Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:18:45 GMT

ایران به کنوانسیون دفاع از حقوق کودک پیوست

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۲۵۳۵

ایران به کنوانسیون دفاع از حقوق کودک پیوست

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه کودکان باید تفریح و شایسته زندگی کنند و همچنین از جنگ و خونریزی مبرا باشند و کار نکنند، گفت: اکثریت کشورهای جهان به کنوانسیون دفاع از حقوق کودک پیوستند و کشور ما نیز در همین راستا به این کنوانسیون می‌پیوندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عباسی دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک که در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: همانطور که مستحضرید در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و آیاتی که تلاوت شد، نشان می‌دهد آموزه‌های دینی نیز به موضوع کودک اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در قانون اساسی، در اسناد بالادستی نظام و برنامه‌های توسعه‌ای توجه ویژه‌ای به حقوق کودکان و دستگاه‌هایی که با آن سر و کار دارند شده است که یکی از افتخارات ما این است که دستورالعمل‌ها به سیاست تبدیل شده و به حالت اجرایی درآمده‌اند، هر چند در اجرا با مشکل مواجه هستیم.   معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری بیان کرد: باید توجه کنیم که حقوق کودکان در همه جوامع والا است، در جامعه اگرچه رنگ و بوی عواطف نسبت به کودکان برجسته است، ولی ما معتقدیم این نگاه باید جای خود را به نگاه حق‌گرایانه دهد. اگر ما حقوق بنیادین کودکان را بشناسیم، آینده خوبی برای آنها رقم خواهد خورد.    وی در ادامه افزود: کودکان حق دارند تفریح کنند، از زندگی شایسته برخوردار باشند، از جنگ و خونریزی مبرا باشند و همچنین کار نکنند و اینها حقوق رسمی کودکان است که باید برای تحقق آن گام برداریم.    عباسی گفت: ما می‌بینیم آنجا که نام کودک به میان می‌آید همه در صحنه می‌آیند. در برهه زمانی یکساله اکثریت کشورهای جهان به کنوانسیون دفاع از حقوق کودک پیوسته‌اند و کشور ایران نیز به همین صورت ملحق شد. قانون منع استفاده از کودکان در مخاصمات و جنگ‌ها از موارد مهمی است که در این قانون به آن اشاره شده است و ما با استانداردهای بین‌المللی همانطور که در آموزه‌های دینی‌مان به آن اشاره شده است، کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان را به حالت اجرا درخواهیم آورد.   معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: ما باید توجه داشته باشیم که سازوکارها برای حقوق کودک تدوین شده است. در شورای هماهنگی وزارت دادگستری ۱۶ دستگاه اجرایی وجود دارند که این شورا وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی و پایش را برعهده دارد. وزارت دادگستری وظیفه اجرایی ندارد، ولی وظیفه پایش حقوق کودک برعهده این ارگان است.    عباسی با بیان اینکه سمن‌ها در حوزه حقوق کودک گام‌های بسیار مناسبی برداشته‌اند، گفت: نظر دولت تدبیر و امید این است که امورات مردم باید به مردم سپرده شود،‌ لذا سیاست دولت حمایت از سمن‌ها است و باید گام‌های مهمی توسط سمن‌ها برداشته شود. سند ملی که دستور کار برای تحقق حقوق کودکان است می‌گوید کودکان ما باید در سال ۱۴۰۴ جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند و ما نیز این هدف را دنبال خواهیم کرد.    وی ادامه داد: از سه سال پیش و طی بازدیدی که از کشور سوئیس انجام شد، مقرر گردید کنفرانس حقوق کودک برگزار شود و در همین زمینه امروز ما اینجا حضور داریم و این کنفرانس با حضور کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت. معاونان حوزه‌ بانوان استانداری‌های کشور که رکن مهمی هستند، به همراه قضات ویژه جوانان و نوجوانان در این مدت سه روزه حضور خواهند یافت که امیدواریم بتوانیم به احقاق حقوق کودکان برسیم.    وی در پایان افزود: این کنفرانس که زمینه هم‌اندیشی را فراهم کرده باید قدمی رو به جلو برای حقوق کودکان بردارد و امیدواریم با همکاری سایر کشورها آینده روشن‌تری را رقم بزنیم.    انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند