Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:06:43 GMT

علت ترشحات سبز رنگ واژن

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۲۰۷۹

علت ترشحات سبز رنگ واژن

خبرگزاري آريا -
ترشحات سبز واژن ترشحات غير طبيعي واژن است
ترشحات واژن ممکن است در طول چرخه قاعدگي از نظر رنگ و بافت متفاوت باشد. با اين حال، اگر ترشحات سبز بر روي لباس زير خود مشاهده کرديد جاي نگراني دارد.
ترشحات سبز چيست؟
ترشحات سبز واژن ترشحات غير طبيعي واژن است که اغلب ناشي از پاسخ التهابي بدن به عفونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتي پاتوژن ها به دستگاه تناسلي وارد مي شوند، باعث مي شوند مايع شفاف يا بي رنگ واژن تبديل به رنگ زرد، زرد، سبز يا سبز شود. در آغاز عفونت بافت ترشحات تغيير کرده و کف مانند مي شود. با پيشرفت عفونت، ترشحات مخاطي زرد، سپس سبز و سپس سبز تيره مي شود. ترشح سبز اغلب با بوي بد و ساير علائم مانند سوزش واژن، احساس سوزش در هنگام ادرار و درد در طول رابطه جنسي همراه است. با اين حال، عفونت هاي مرتبط با ترشحات سبز تهديد کننده زندگي نيست و اغلب به راحتي با آنتي بيوتيک ها درمان مي شود.
چه چيزي سبب ايجاد ترشحات سبز واژن مي شود؟
سه عامل اصلي ترشحات واژن سبز عبارتند از:
1- عفونت واژن تريکومونايي
شايع ترين علت ترشحات سبز، تريکومونيازيس، بيماري مقاربتي (STD)، است که توسط انگلي به نام تريکوموناس واژينال ايجاد مي شود. تريکومونيازيس يکي از شايع ترين بيماري هاي STD در ايالات متحده است و تقريبا 3.7 ميليون نفر در سال تحت تاثير اين بيماري قرار مي گيرند. اين بيماري به طور انحصاري از طريق رابطه جنسي، از طريق تماس واژن-واژن يا واژن به آلت تناسلي مرد انتقال مي يابد. 70٪ از افراد مبتلا به تريکومونيازيس هيچ نشانه اي ندارند.
افرادي که علائم را تجربه مي کنند، معمولا در روزهاي 5 تا 28 ترشحات بدبو و زرد- سبز مشاهده مي کنند ( علت و درمان خارش واژن). داده هاي آزمون STD نشان مي دهد که ترشحات سبز واژن شايع ترين علامت گزارش شده توسط بيماران مبتلا به تريکومونيازيس مي باشد و حدود 75 درصد از کاربران ترشحات غير طبيعي واژن را گزارش کرده اند. علائم ديگر شامل :
- خارش يا بثورات در اطراف واژن (50٪)
- درد و يا ناراحتي در هنگام ادرار (25٪)
- و يا خونريزي بين دوره (25٪) مي باشد.
درد لگن ممکن است رخ دهد اما شايع نيست. اگر متوجه ترشحات سبز شديد، با پزشک خود صحبت کنيد يا بلافاصله به کلينيک سلامت جنسي مراجعه کنيد.
ممکن است تريکومونيازيس به وسيله مشاهده علائم تشخيص داده شود. پزشک بايد آزمايشاتي براي تعيين اينکه آيا داراي تريکومونيازيس هستيد يا خير، انجام دهد. خبر خوب اين است که اگر تريکومونيازيس داشته باشيد، معمولا به راحتي درمان مي شويد. پزشک معمولا آنتي بيوتيک هايي مانند مترونيدازول يا تينيدازول تجويز مي کند که عفونت را ظرف چند هفته پاک مي کند."
همانطور که در بالا ذکر شد، 70٪ از افراد مبتلا به تريکومونيازيس نمي دانند مبتلا هستند چرا که هيچ نشانه اي ندارند. بنابراين درمان نکردن تريکومونيازيس امري طبيعي است. اين به اين معني نيست که شما پاک هستيد، بلکه هنوز هم مي توانيد در هنگام رابطه جنسي محافظت نشده بيماري را انتقال دهيد.
اگر تريکومونيازيس داريد، التهاب تناسلي ايجاد مي شود که باعث مي شود راحت تر دچارHIV (ويروس ايدز) و ديگر STD ها شويد. بنابراين بسيار مهم است که پس از مشاهده علائم بلافاصله درمان را شروع کنيد.
ساير STD ها (گونوره يا کلاميديا)
ترشحات سبز همچنين مي تواند نشانه اي از ساير بيماري هاي منتقله از قبيل گونوره يا کلاميديا باشد. براي زنان مبتلا به تريکومونياس نيز عارضه گونوره يا کلاميديا به صورت هم زمان معمول است. گنووره و کلاميديا بيماري هايي هستند که در اثر رابطه جنسي محافظت نشده واژينال، مقعد يا دهاني با فردي که داراي کلاميديا يا گونوره است انتقال مي يابند.
همانند تريکومونيازيس بيشتر افراد مبتلا به کلاميديا يا گونوره هيچ نشانه اي ندارند. با اين حال، کساني که اغلب احساس درد يا سوزش در هنگام ادرار، افزايش ترشحات واژن (سفيد، زرد يا سبز)، درد در هنگام رابطه جنسي و يا خونريزي واژينال بين دوره ها دارند دچار اين بيماري ها شده اند.
داده هاي آزمون STD نشان مي دهد که ترشحات غير معمول واژن شايع ترين علامت گزارش شده توسط افراد مبتلا به کلاميديا يا گونوره مي باشد که با درد در طي مقاربت همراه مي باشد. اگر گونوره يا کلاميديا بدون درمان رها شود، مي تواند منجر به مشکلات جدي مانند بيماري التهابي لگن (PID) شود. PID اغلب علائمي ندارد، اما برخي از زنان درد شکمي يا لگن را تجربه مي کنند. اگر PID بدون درمان باقي بماند، مي تواند آسيب دائمي به سيستم توليد مثل شما وارد کند که منجر به عدم توانايي بارداري و بارداري خارج از رحم مي شود.
اگر نگران هستيد که ممکن است تريکومونيازيس، گونوره، کلاميديا يا هر نوع ديگر از STD داشته باشيد، بايد از آزمايش STD خانگي استفاده کنيد که براي انواع متداول STDs آزمايش خواهد شد. همانطور که بسياري از STD ها علائم ندارند، تشخيص زودهنگام و درمان براي جلوگيري از عواقب طولاني مدت ضروري است. اگر آزمايش مثبت داشته باشيد، مي توانيد بلافاصله شروع به درمان کنيد و از انتقال عفونت به فردي ديگر جلوگيري کنيد.
2- واژينوز باکتريال
واژينوز باکتريايي (BV) يکي ديگر از علل احتمالي ترشحات سبز واژن است. برخلاف تريکومونيازيس ،BV عفونت ويروسي است.BV ناشي از عدم تعادل باکتري هاي "خوب" و "بد" است که به طور معمول در مهبل (واژن) زن يافت مي شود.
محققان 100٪ اطمينان ندارند که چه چيزي موجب بروز BV مي شود، اما معتقدند که اين عدم تعادل باکتري ها مي تواند ناشي از داشتن شرکاي جديد يا چند شريک جنسي يا دوش واژينال بيش از حد باشد. BV در افرادي که از نظر جنسي فعال هستند، رايج است.
با وجود واژينوز باکتريايي که شايع ترين عفونت واژن در زنان 15-44 ساله است، بسياري از زنان مبتلا به BV نمي دانند اين ويروس را دارند زيرا BV هيچ علائمي ندارد . آن دسته از زنان که نشانه هاي خود را نشان مي دهند، علائم خفيفي دارند و عمدتا علائم آن ها شامل ترشحات سفيد يا خاکستري واژن (گاهي سبز رنگ) است که داراي بوي قوي ماهي است که به ويژه پس از رابطه جنسي قابل توجه است. ساير علائم عبارتند از خارش يا بثورات در اطراف مهبل (واژن) و درد يا ناراحتي در هنگام ادرار کردن.
داشتن BV مي تواند خطر ابتلا به STD ها از جمله H.I.V، تبخال تناسلي، کلاميديا، بيماري التهابي لگن (بيماري التهابي لگن (PID)) و گونوره را افزايش دهد و همچنين مي تواند به مشکلات حاملگي، از جمله زايمان زودرس يا تولد نوزاد با وزن کم منجر شود.
اگر فکر مي کنيد ممکن است واژينوز باکتريايي داشته باشيد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنيد. "دکتر واژن را براي علائم ترشحات واژن و واژينوز باکتريايي مورد بررسي قرار مي دهد و ممکن است تستي براي تاييد تشخيص BV انجام دهد. اگر دوباره تست مثبت شود، درمان آنتي بيوتيکي تجويز مي شود که عفونت را ظرف چند هفته پاک مي کند.
اگر متوجه ترشحات سبز در هنگام بارداري شديد بايد با پزشک خود صحبت کنيد
من باردار هستم و ترشحات سبز دارم، چه بايد بکنم؟
چيزي که بيشتر از ترشحات سبز باعث نگراني مي شود مشاهده ترشحات سبز در حين بارداري است. در دوران بارداري، بدن شما تغييرات زيادي مي کند، يکي از اين تغييرات شامل ترشحات واژن است. آيا ترشحات سبز در دوران بارداري طبيعي است؟
جواب خير است. اگر متوجه ترشحات سبز در هنگام بارداري شديد نبايد به خوددرماني بپردازيد. بايد با پزشک خود صحبت کنيد. پزشک سابقه پزشکي را بررسي مي کند. ترشحات سبز در طي بارداري نشان دهنده هر يک از علل احتمالي مي باشند از جمله: تريکومونيازيس، گونوره، کلامديا، واژينوز باکترياي (BV) . همه اينها مي تواند حاملگي شما را سخت تر کند و فرزند شما را تحت آسيب قرار دهند. با اين حال، در دوران بارداري دو دليل ديگر ممکن است سبب ترشحات سبز، عفونت هاي دستگاه ادراري (UTI) (نام آنتي بيوتيک براي عفونت ادراري ) و در مواردي مايعات آمنيوتيک شود که در زير بحث خواهند شد:
عفونت مجاري ادراري
وقتي زنان باردار هستند، بيشتر به عفونت هاي دستگاه ادراري حساس هستند. همانطور که رحم بزرگتر مي شود، به مجاري ادراري فشار وارد مي کند و باعث مي شود ادرار در مثانه جمع شود. اين مسئله مي تواند باعث عفونت ادراري يا مثانه شود. ترشحات سبز همراه با بوي ناخوشايند و / يا احساس سوزش در هنگام ادرار، علائم شايع عفونت هاي دستگاه ادراري است. در صورت بروز هر يک از اين علائم، با پزشک خود صحبت کنيد. آنها قادر خواهند بود که عفونت هاي زير را درمان کنند.
اگر متوجه ترشحات سبز شدم چه کاري بايد بکنم؟
اگر متوجه ترشحات سبز واژن شديد، بايد بلافاصله با پزشک خود تماس بگيريد. ترشحات سبز طبيعي نيست و اغلب علامت عفونت است. اگر عفونت زود تشخيص داده شود، پزشک مي تواند ادرار را آزمايش کرده و با آنتي بيوتيک ها به راحتي درمان را انجام دهد.
منبع: ooma.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن