوم و ماندگاري عشق و محبت ميان زوجين کار آساني نيست
ازداوج پايدار با انعطاف پذيري زوجين
ترتيبات مالي و خانگي تان هر چه باشد بايد قبول کنيد که ممکن است در برخي نقاط زندگي دستخوش تغييرات بشود. براي مثال اگر مرد خانه تا سال ها خارج از خانه کار مي کرده و سپس به دليل بازنشستگي از دست دادن کار و يا در پيش گرفتن شغلي از خانه شرايطش تغيير کرده بايد قبول کند که در خريدها و تميز کردن خانه بايد سهيم باشد.
هر زمان که لازم بود با هم به توافق برسيد که وظايف خانه و مخارج چگونه بايد تغيير کند. در يک رابطه هر دو طرف سهيم هستند و بايد به حساب بيايند تا زماني که اين تعادل حفظ شود همه چيز خوب پيش خواهد رفت. پول من يا پول تو وجود ندارد، مقدار حقوق آخر ماه ارزش افراد در يک رابطه را تعيين نمي کند.
صميميت بيشتر زوجين با ورزش
اگر مانند بيشتر زوج ها ورزش نمي کنيد و يا پس از بچه دار شدن دست از ورزش کشيده ايد، سعي کنيد به عنوان يک زوج راه هاي جديدي براي فعال ماندن پيدا کنيد. هرچه مي خواهد باشد از يک پياده روي در طبيعت گرفته تا بازي کردن تنيس يا بدمينتون با هم. تحقيقات نشان داده زوج هايي که با هم ورزش مي کنند در طول برنامه ورزشي بيشتر به يکديگر وابسته مي شوند. متخصصان مي گويند زوج هايي که بيشتر ورزش مي کنند زندگي جنسي بهتري نيز دارند.
ورزشي براي زندگي تان انتخاب کنيد که تا دهه ها با يکديگر از آن لذت ببريد. براي دريافت مزاياي ورزش حتما نبايد به شدت عرق بريزيد. متخصصان مي گويند ورزش با شدت متوسط براي در امان ماندن از بيماري قلبي و ديگر بيماري هاي مزمن کافي است.
همدلي با دوستان کمکي براي تداوم زندگي مشترک
در دهه گذشته متخصصان متوجه افزايش آمار ” طلاق خاکستري ” يا جدايي زوج هاي بالاي 50 سال شده اند. با اينکه بيشتر افراد تمايل دارند صحبت هايشان با همسرشان پشت درهاي بسته بماند اما ممکن است گاهي صحبت با يک دوست نزديک در اين مورد بد نباشد.
وقتي چنين مشکل بزرگي پيش مي آيد بد نيست با زوج ديگري که دوستتان هستند در اين باره صحبت کنيد. بسياري از زوج ها زندگي شان بسيار خصوصي است و چنين بحث هايي را در خفا انجام مي دهند اما مشکلات ارتباطي مانند اين معمولا با گوش دادن به اينکه ديگر زوج ها چگونه با آن روبرو مي شوند بهتر مي توان حل کرد. مثلا بد نيست که بشنويد يکي از دوستانتان چگونه درباره خيانت همسرش تصميم گرفته، کمي همدلي مي تواند در تصميم گيري درست کمکتان کند، اما اين صحبت ها را تحت کنترل داشته باشيد. مسلما اصلا ايده خوبي نيست که همه چيز زندگي تان را بگوييد ، حتي به نزديک ترين دوستتان ، دليلش هم اين است که هيچکس دوست ندارد اين حرفهايش پنج سال ديگر از طرف شخصي ديگر به همسرش منتقل شود!
زن و شوهر باقي بمانيد، با بچه يا بي بچه
يک تحقيق در سال 2008 نشان داد رضايت زناشويي بعد از رفتن فرزندان از خانه در واقع افزايش پيدا مي کند. شرکت کنندگان خانم اعلام کردند بعد از رفتن فرزندان از خانه به همان اندازه قبل با همسرشان وقت مي گذرانند اما متوجه شده اند کيفيت اين با هم بودن نسبت به زماني که فرزندان هم در صحنه بودند افزايش پيدا کرده. وقتي فرزندان هستند مسئوليت هاي پدر و مادر بيشتر است بنابراين مي تواند روي کيفيت رابطه شان نيز تاثير داشته باشد. از اين آزادي بدست آماده استفاده کنيد تا دوباره يکديگر را به عنوان زن و شوهر کشف نماييد.
اما اگر مشکلات زناشويي همچنان ادامه پيدا کرد، نبود بچه ها در خانه مي تواند باعث تنش هاي جدي شود. ناگهان صداهايي که دائما در خانه بودند مي روند و در صورتي که از قبل حرف زيادي براي گفتن به يکديگر نداشتيد حالا بيشتر از هميشه به چشم خواهد آمد.
مراقبي هوشيار باشيد
در مواقع بروز بيماري هاي جدي، همسراني که نقش مراقبت از ديگري را ايفا مي کنند گاهي دچار ” رنج مراقبتي ” مي شوند و ممکن است خودشان هم مريض شوند. بنابراين لازم است هر دو طرف در صورت نياز کمک بخواهند. بيرون رفتن و ديدن دوستان و اجتماعي باقي ماندن براي مراقب حياتي است.
همرسي که نياز به کمک و مراقبت دارد معمولا احساس گناه و نا اميدي دارد. همرسي که نقش مراقب را دارد ممکن است فکر کند توسط اين احساس کنترل مي شود. با اينکه نمي توان اين مشکل را کامل حل کرد اما بهتر است درباره اش با يکديگر تعارفي نداشته باشيد و باز عمل کنيد.
منبع : bedunim.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنب شب در چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند.

دو تیم بزرگ لندن در حالی روبروی هم قرار گرفتند که آرسنال برای تثبیت صدرنشینی به دنبال سه امتیاز در این بازی خانگی بود. در سوی دیگر چلسی هم با وجود اینکه از جمع مدعیان این فصل دور افتاده است اما برای اعاده حیثیت نمی‌خواست دست خالی از نبرد با توپچی‌ها خارج شود.

آرسنال برخلاف پیش‌بینی‌ها اما کار سختی در این مسابقه نداشت و در حالی که ۴ دقیقه از شروع بازی گذشته بود، لئاندرو تروسار، آرسنال را یک بر صفر پیش انداخت‌.نیمه اول با همین تک به سود آرسنال به پایان رسید.

آتش‌بازی اصلی توپچی‌ها در نیمه دوم آغاز شد و بن وایت در دقایق ۵۲ و ۷۰ و کای هاویتزر در دقایق ۵۷ و ۶۵، ۴ بار دیگر دروازه چلسی را باز کردند تا آبی‌های لندن شب تلخی را تجربه کنند.

در نهایت آرسنال با نتیجه پرگل ۵ بر صفر چلسی را شکست داد و با ۷۷ امتیاز جایگاهش را در صدر تثبیت کرد.

چلسی هم ۴۷ امتیازی و در رده نهم قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • ببینید | سکانس ماندگار از پانتومیم ترانه علیدوستی در فیلم درباره الی