Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:13:21 GMT

تحریم های آمریکا به نیکاراگوئه رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۳۲۳۲

تحریم های آمریکا به نیکاراگوئه رسید

تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم هایی را علیه معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه و یک مشاور ارشد ریاست جمهوری این کشور اعمال کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که دلیل اعمال این تحریم ها، اقدامات 'روساریو موریو' معاون و همسر دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه و همچنین 'نستور مونکادا' در راستای تضعیف دمکراسی در این کشور منطقه آمریکای لاتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این دو مقام ارشد نیکاراگوئه و عوامل تحت فرمانشان به طور نظام مند به دنبال برچیدن موسسات دمکراتیک نیکاراگوئه و غارت سرمایه های این کشور با هدف تثبت قدرت شان بوده اند.
وی افزود: واشنگتن متعهد است اقداماتی در دستورکار قرار دهد تا دولت نیکاراگوئه به دلیل سرکوب اعتراض های اخیر و فساد مالی، در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، آمریکا در حالی تحریم هایی را علیه دولت چپ گرای نیکاراگوئه اعمال کرد که پیشتر نیز دیگر گشورهای چپ گرای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و کوبا را با این ابزار تحت فشار قرار داده است. این در حالی است که مقامات این کشورها بارها اعلام کرده اند تحریم های آمریکا نتیجه مثبتی برای کاخ سفید به همراه نخواهد داشت.
اعتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل (فروردین ماه) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین کسری بودجه پیشنهاد داد.
این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافت. معترضان خواستار کناره گیری اورتگا از قدرت شده اند اما وی بر ماندن در سمت ریاست جمهوری تاکید کرده است.
نهادهای حقوق بشری دولت دانیل اورتگا را به سرکوب خونین معترضان متهم کردند اما وی این اتهام را رد کرد.
اروپام***9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امريكا نيكاراگوئه تحريم آمريكايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور،  این نهاد پس از ارائه گزارش دارو، گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی مثل مجوز‌های خاص، تعارض منافع و بزرگ نمایی تحریم از مهمترین چالش‌های پیش رو در این حوزه است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت