Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد امروز، هفتم آذرماه اظهار کرد: پس از بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده و پوشیده شدن زیستگاه، این احتمال وجود دارد حیات وحش برای تامین علوفه خود به اجبار به پایین دست مناطق هجوم بیاورند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه‌ای برای حیات وحش اندیشیده شده و هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد، افزود: درصورت نیاز علوفه‌دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می‌گیرد اما از هم‌وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی یا با شماره تلفن 2-33334441-074 اطلاع دهند .
جعفری‌نژاد بسطامی اضافه کرد: گرچه مناطق بصورت ویژه و 24 ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می‌شوند اما از مردم تقاضامندیم مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی حیات وحش محیط زیست قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین خبر مربوط به گردشگرانی است که در جنگل با یک گربه وحشی در تله شکارچیان مواجه می‌شوند و به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار تله عبور کنند، با همکاری هم و کاملا با دقت برای نجات آن گربه وحشی تلاش می‌کنند که درنهایت نیز این حیوان به دامان طبیعت بازمی‌گردد.

اما خبر بعدیمان مربوط به یک بهله سارگپه است که چندوقت پیش توسط یکی از دوستداران حیات وحش و به‌علت مصدومیت به اداره حفاظت محیط‌زیست مانه و سملقان تحویل داده شده بود تا تحت درمان قرار گیرد. این بهله، پس از تیمار و بازیافتن سلامتی کامل، روز گذشته درطبیعت رهاسازی شد تا به زیستگاه خود برگردد.

خوب است بدانید سارگپه‌ها، پرنده‌هایی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: لطفا طبیعت را جارو نکنید! با مهمانان‌های جدید تهران مهربان باشید کد خبر 850194 برچسب‌ها نیکوکاری محیط زیست جنگل محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر