Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی برامکی روز چهارشنبه در بیستمین مانور سراسری ایمنی زلزله در مدارس، در کاشمر علت‌ اصلی مصدومیتها را هنگام وقوع زلزله نحوه غلط پناهگیری و استرس ذکر و بیان کرد: به همین دلیل باید به تمرین و آموزش نحوه اسکان اضطراری و پناهگیری در جریان رخداد زلزله توجه ویژه شود.
وی افزود: برخی مدارس از نظر سازه ایمن هستند لذا باید به آموزش صحیح و موثر نحوه پناهگیری دانش آموزان توجه بیشتری شود تا آنان با فراگیری آموزشهای لازم در زمان حوادث کمتر مصدوم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: مانور سراسری ایمنی زلزله مدارس همه ساله در چارچوب برنامه آموزش اسکان و پناهگیری دانش آموزان برگزار می ‌شود اما امسال صرفا بر روی اسکان اضطراری و نحوه پناهگیری تاکید شد
مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز گفت: این شهر در فاصله پنج کیلومتری دومین گسل بزرگ کشور به نام 'گسل درونه' با 700 کیلومتر طول قرار دارد و حتی برخی ساختمانها بر روی همین گسل ساخته شده اند.
علی طاهریان افزود: گسل فرعی تکنار ریوش و گسل درونه که به صورت شرقی و غربی یکدیگر را قطع می‌ کنند موجب شده نقاطی که در کنار این دو گسل قرار دارند شرایطی ویژه و بسیار حساس داشته باشند.
وی آمادگی در برابر زلزله و فراگیری آموزشهای لازم برای پناه گرفتن و ایمنی محل سکونت و مدارس را ضروری توصیف و بیان کرد: بر این اساس می طلبد علاوه بر مقاومسازی ساختمانهای مدارس، دانش آموزان نیز نقاط ایمن را به خوبی بشناسند.
بیستمین مانور زلزله در 180 مدرسه کاشمر برگزار شد. در این چارچوب 30 هزار دانش‌ آموز نحوه صحیح و موثر پناهگیری در نقاط مناسب و خروج آرام از پناهگاه را تمرین کرده و فرا گرفتند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آموزش و پرورش استرس دانش آموزان زلزله مدرسه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، با اشاره به خدمات حمایتی این نهاد در سراسر کشور، گفت: هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه ورودی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد به مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: ورود دانش آموزان کمیته امداد به مدارس نمونه دولتی سه برابر شده است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه مؤسسات آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به همکاری گرفته شده‌اند، تاکید کرد: از ترک تحصیل بیش از پنج هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه دو هزار پشتیبان تلفنی برای کنکورهای تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: تلاش داریم که از ظرفیت‌های خوب کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

کد خبر 6062669

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست