Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:03:33 GMT

احیای باغ سنتی بادگیر قشم در راستای جذب توریست

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۴۳۸۹

احیای باغ سنتی بادگیر قشم در راستای جذب توریست

‌مدیر پروژه جایکا(آژانس همکار های بین المللی ژاپن) در سازمان منطقه آزاد قشم، احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو را در راستای آموزش سنت های بومی- محلی و جذب توریست، به عنوان یکی از طرح های موفقیت آمیز این پروژه پایلوت معرفی کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، سعید بنی عامریان اظهار کرد: این پروژه ابتدای سال 1396 با اعتبار یک میلیارد ریال در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع توسط شرکت تعاونی روستای هفت رنگو آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه روستای هفت رنگو در تولید خرما افزود: از آنجا که این روستا به عنوان قطب تولید خرما در قشم شناخته می شده، یکی از اهداف این طرح، احیا و آموزش نحوه کاشت، داشت و برداشت هفت گونه متفاوت نخل به ساکنان این روستا می باشد.

مدیر پروژه جایکا در سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مهیا کردن فضایی برای معرفی و فروش محصولات غذایی و صنایع دستی اهالی روستا، برگزاری اردوهای دانش آموزی و معرفی و آموزش بازی های بومی-محلی، ایجاد فضای گردشی و تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت مردم منطقه و گردشگران از دستاوردهای دیگر احداث این باغ سنتی است.

ابراهیم پاسبان، مدیرعامل شرکت تعاونی پروژه احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو نیز، با اشاره به مهم ترین فعالیت های این پروژه برای ایام نوروزی گفت: بازاریابی و تبلیغات برای جذب بهتر گردشگران داخلی و خارجی، راه اندازی رستوران سنتی برای رفاه بیشتر گردشگران، توسعه بخش بومگردی و آلاچیق های اقامتی از برنامه های آتی ما در این پروژه است.

به گفته وی، هفت گونه نخل از نوع خلاص، آلومهتری، شکری، موسلی، سلونی، هلیلی، زامردان و انواع درختان میوه مثمر مانند درخت لیمو، کنار، نارنج، نارنگی،گاروم زنگی، انجیر، کاکتوس و زیتون در این باغ کاشته شده است.

پاسبان از احداث آب انبار و اضافه کردن بخشی به عنوان نمایشگاه صنایع دستی به منظور حفظ و معرفی ظرفیت های بومی منطقه نام برد و افزود: کاشت 100 اصله درخت در باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو تنها  بخشی از  اهداف این طرح بوده و با گسترش درختکاری و فضای سبز باغ سعی داریم این روستا را به دوران اوج و شکوفایی باغداری اش برگردانیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی پروژه احیای باغ سنتی بادگیر روستای هفت رنگو اظهار کرد: در طرح توسعه ای فعالیت هایی نظیر دامداری سنتی، پرورش شترمرغ و اختصاص فضایی به عنوان باغ پرندگان را در دستور کار داریم‌.

به گزارش ایسنا، در راستای دستیابی به ﻃﺮح ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار و ﻣﺮدم ﻣﺤﻮر در ﺟﺰﻳﺮه ﻗﺸﻢ، 10 پروژه پایلوت روستایی با اعتباری بالغ بر 300 هزار دلار توسط تیم جایکا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم از سال 1394 در این منطقه کلید خورد.

آموزش جوامع محلی با هدف ارزیابی سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه، آشنایی جوامع محلی با نحوه ی به کارگیری این سرمایه ها به صورت پایدار با هدف توسعه همه جانبه در طرح های پایلوت، بازاریابی در حوزه های زیرساختی، گردشگری و شیلات، جهت تسریع در ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز از وظایف مورد انتظار در این طرح ها بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اجرای پروژه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، دو هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال وهزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

مدیرعامل آبفا مازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 6098059

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • پشت پرده حمله امید حامدی‌فر به بازیکن ذوب‌آهن؛ از بچه خوشگل تا رنگو! + عکس
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز