Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان شمالي از آغاز مرمت و احياي خانه و باغ يحيي‌بيک توسط بخش خصوصي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي، حبيب يزدان پناه مديرکل ميراث فرهنگي اين استان امروز چهارشنبه 7 آذر در اين باره اظهار کرد: «مرمت اين بناي باقي مانده از دوران قاجار، توسط بخش خصوصي آغاز شده است و تا پايان آذرماه جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
يزدان پناه تصريح کرد: «با توجه به قرار گيري اثر در مسير عبور زائران ميليوني امام رضا(ع) و امامزاده حمزه الرضا مقرر شد با مجوز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اين اثر شاخص در قالب اقامتگاه بوم گردي احيا شد.»
او با بيان اينکه خانه هاي قديمي هر کدامشان نشان از تاريخ و معماري يک دوره دارد ، عنوان کرد: «پيگير پروژه هاي مشارکتي و جلب رضايت مالکان در جهت حفظ اين خانه هاي قديمي و تاريخي هستيم.»
اثر تاريخي خانه و باغ يحيي بيک که در شهرستان شيروان و شهر زيارت واقع شده از آثار شاخص دوره قاجار که در سال 1394 به شماره 31222 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است، از نظر تزيينات، هشتي و کاربندي ها،  سر ستون هاي زيبا، پلان کلي و طراحي شده داخل باغ در سطح شهرستان اثري منحصر به فرد به شمار مي آيد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احيا مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری