Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ششم آذر ماه با حضور دکتر مخبر و اعضاء شورا با هدف بررسی آخرین وضعیت و تحولات امور قرآنی کشور تشكيل شد.

به گزارش خبرگزار شبستان، چهل ­و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز سه ‌شنبه 6 آذر ماه با حضور دکتر مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دیگر اعضای آن در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (ساختمان خیابان فلسطین) تشكيل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از دستور این جلسه، اعلام وصول سند اصلاحی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی مصوب کمیسیون مربوطه است که در جلسه 35 شورا به تصویب نهایی رسیده بود.
دستور نخست این جلسه، ارائه و تصویب ماده واحده پیشنهادی مجمع مشورتی در خصوص شناسایی و اعطای مدرک تخصصی به پیشکسوتان قرائت قرآن کریم که توسط شورای ارزیابی قاریان و مدرسان پیشنهاد شده و در مجمع مشورتی مورد بررسی قرار گرفت.


پیرو شبهه حقوقی مطروحه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آیین­ نامه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت کشور است که در این مورد دستوردوم این جلسه به نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع نحوه اعطای مجوز مؤسسات قرآنی؛ مستند به بند 3 وظایف منشور توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافت و در این خصوص تصمیم گیری شد.


دستور سوم این جلسه گزارش دبیرخانه از ادلهاتحادیه تشکل­های قرآن و عترت، مبنی بر تغییر در مصوبه ادغام اتحادیه­ های مؤسسات و تشکل­های قرآن و عترت مردمی کشور و نهایی ­سازی اساسنامه اتحادیه مدغم که در جلسات 23، 24، 25 شورا و سپس این موضوع به هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت  ارجاع شده و دوباره نیز در  جلسه 41 شورا مطرح شد، اختصاص یافت.


در دستور چهارم این جلسه نیز به بررسی وضعیت شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت­های قرآنی استان­ها؛ به همراه ارائه پیشنهادات و ملاحظات مربوطه که از جلسه 41  شورا معوق بوده، پرداخته شد. رأی ­گیری انتخاب اعضای صاحب­نظر حقیقی امور قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دستور پایانی این جلسه بود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مشهد زلزله بسیج مناطق زلزله زده کانون های مساجد اردبیل هفته بسیج کنفرانس خوزستان ادغام اتحادیه های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر نگارخانه ترانه باران در نشست رسانه‌ای نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی گفت: بعد از هتک حرمت قرآن کریم که سال گذشته در کشور سوئد رخ داد، نگارخانه ترانه باران به عنوان تنها نگارخانه فعال ایران در حوزه هنر‌های ایرانی اسلامی، وظیفه خود دانست که در پاسخ به این حرکت وقیحانه پاسخ دندان شکن داشته باشد. از این روز برنامه ریزی برای یک نمایشگاه مفصل و بزرگ انجام شد.

محبوبه کاظمی با اشاره به تشکیل شورای هنری برای این نمایشگاه افزود: اساتید برجسته خط و خوشنویسی از جمله استاد غلامحسین امیرخانی، علی اشرف صندوق آبادی، امیراحمد فلسفی، احمد شفیعی ها، مهدی فلاح، سید حیدر موسوی، یداله کابلی و محمدعلی قربانی شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی را تشکیل می‌دهند.

کاظمی توجه به صنایع خلاق قرآنی را یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه برشمرد و گفت: در کنار برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه هنر‌های قرآنی، تدارک ویژه‌ای هم برای فروش آثار و همچنین حمایت از هنرمندان کارآفرین در این عرصه انجام شده است.

در ادامه علی اشرف صندوق آبادی هنرمند خوشنویس و عضو شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی گفت: برای اولین بار است که یک مجموعه خصوصی برای هنر‌های قرآنی به ویژه حمایت از هنرمندان کارآفرینان قدم برمی دارد.

او افزود: اگر می‌خواهیم فرهنگ قرآنی رواج یابد، باید کلام قرآن از زبان هنر بیان شود. همواره برنامه‌های فرهنگی عمیق، انگیزه‌ای بزرگ برای هنرمند است تا آثار قرآنی تولید کند.

در ادامه این نشست احمد شفیعی‌ها خوشنویس و البته یکی دیگر از اعضای شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی، با اشاره به فصل مشترک‌های بسیار تاریخ ادیان و هنر گفت: بخش بزرگی از رشد و پویایی هنر در طول تاریخ، مرهون حمایت و انگیزش‌های معنوی بوده است.

وی افزود: دین اسلام و نگارش قرآن کریم، نقش بی بدیل در ارتقای هنر خوشنویسی داشته است. حتی خاستگاه قالب چلیپا به عنوان یکی از قالب‌های مشهور و بسیار مهم در خوشنویسی ایرانی، برآمده از حاشیه نگاری‌های فارسی قرآن است.

به گفته احمد شفیعی ها، در نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی، تنها آیات و متون قرآن کریم به نمایش درمی آید و آثاری که با موضوع روایت و یا احادیث باشند در این نمایشگاه شرکت ندارند.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با ارائه آثار در تمامی شاخه‌های هنر خوشنویسی، جمعه ۳۱ فروردین در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت