Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان در مسیر راه ابریشم است و یکی از اصلی‌ترین دلیل انتخاب گرگان به خواهر‌خواندگی با گوانگجو این مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، موضوع خواهر خواندگی گرگان با گوانگجو داستان‌های پرحاشیه‌ای را برای  شورای شهر گرگان و شهرداری گرگان به همراه آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال مردم گرگان این سوال را دارند که سوغات فرهنگی(خواهر خواندگی) که برای نخستین بار در ایران بین دو شهر  تهران با بیشکک برقرار کرد چه دستاوردی می‌تواند همراه داشته باشد.

 

این مسائل سبب شد که سخنگوی شورای اسلامی شهر‌گرگان برای تبیین افکار عمومی و توضیح در این مورد نشست خبری را با اصحاب رسانه برگزار کند.

 

موضوعاتی از قبیل عدم همبستگی و تشابه دو شهر و هدف از خواهر خواندگی و دستاوردهایی که می‌تواند به همراه داشته باشد و از قرعه‌کشی پرحاشیه بین اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برای سفر به چین، موضوع حاشیه‌هایی روز ملی گرگان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست خبری به آن پرداخته شد.

 

حمیدرضا آقاملایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان امروز (چهارشنبه ۷ آذر) در این نشست با اشاره به سفر گوانگجو چین و خواهر خواندگی به شهر گرگان اظهار کرد: گرگان یک شهر تاریخی است و گوانگجو نیز یک شهر تاریخی به‌شمار می‌رود و همچنین دو شهر علمی و شهر دانشگاهی به‌شمار می‌رود و همچنین این دو شهر شهرگردشگری محسوب می‌شوند.

 

موضوع خواهر خواندگی گوانگجو با ۲۵ شهر دیگر از جمله لس‌آنجلس آمریکا و حال ابراز همبستگی فرهنگی بین شهر گرگان و گوانگجو از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست پرداخته شده و سخنگوی شورای اسلامی شهر در پاسخ به این سوال تاکید کرد که گوانگجو با چه شهرهایی خواهر خوانده است انتخاب با خودشان است و اینکه اسم گرگان در کنار شهر بزرگی چون گوانگجو قرار می‌گیرد مهم است، اسم گرگان نیز بزرگ است و با توجه به پیشینه تاریخی که گرگان دارد با این خواهر‌خواندگی وضعیت گردشگری آن بهتر می‌شود.

 

همچنین شهر گوانگجو یک شهر بندری است و در نزدیکی  شهر گرگان دو بندر ترکمن و بندرگز نیز وجود دارد.

 

از سویی دیگر گرگان در مسیر راه ابریشم است و یکی از اصلی‌ترین دلیل انتخاب گرگان به خواهر‌خواندگی این مهم است.

 

آقا‌ملایی در پاسخ به خبرنگاران در مورد هدف از خواهرخواندگی گرگان با گوانگجو یادآور شد که مناسبت‌های فرهنگی، اقتصادی، فنی و سیاسی می‌توان از جمله اهداف این خواهر خواندگی باشد و همانند اصفهان کاری که در قالب خواهر‌خواندگی انجام می‌شود می‌توانیم دنبال کنیم‌.

 

بحث گردشگری و معرفی گرگان می‌تواند از جمله این موضوعات باشد و اینکه توانیم گرگان را در  یک شهر پرجمعیت چینی بشناسانیم و تورگردشگری از این کشور داشته باشیم برد کردیم.

 


ما اگر بتوانیم با همین خواهر خواندگی گرگان را با شهر پرجمعیت چین بشناسانیم و مسافر برای گرگان بیاوریم برد کردیم.

 

موضوع قرعه‌کشی برای سفر به چین در صحن شورای شهر گرگان و انتشار کلیپی از این قرعه‌کشی در فضای مجازی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان به آن اینگونه پاسخ داد: یک دعوت‌نامه‌ای را چین قبل از ۲۷ آبان برای شهردار گرگان فرستادند و در این دعوت‌نامه اسامی شهردار گرگان، معاون عمرانی استاندار و رئیس کمیسیون گردشگری و رئیس شورا شهر گرگان وجود داشت.

 

بر اساس این دعوت‌نامه از قبل مشخص بود که چه افرادی به این سفر می‌روند، قرعه‌کشی که روز شنبه (۳ آذر) انجام شد پسندیده نبود و اقدامشان مثل اقدام تیم ملی بود که قرعه‌کشی کنیم چه کسی می‌خواهد به این تیم ملی برود.

 

وی تصریح کرد: جز لیست در نظر گرفته شده اگر اسم افراد از آن خارج می‌شد نمی‌توانست به این سفر برود.

 

شهردار گرگان به مجمع جهانی شهرداران راه ابریشم در چین دعوت رسمی شدند و به همراه معاون استاندار تمام هزینه‌هایشان برعهده شهر گوانگجو بود ولی برای دو عضو شورای شهر بلیط رفت و برگشت از محل هزینه‌های سفر شورای اسلامی شهر گرگان تامین می‌شود.

 

اعتقاد دارم دستاورد سفر بیشتر از هزینه بلیط خواهد بود.

 

وی همچنین به نخستین مراسم گرامیداشت روز ملی گرگان اشاره کرد و گفت: به تاکید مقام معظم‌رهبری باید این روز را به مردم گرگان بشناسانیم و زحماتی در این روز کشیده شد که مورد حواشی قرار گرفت.

 

گفتنی است، سفر شهردار، معاون استاندار و دو عضو شورای شهر گرگان به چین در ۱۵ آذر رقم خواهد خورد.

 

در فضاهای مجازی برخی فعالان این حوزه با تشریفاتی خواندن این سفر نسبت به خواهر‌خواندگی گرگان اعتراض داشتند و اعتقاد داشتند که مجموعه شهرداری باید به جای چنین سفر‌هایی به پیگیری برنامه‌ها و تلاش برای جبران کاستی‌هه در بودجه شهر بپردازند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه زلزله مشهد هفته بسیج بسیج خامنه ای آیت الله خامنه ای کانون های مساجد اردبیل کنفرانس وحدت اسلامی گوانگجو سفر به چین شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله ویسی در نشست خبری پس از بازی فولاد و آلومینیوم اظهار داشت: ما مقابل تیمی بازی کردیم که هفته‌های گذشته بسیار بانشاط بازی می‌کرد. مثلا بازی با پرسپولیس که ۲ بار عقب افتاد و در نهایت با تساوی ۴ بر ۴ در ضربات پنالتی به برتری رسید. می‌دانستیم از این بازی چه می‌خواهیم. بازی پراسترس و پرتنشی برای ما بود ولی بسیار مسلط بودیم و شایسته بازی کردیم.
وی ادامه داد: تمام نقاط قوت آلومینیوم را پوشش دادیم. می‌توانستیم به گل‌های دیگر نیز دست یابیم. در شروع نیمه دوم می‌توانستیم گل بزنیم ولی تمرکزمان به هم خورد و گل دریافت کردیم. ما می‌خواستیم که نبازیم و با امتیاز به اهواز بازگردیم. نباختن خوب بود ولی ما ۳ امتیاز را می‌توانستیم بگیریم.
سرمربی فولاد اظهار داشت: آدم حرص می‌خورد. ما می‌گویم ورزش سلامت، سالم است و پاکی دارد. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و نمی‌توانند ببینند که بازی‌ها چگونه دارد رقم می‌خورد، اگر عرضه ندارند، من می‌گویم که شورای امنیت ملی بیاید وسط یا حفاظت اطلاعات!
وی اظهار داشت: حفاظت اطلاعات کشور ما بسیار قوی است و بیایند رصد کنند مسابقه‌ها را و نگذارند که حق کسی خورده شود. این اتفاق بسیار مسئله حساسی است و حق‌خوری است. این ظلم به فوتبال است. انتظار داریم که بیایند بازی‌ها را رصد کنند. جلوی دوربین یک حرفی می‌زنند و پشتش یک کارهای دیگر می‌کنند. هم در قهرمانی و هم در نیفتادن تیم‌ها. تمامی لیگ‌ها را می‌گویم و نه فقط لیگ برتر.
بچه های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما داغان و له کردند
ویسی در خصوص اینکه حول تیم فولاد یکسری حواشی است که برخی بازیکنان با برخی نسبت دارند، گفت: ما نجاست فوتبال را ول کردیم، می‌آییم برای تیمی که نماد فوتبال ایران است، حاشیه درست می‌کنیم. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد. اینکه برای استقلال خوزستان، نفت آبادان و فولاد خوزستان حاشیه درست می‌کنند و هر روز یک داستان درست می‌کنند، ظلم است.
وی ادامه داد: بچه علی پروین فوتبالیست شد، آمدند داغانش کردند و گفتند چون بچه علی پروین است. پس بچه چه کسی باید فوتبالیست شود؟ بچه ناصری حجازی فوتبالیست شد، لهش کردند! می‌گویند چرا بچه افشاریان داور شده؟ پس چه بشود؟ شغل پدرش است.
وی اظهار داشت: ما متاسفانه مرتباً حاشیه درست می‌کنیم. می‌گویند بچه فلان سردار در فولاد است. من نه سیاسی هستم و نه کاری به این مسائل دارم. این بچه از ۵ سالگی در تیم نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها حضور داشت. چون بچه سردار است، نمی‌شود فوتبالیست شود؟ اصلا آن موقع که فوتبال را شروع کرد که پدرش سرباز بود! تیم را به حاشیه نبرید، این ظلم به فوتبال است.
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: پسر من می‌خواست فوتبالیست شود و گفتند چون پسر ویسی است نمی‌شود. الان در خوزستان بیکار است. برای چه باید این حرف‌ها را بزنید؟
ویسی اظهار داشت: می‌گفتند تاج چون اصفهانی است، سپاهان قهرمان می‌شود. کجاست الان سپاهان؟ ۸ سال است دارد حق سپاهان خورده می‌شود. نکنید و تیم را به حاشیه نبرید.

کد خبر 848844 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی