Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ هیئت داوران بخش نقد ادبی یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، پنج نامزد راه یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کردند.

«آینه‌های تو در تو» به قلم «معصومه سادات ترابیان» از انتشارات سوره مهر
«بلاغت ساختارهای نحوی در تاریخ بیهقی» به قلم «لیلا سیدقاسم» از نشر هرمس
«حیوانی که می‌خندد» به قلم «زینب کوشکی» از انتشارات سوره مهر
«سنت تصحیح متن در ایران پس از اسلام» به قلم «مجتبی مجرد» از نشر هرمس
«فرآیند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» به قلم «مریم بصیری» از انتشارات امیرکبیر
این پنج اثر به داوری «محمدسرور مولایی»، «بهمن نامور‌مطلق» و «امیرعلی نجومیان» به مرحله نهایی یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدسرور مولایی» رئیس سابق دانشگاه بامیان افغانستان، منتقد ادبی و مصحح آثار تاریخی است. از وی کتب و مقالات متعددی در حوزه‌های گوناگون همچون مطالعه و بررسی متون فارسی، مولوی‌پژوهی، بیدل‌پژوهی، شاهنامه‌پژوهی و باز نشر آثار خواجه عبدالله انصاری به چاپ رسیده است.
«بهمن نامور مطلق» نشانه‌شناس ایرانی و دانشیار گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه شهید بهشتی‌ است. از وی مقالات متعدد علمی و پژوهشی و بیش از بیست عنوان کتاب در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات تطبیقی و مطالعات فرهنگ و اسطوره به چاپ رسیده‌است.
«امیرعلی نجومیان» منتقد ادبی، مترجم، استاد دانشگاه شهید بهشتی و عضو حلقه‌ نشانه‌شناسی تهران است که با کتاب‌های «نشانه‌شناسی»، «در آستانه‌ روش»، «تجربه‌ عشق روی پیاده‌روی متن» و ترجمه‌ کتاب «دانشنامه زیباشناسی» شناخته می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جلال آل احمد نامزدهای نهایی نقد ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • سیمینی که دانشور بود
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد