Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی اعلام کرد که سرمایه‌گذاران و تجار عربستانی پیش از قتل جمال خاشقجی اعتماد خود را به ولیعهد عربستان از دست داده بودند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در این گزارش آورده است، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و تجار عربستانی برای انتقال اموال‌شان به خارج از کشور تلاش کرده یا برای ترک کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول خشم سیاستمداران جهان علیه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را برانگیخت اما سرمایه‌گذاران عربستانی از چند وقت پیش و قبل از این قتل اعتماد خود را به محمد بن سلمان از دست داده بودند.

در این گزارش آمده است: بی‌اعتمادی تجار عربستانی به محمد بن سلمان از زمانی شروع شد که ده‌ها تن از تجار و خاندان حاکم عربستان در راستای "کمپین مبارزه با فساد" در کشور بازداشت شدند. تجار عربستانی که ترجیح می‌دهند در کشور بمانند معمولا به جای افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود آن را لغو می‌کنند و همین مساله به شدت به بزرگترین اقتصاد عربی آسیب زده اما جنایت قتل خاشقجی این مسائل را تشدید کرده است. شاید محمد بن سلمان بتواند از پیامدهای این جنایت نجات یابد اما بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به وی موجب از بین رفتن اصلاحات اصلی او خواهد شد.

این خبرگزاری اعلام کرد: مساله بدتر این است که تنش میان سرمایه‌گذاران محلی به سرعت در میان همتایان خارجی آنها نیز گسترش یافته و سرمایه‌گذاران خارجی نیز تا حد زیادی از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بن سلمان خودداری می‌کنند.

در این گزارش آمده است: کمپین بازداشت‌ها و شکنجه‌ بازداشت شدگان و مصادره کردن املاک آنها باعث شد برخی از عربستانی‌هایی که اموالشان را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند، برای مخفی نگه داشتن تملک خود بر این اموال تلاش کنند. همچنین بسیاری از ثروتمندان و تجار عربستانی در خارج از کشور از اماکنی که روابط مستحکم‌تری با عربستان دارند خودداری کرده و برخی از آنها سوئیس یا اماکن دیگری در اروپا را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم