Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@23:41:34 GMT

اشتباهات رایج که سبب دوقلو شدن جنین می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۳۲۷۵

خبرگزاری ایسنا: برخی از افراد علاقه‌مند به داشتن فرزند دوقلو هستند و در مقابل برخی این مساله را دوست ندارند و نگران دوقلوشدن جنین هستند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که نگران دوقلو شدن فرزندتان هستید بهتر است قبل از اقدام برای بارداری، عوامل موثر بر دوقلو شدن جنین را بررسی کنید. در این مطلب مسایلی که بر دوقلو شدن جنین تاثیر گذار است را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل ارثی
احتمال حاملگی در فامیل درجه یک مادری، شانس دوقلویی را افزایش می‌دهد مثلاً احتمال دو قلویی در مادری که خود دوقلو بدنیا آمده است، دو برابر می‌باشد، در صورتیکه سابقه خانوادگی پدری چندان تاثیری بروقوع دوقلویی ندارد.

دارو‌های درمان ناباروری
چرا احتمال بارداری دوقلو در برخی زنان بیشتر از برخی دیگر است؟ برخی موارد می‌توانند عامل اصلی دوقلوزایی باشند. به عنوان مثال اگر زنی دچار ناباروری باشد، دکتر به او دارو‌هایی را پیشنهاد می‌کند که باعث می‌شوند تخمدان تخمک‌های بیشتری را آزاد کند. این روش شانس بارداری را بالا می‌برد همچنین احتمال بارداری دوقلو نیز بر اثر مصرف این دارو‌ها زیاد خواهد شد.

لقاح مصنوعی
لقاح مصنوعی زمانی اتفاق می‌افتد که دکتر تخمک را از تخمدان زن بر می‌دارد. این عمل معمولا بعد از مصرف دارو‌های باروری انجام می‌شود. تخمک‌ها با اسپرم در خارج از رحم بارور شده و سپس داخل رحم گذاشته می‌شوند. از آنجا که این روش پیچیده و غیر قابل پیش بینی است، اغلب دو یا چند تخمک بارور داخل رحم برگردانده می‌شود تا حداقل یکی از آن‌ها رشد کرده و زن باردار شود. گاهی اوقات دو یا چند تخمک بارور رشد کرده و بارداری دوقلو یا چند قلو به وجود می‌آید.

سن و نژاد مادر
بیش از ۳۵% زنان آمریکایی که باردار می‌شوند بالای ۳۰ سال سن داشته و تحت درمان ناباروری بوده اند. احتمال آزاد شدن دو یا چند تخمک در یک زمان در زنانی که بالای ۳۰ سال سن دارند بیشتر است چرا که بدن آن‌ها برای تقویت تخمدان‌ها مقدار بیشتری هورمون تحریک کننده تخمدان ترشح می‌کند.

قد مادر
قد زنانی که چند قلو به دنیا می‌آورند معمولا ۱ اینچ (۲٫۵ سانتی متر) بلندتر از سایر زنان است. علت این امر می‌تواند به دلیل هورمون (IGF) باشد که زنان قد بلند بیشتر از آن دارند. هورمون IGF باعث می‌شود تخمدان‌ها تخمک بیشتری ترشح کنند.

مصرف شیر
تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که احتمال بارداری دوقلو در زنانی که شیر یا محصولات لبنی بیشتری مصرف می‌کنند، بیشتر است. برخی از دانشمندان معتقدند شیر و محصولات لبنی باعث ترشح IGF بیشتر و در نتیجه تخمک آزاد شده بیشتر می‌شود.

دلایل دیگر بارداری دوقلو‌ها
احتمال بارداری دوقلو یا چند قلو در زنانی که مادر یا خواهر آن‌ها دوقلوزا بوده اند دو برابر دیگر زنان است. همچنین این احتمال در زنانی که شاخص توده بدنی (BMI) بیشتری دارند نیز بیشتر است. BMI واحد اندازه گیری چربی بدن است که اگر بالاتر از حد نرمال باشد برای سلامتی شما بد است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حاملگی لقاح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر زبردست در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

کد خبر 846425 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • کارلتو تسلیم شد: بالاخره نوبت به خرید جنجالی رسید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور