Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: از متخلفین که در استخرها و آب بندان های حوزه ی تحت مدیریت شهرستان رشت اقدام به شکار می کردند، لاشه ی 44 قطعه پرنده آبزی از نوع  باکلان کشف و ضبط شد.

اکبری پور افزود: در این عملیات که با همکاری مامورین پاسگاه محیط بانی سراوان رشت و اداره یگان حفاظت اداره کل انجام شد دو قبضه اسلحه شکاری و ادوات مربوط به شکار نیز کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت : با هوشیاری مامورین یگان و نوسازی و تجهیز ناوگان موتوری استان، قطعا دیگر گیلان محل امنی برای شکارچیان متخلف غیر بومی و کسانی که بخواهند به هر دلیلی اقدام به شکار غیر مجاز نمایند، نخواهد بود.

وی در خصوص میزان جریمه در نظر گرفته شده برای دو متخلف شکار غیر مجاز باکلان گفت : برای این دو نفر در صورت محکومیت، جریمه ای در حدود 90 میلیون ریال در انتظار خواهد بود. اکبری پور گفت با شروع صدور پروانه شکار در سطح استان، پایش های فراگیر بازار های محلی به منظور جلوگیری از خرید و فروش گونه های حمایت شده به صورت شبانه روزی در دستور کار مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان افزود: با فرا رسیدن فصل مهاجرت آزاد ماهیان به رودخانه های استان، هرگونه صید ماهی آزاد خال قرمز اکیدا ممنوع می باشد و در صورت مشاهده برخورد قانونی انجام خواهد شد و متخلفین باید در نظر داشته باشند که در صورت محکومیت قضایی جریمه 100 میلیون ریالی به ازای هر قطعه ماهی آزاد خال قرمز صید شده در انتظار آنها خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مازندران حفاظت محیط زیست شبانه روزی کشف و ضبط مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی استوار زاده، صبح چهارشنبه به خبرنگاران گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مأمورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیرمجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضائی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط گردید، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده‌اند و در این خصوص قرار تأمین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از نود و یک روز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آنها منتفع گردند، لذا این مرجع قضائی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6080557

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی