Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،  وضعیت رابطه‌ی زن و شوهر و تغییراتی که در باهم بودن‌ آنها طی دو سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد، می‌تواند پیش بینی کند زندگی و رابطه‌ی انها طی سالها بعد چگونه خواهد بود و زوج‌هایی را که کارشان به طلاق خواهد کشید را از زوج‌هایی که پیوندی باثبات خواهند داشت شناسایی خواهد کرد

چرا دو سال اول ازدواج خیلی مهم است؟

آنهایی که ازدواج کرده‌اند می‌دانند که زندگی مشترک ممکن است در هر زمانی دچار چالش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اتفاق‌ها در اوایل زندگی مشترک روی بدهند می‌توانند تا حدودی هشدار دهنده باشند و در واقع باید هم چنین باشد.

با مطالعات بیشتر و بیشتری که هر روزه روی موضوعات زناشویی و زندگی مشترک انجام می‌شود این نتیجه گرفته شده که اوضاع و احوال دو سال اول زندگی زناشویی می‌تواند تعیین کننده‌ی سرنوشت این رابطه باشد.

دو سال اول ازدواج، پیش بینی کننده‌ی آینده‌ی زندگی مشترک

مطالعه‌ای که در دانشگاه تگزاس انجام شد نشان داد وضعیت رابطه‌ی زن و شوهر و تغییراتی که در باهم بودن‌ آنها طی دو سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد، می‌تواند پیش بینی کند زندگی و رابطه‌ی انها طی سالها بعد چگونه خواهد بود و زوج‌هایی را که کارشان به طلاق خواهد کشید را از زوج‌هایی که پیوندی باثبات خواهند داشت شناسایی خواهد کرد.

همچنین محققان دریافتند تفاوت‌های میان زوج‌های شاد و زوج‌های ناراضی، خیلی زود بعد از ازدواج کاملا آشکار است. در این مطالعه، 156 زوج که در سال 1981 ازاواج کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران دریافتند:

68 زوج شاد و راضی بودند

32 زوج ناراضی بودند

56 زوج طلاق گرفته بودند

زوج‌هایی که در عرض یکی دو سال اول ازدواج‌شان از هم جدا شده بودند، علائمی از سرخوردگی داشتند و طی یکی دو ماه اول زندگی مشترک خود نسبت به هم حس منفی پیدا کرده بودند. اگر زوجی طی اولین سال زندگی مشترک خود از عشق و علاقه‌ی خود سرخورده شوند، نشاندهنده‌ی دردسر و مشکل در زندگی خواهد بود.

زوج‌هایی که همچنان شاد و راضی بودند، زوج‌هایی بودند که توانسته بودند طی یک دو سال اول زندگی مشترک خود، نسبت به رابطه‌ی زناشویی و همسر، احساسات مثبت و رضایتبخشی پیدا کنند.

احساس اندوه بعد از جشن عروسی و ماه عسل

اگر دیدید بعد از جشن عروسی و ... کمی افسرده‌اید این طبیعی است. هر دوی شما مدتها مشغول تدارکات جشن و مراسم و ماه عسل بوده‌اید و طبیعی است حالا که از آن همه استرس و هیجان رها شده‌اید، حس خفیفی از «از دست دادن» را تجربه کنید؛ چیزی شبیه حس افسردگی بعد از تعطیلات که خیلی از افراد تجربه می‌کنند.

اما این دوره‌ی افسردگی را نباید نادیده بگیرید. آماده بودن برای این دوره از زندگی مشترک ِ تازه آغاز شده می‌تواند کمک‌تان کند راحت‌تر آن را پشت سر بگذارید. حالا وقت آن است که با هم، مراحل باثبات‌تری از زندگی مشترک خود را پایه ریزی کنید. الویت شما دو نفر باید زنده نگه نداشتن شور و هیجان‌تان نسبت به هم باشد.

اما الویت‌های دیگری هم وجود دارد که باید آنها را مدنظر داشته باشید. هدف‌های مهمی که باید در اولین سال زندگی مشترک‌تان تعیین کنید و درموردشان به تصمیمی قاطع برسید این است که مسائل مالی و هزینه‌ها را چگونه قرار است پیش ببرید، چه کسی قرار است چه کارهایی را انجام بدهد، وقت آزادتان را چگونه قرار است بگذرانید، برای روابط جنسی‌تان چگونه وقت خواهید گذاشت، با خانواده‌های‌تان چگونه ارتباط خواهید داشت، با اختلاف نظرها‌ی‌تان چگونه قرار است کنار بیایید، وقتی جروبحثی بین‌تان درگرفت چه باید بکنید، توقعات‌تان هم از هم چیست و... .

البته بیشتر این موضوعات در دوران نامزدی و آشنایی مطرح شده‌اند اما حالا که زیر یک سقف قرار گرفته‌اید بسیاری از آنها پُررنگ‌تر و با جزئیاتی بیشتر مطرح خواهند شد. به هر حال، مشخص کردن بسیاری از مسیرهای پیش رو باعث می‌شود رابطه‌ای محکم‌تر و آرام‌تر انتظارتان را بکشد.

گفتگوی باز و صادقانه‌ای با همسرتان داشته باشید

این پرچم قرمزها را در اوایل زندگی مشترک جدی بگیرید

نبودن صمیمیت و عشق ورزی

با هم خوش نگذراندن

خودخواهی

ترس از اختلاف نظر

نبودن احترام متقابل

بیش از حد درگیر کار و مشغله‌های کاری بودن

وابستگی بیش از حد به والدین

وابستگی بیش از اندازه به هم

مشکلات جنسی

اعتیاد به مواد مخدر یا هر چیز دیگری

خشونت‌های کلامی یا رفتاری

توقعات غیرمعقول

ازدواج به دلایل اشتباهی

چه کنید اگر دچار مشکل هستید

بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که گفتگوی باز و صادقانه‌ای با همسرتان داشته باشید، بدون اینکه همدیگر را سرزنش کنید. می‌توانید با چنین جملاتی شروع کنید: «من فکر می‌کنم هر دوی ما برای وفق دادن خودمان با شرایط زندگی مشترکی که تازه شروعش کرده‌ایم مشکل داریم». با گفتن چنین چیزی می‌توانید بفهمید چه راه حل و انتخابی برای هر دوی شما مناسب خواهد بود. البته بسیار خوب است که از یک مشاور یا زوج درمانگر کمک بگیرید. 

اساس یک زندگی زناشویی موفق را بسازید

هر چند گفته می‌شود که اولین سالهای زندگی مشترک همسران، سخت‌ترین سالها هستند اما همین سالها معمولا لذتبخش‌ترین نیز هستند. یکی دو سال اول زندگی مشترک می‌تواند زمان شگفت انگیزی برای کشف همدیگر و برقراری صمیمیت و دوستی از جنسی خاص باشد. هنوز چیزهای زیادی درمورد هم می‌توانید کشف کنید و یاد بگیرید و طی مراحل اولیه‌ی زندگی زناشویی‌تان هر دوی شما باید در پایه ریزی این زندگی نقش فعال داشته باشید و مسیر را برای یک زندگی و رابطه‌ی معنادار و بادوام و عاشقانه هموار کنید.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زن و شوهر زندگی مشترک طلاق ازدواج عشق استرس افسردگی تعطیلات مواد مخدر ازدواج خانواده زن و شوهر عشق و علاقه مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدن طبقه پایین ورزشگاه آزادی با پرچم‌های ایران و فلسطین

دریافت 936 KB کد خبر 6062943 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟
  • شور و حال محفل امام حسنی‌ها و اهتزاز پرچم ایران و فلسطین
  • اهدای پرچم ایران و فلسطین به مردم در ورودی مراسم محفل
  • فیلم/ پرشدن طبقه پایین ورزشگاه آزادی با پرچم‌های ایران و فلسطین
  • پرشدن طبقه پایین ورزشگاه آزادی با پرچم‌های ایران و فلسطین
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است ؟
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است؟