Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا- کوالالامپور- مقامات اندونزیایی در اولین گزارش رسمی خود در مورد علت بروز دومین فاجعه هوایی این کشور و سقوط هواپیمای مسافربری دردریای جاوه که 189 کشته برجای گذاشت، اعلام کردند اطلاعات جعبه سیاه حاکی است، خلبان ها تمام تلاش خود راپس از بروز نقص فنی برای کنترل مجدد هواپیما به کار گرفته بودند.

به گزارش ایرنا، مسئولان کمیته بررسی علت سانحه هواپیمای پرواز شمال تی جی 610 اندونزی، امروز چهارشنبه یک ماه پس از سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای دریای جاوه در گزارشی رسمی از علت سقوط این هواپیما اعلام کردند: خلبان ها پس از بروز نقص فنی برای رفع آن و کنترل دوباره هواپیما مجبور به کاهش ارتفاع شده بودند و در شرایط بسیار سختی که داشتند بهترین تصمیم را گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت اندونزی پس از پیدا شدن جعبه سیاه این هواپیما در اعماق دریای جاوه اعلام کرده بود که ارائه گزارش اولیه ای از اطلاعات بدست آمده از این جعبه یکماه طول می کشد.
هواپیمای مسافربری بوئینگ مدل 737 MAX متعلق به شرکت هواپیمایی لیون ایر اندونزی در ماه گذشته با 189 مسافر در آبهای دریای جاوه غرق شد.
کمیته بررسی علت سقوط هواپیما پیشتر اعلام کرده بود که این هواپیما در چهار پرواز قبل از سقوط با نقص فنی به ویژه در سرعت سنج هواپیما روبه رو بوده است.
هواپیمای بوئینگ «737ماکس 8» متعلق به شرکت«لیون ایر» بامداد دوشنبه (29 اکتبر) هفتم آبان ماه ازجاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که 13دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.
طبق گزارش وزارت حمل و نقل اندونزی این هواپیما 189 مسافر شامل چند کودک به همراه شش خدمه پرواز داشته است و دو خلبان هدایت آن را برعهده داشتند.
سقوط هواپیمای پرواز «تی‌جی 610» دومین فاجعه هواپیمایی در اندونزی محسوب شده است.
نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونزی در 26 سپتامبر 1997 بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند ایرباس 300 در منطقه مدان این کشور با 234 مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.
کمیته بررسی علت سقوط پرواز تی جی 610 امروز با ارائه گزارشی به خبرنگاران در جاکارتا پایتخت اندونزی تاکید کردند که شرکت هواپیمایی لیون ایرباید فرهنگ ایمنی و شرایط سلامت پرواز را بهبود بخشد.
این کمیته در گزارش خود تاکید کرد این هواپیما می بایست قبل از بروز سانحه به زمین می نشست و خلبانان تمام تلاش خود را دراین زمینه انجام دادند که موفقیت آمیز نبود.
مسئولان این کمیته به علت مشخص و دقیقی در مورد سقوط هواپیما اشاره نکرده و گفتند که تحقیقات نهایی دراین زمینه تا پایان سال ارائه خواهد شد.
این کمیته در عین حال تایید کرد که گزارشی در مورد وجود نقص در سرعت سنج این هواپیما پیش از بروز سانحه توسط خلبانان ارائه شده بود.
برخی رسانه های آسیایی در این زمینه گزارش دادند به رغم اینکه به علت مشخصی در مورد سقوط این هواپیما اشاره نشده اما یافته های ارائه شده سبب افزایش نگرانی ها در مورد سیستم های فنی بوئینگ مدل 737 MAX به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین هواپیماهای تجاری جهان شده است.
کمیته بررسی علت سقوط این هواپیما تاکید کرد شرکت لیون ایر باید بر تمام اقدامات لازم امنیتی از جمله پر شدن تمام اسناد مرتبط با سلامت پرواز ونبود نقص فنی در هواپیما قبل از پرواز را مورد نظارت دقیق تری بگذارد.
خانواده قربانیان این حادثه که پیشتر خواستار ارائه پاسخ مشخصی از دولت اندونزی در مورد علت بروز این سانحه هوایی شده بودند این گزارش را قانع کننده ندانستند.
برخی از آنها در صفحات شبکه های اجتماعی خود اعلام کردند که علیه شرکت بوئینگ شکایت کرده اند.
غواصان گروه جستجوی این هواپیما پس از روزها فعالیت در اعماق دریای جاوه توانستند صرفا بقایایی از اجساد 125 مسافر این هواپیما را پیدا کنند که با آزمایش های ژنتیک هویت آنها مشخص شد.
آساق **1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اندونزي فاجعه هوايي هواپيماي مسافربري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، روند نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از اولویت های اصلی در بخش حمل ونقل به شمار می رود که در حال حاضر این روند توسط شرکت های حمل ونقل هوایی در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی ناوگان بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خود یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش پیش از این محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

در همین رابطه صابر نوروزی، سخنگوی شرکت هواپیمایی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ MD-83 با شماره ثبت EP-CPV با تامین موتور، قطعات مورد نیاز، انجام چک های دوره‌ای و دریافت لیوری جدید و با انجام بدون مشکل تست پروازی وارد چرخه عملیاتی هواپیمایی کاسپین شد و خوشبختانه موضوع زمینگیری هواپیماهای MD این شرکت به دلیل نبود موتور، قطعات و... به اتمام رسید.

نوروزی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما تعداد ۱۴۶ صندلی در دو کلاس بیزینس و اکونومی به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور افزوده شده است گفت: با بازگشت هواپیما به چرخه پروازی با میانگین ۶ سورتی پرواز روزانه ماهانه ۲۲٫۰۰۰ صندلی افزوده خواهد شد.

نوروزی با تشریح وضعیت ناوگان هواپیمایی کاسپین گفت: با توجه به اجرا گذاشتن سیاست توسعه ناوگان و افزایش بهره وری شرکت توسط مدیریت محترم عامل، کاپیتان عادل نورعلی و با تلاش متخصصان مجموعه های مهندسی تعمیرات و صلاحیت پروازی و تدارکات خارجی شرکت، اکنون ۸ فروند هواپیما از ناوگان بوئینگ MD و بوئینگ B737 فعال هستند.

وی  گفت: در مدت یک ماه نیم اخیر سه فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه گردیده و به حول قوه الهی با برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفته تا یک ماه آتی با اضافه شدن دو فروند دیگر، تعداد ناوگان فعال این شرکت به ده فروند خواهد رسید که به نوعی یک رکورد بی نظیر در سال های اخیر برای این شرکت محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • ببینید | فاجعه وسط جاده؛ فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه!
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد