Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان مدیرعامل منطقه آزاد انزلی امروز گفت: یک محموله بار ۴۲ کانتینری در بندر نینگبو در شمال شرق چین بارگیری شد که تا ۱۰ روز دیگر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه می‌شود.
آقای مسرور با بیان اینکه این محموله در کریدور ریلی - دریایی چین- قزاقستان - ایران حمل می‌شود افزود: این محموله کالا حاوی قطعات دوچرخه، لوازم موتور‌های صنعتی، کاغذ دیواری و لنت ترمز خودرو است که با خط ریلی از بندر نینگبوی چین به بندر آکتائو قزاقستان و سپس با کشتی وارد بندر کاسپین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پیش از این کالا‌ها از مرکز و غرب چین از طریق دریای زرد، اقیانوس هند به جنوب ایران حمل می‌شد گفت: حمل و نقل کالا از شرق چین و در کریدور ریلی - دریایی نینگبو - انزلی موجب کاهش ۱۵ تا ۲۰ روزه در زمان و ۳۰ تا ۴۰ درصدی در هزینه‌ها می‌شود.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در این کریدور امکان ترانزیت سالانه ۱۰ میلیون تن کالا فراهم شده است.
شهر نینگبو که در شمال شرقی استان ججیانگ چین قرار دارد یکی از بنادر صنعتی و تجاری مهم این کشور است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ریل کاسپین قزاقستان کریدور ترانزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد

اکبر خدادوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند، در این راستا در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واگن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است.

خدادوست خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالاهای ترانزیتی در این مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشورهای مقصد ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی بودند.

مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک به صورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالاهای صادراتی بودند.

از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

این پایانه سالانه میزبان بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد.

کد خبر 6086223

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد